2023-07-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Ja jag vet förnamnet på pojken. Men vet inte om jag vill outa det ännu om det nu skulle vara fel. Men jag har fått infon av min son som var barndomsvän till honom samt vittne till skjutningen.
Ok, så din egen son har precis sett sin barndomskompis blivit skjuten, men du är osäker på om han verkligen såg rätt?

Tycker det är lite trist om Emil blivit skjuten trots helt oskyldig, särskilt när hans morbror nyligen gått bort.
Citera
2023-07-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ok, så din egen son har precis sett sin barndomskompis blivit skjuten, men du är osäker på om han verkligen såg rätt?

Tycker det är lite trist om Emil blivit skjuten trots helt oskyldig, särskilt när hans morbror nyligen gått bort.

morbror? också skjuten?
Citera
2023-07-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tech44
morbror? också skjuten?
Nä, sjukdom.

Bara för några veckor sen dessutom, begravningen var nyligen och så nu är det dags igen...
Citera
2023-07-23, 10:56
Medlem
Citat:
Nä, sjukdom.

Bara för några veckor sen dessutom, begravningen var nyligen och så nu är det dags igen...

Att mamman som är världens finaste ska behöva genomlida detta, först förlora sin bror och nu ligger sonen och kämpar för sitt liv. Det är hjärtskärande
Citera
2023-07-23, 11:04
Medlem
Citat:
Nä, sjukdom.

Är killen död? De sa på nyheter att han vårdas på sjukhus för allvarliga skador.
Citera
2023-07-23, 11:06
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Att mamman som är världens finaste ska behöva genomlida detta, först förlora sin bror och nu ligger sonen och kämpar för sitt liv. Det är hjärtskärande

Jag kan faktiskt vara benägen att hålla med dig. Är det denna lilla kille som blivit skjuten känns det som att det kan vara ett misstag. Får inga direkta gäng-vibbar.

Vissa förtjänar verkligen inte all skit de får genomlida. Önskar jag kunde hjälpa henne.
Citera
2023-07-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ja, att grovt kriminella skjuter ihjäl varandra är väl en sak men att helt oskyldiga drabbas är verkligen tragiskt i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2023-07-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrranic
Jag kan faktiskt vara benägen att hålla med dig. Är det denna lilla kille som blivit skjuten känns det som att det kan vara ett misstag. Får inga direkta gäng-vibbar.

Vissa förtjänar verkligen inte all skit de får genomlida. Önskar jag kunde hjälpa henne.

Inget misstag. Det var ren och skär avrättning. De var ute efter honom.
Citera
2023-07-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Är killen död? De sa på nyheter att han vårdas på sjukhus för allvarliga skador.

Nej. Men han borde vara med tanke på skadorna. Han är på Akademiska. Oerhört kritiskt läge men vid liv
Citera
2023-07-23, 11:28
Medlem
Tyrranics avatar
Citat:
Inget misstag. Det var ren och skär avrättning. De var ute efter honom.

Vet du vad det handlar om mer konkret? Antar att droger är den bidragande orsaken.
Citera
2023-07-23, 11:29
Medlem
Har gårdagens skjutning något att göra med killen som blev skjuten vid gymnasieskolan i våras? Den BO var tydligen dömd för skjutning mot port, men fick gå fri.

Undrar om koppling efter båda BOs pappor tycks hålla på med byggverksamhet i S-holm.

Denna BOs pappa står som grundare/vd i kontaktregister på Allbiz för två AB som inte går att hitta på allabolag.se. Det står samma tel nr till Product@ Byggn@ds AB med adress i Hägersten och Soln@ Hyresmet0der AB med adress i Hållsta.
Låtsasbolag?

På allabolag finns enskild firma (passiv) reggad på pappans namn.

Pappan är skriven i Nyfors.

BOs mamma skriven i Övre Nyfors har flyttat typ 7-8 ggr de senaste åren. Verkar lite stökigt.
Citera
2023-07-23, 11:30
Medlem
Polishelikopter ritar cirklar i Torshälla på radarn just nu. Kan det vara relaterat? Lite sent efter att jaga gärningsmän nu väl?

https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa0f
Senast redigerad av HalfRunar 2023-07-23 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in