Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-30, 04:15
Medlem
LaResistances avatar
Någon annan än jag som har upplevt att ljudet liksom svajar lite när man spelar upp låtar i Vista? Lite som på en gammal kass kassettbandspelare.

Kör Vista X64 Ultimate med ett SB X-Fi Extreme Audio kort.

Inbillar jag mig eller har ni liknande erfarenheter?

Och ja, jag kör de nyaste drivarna, har testat med de Vista själv slängde in med.

Vore jävligt tacksam för hjälp
Citera
2007-09-30, 07:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Förvisso Vista Ultimate 32Bit med samma ljudkort i en maskin och har inga problem alls.Kontrollerar ljudkablarna och respektive in/ut port.

Kanske inte så mycket hjälp utan bara lite info
Citera
2007-09-30, 16:05
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Förvisso Vista Ultimate 32Bit med samma ljudkort i en maskin och har inga problem alls.Kontrollerar ljudkablarna och respektive in/ut port.

Kanske inte så mycket hjälp utan bara lite info

Installerar jag om och lägger in XP så blir det som vanligt igen så det är ju lite underligt.

Tack ändå
Citera
2007-09-30, 16:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kanske inte så mycket hjälp utom lite info.

Jag är som sagt en forumnisse på många forum och har och läser mycket om Vista.Det man har sett på många trådar är just mycket problem om Vista x64 och stödet på program , drivrutiner , med mera.

Där kanske den röda tråden ligger att det är just x64 som du har som plattform.
Eller är även XP x64?
Citera
2007-09-30, 17:30
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kanske inte så mycket hjälp utom lite info.

Jag är som sagt en forumnisse på många forum och har och läser mycket om Vista.Det man har sett på många trådar är just mycket problem om Vista x64 och stödet på program , drivrutiner , med mera.

Där kanske den röda tråden ligger att det är just x64 som du har som plattform.
Eller är även XP x64?

Tycker precis tvärtom, Vista har varit guld när det gäller att hitta grejor, jag menar, jag kopplar tex bara in min mobil i datorn via USB och den hittar allt själv och installerar allt själv. Så det är det inga problem med. Sen är frågan bara hur bra drivarna till ljudkortet är. Eller så kanske jag bara inbillar mig när det gäller det här med att det svajar, men det känns inte riktigt så
Citera
2007-10-01, 10:18
Medlem
Hade problem med ljudet i Vista förr också, har för mig att det var när jag updaterade bios som problemet försvann
Citera
2007-10-01, 10:44
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swepsycho
Hade problem med ljudet i Vista förr också, har för mig att det var när jag updaterade bios som problemet försvann

Har den nyaste versionen av Bios
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in