Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Just det, jag har något minne av något med att knäa bakifrån, minns dock inte detaljer eller sammanhang. Vi kan inte vara 100 på något av det som någon av tjejerna säger, så länge det de säger inte stöds av teknisk bevisning fullt ut. I många fall handlar det istället om att se till vad den tekniska bevisningen som finns säger, vilka olika scenarior detta medger och vilka av dessa som är mer sannolika av olika anledningar, och sedan se hur tjejernas olika utsagor passar in i pusslet.
Att hårda slag i huvudet kan göra någon oförmögen att försvara sig själv under en kortare period utan att för den skull bli medvetslös kan man se i var och varannan boxningsmatch. Det är inget konstigt med det. Det är bara en och annan Maja-hatare i tråden som med bestämdhet hävdar att det alltid är, som någon så bra liknade det vid, som ett slagsmål i nån gammal western, där någon som fått rejält med stryk efteråt bara borstar av sin hatt och promenerar vidare. Din beskrivning av när du var liten är ett bra exempel från verkligheten.
"BF: Jag vill gå tillbaka till en grej du sa, eh, som Johanna berättade för dig vid Illharjen där som du säger att hon hade knuffat in Tove på toaletten och sen sa du nästa mening att hon ströp henne. Kan du vara lite tydligare om den händelsen, hur hon berättade och vad hon sa? Hur det gick till där inne.
M: Eh, hon sa, eh, ja att hon knuffade in Tove in på toaletten, eh, och fällde henne på något sätt. Eh, så ja, att Johanna, att hon ströp Tove.
BF: Fällde, vad menar du?
M: Eh, ja hon fick ner Tove på golvet helt enkelt.
F: Hur ska det ha gått till att hon fick ner Tove på golvet?
M: Ja hon sa, eh, att hon hade liksom tagit ja men att hon hade tagit knät på sig själv och, eh, ja men i Toves, ja men så att Tove liksom, ja åkte ner i backen.
F: Knät på sig själv?
M: Ja hon hade, vad säger man? Knäat.
F: Knäat?
M: Ja.
Förhör med Hellman, Maja Mamelo; 2023-01-25 13:52 diarienr: 5000-K1226065-22 1276
F: Okej, var hon knäat? Var hade hon knäat Tove så uppfattar jag.
M: Mmm. Eh, ja men på, eh, ja på baksidan av något ben.
F: Mmm. Och sen sa du att så att Tove kom ner på golvet, var det så du uttryckte det?
M: Ja.
F: Eh, fanns det någon mer beskrivning av vad som sen hände?
M: Att hon, att Johanna ströp henne.
F: Hur det gick till?
M: Nej.
BF: Framgick det av Johannas berättelse om Tove gjorde något motstånd?
M: Inte vad jag uppfattade.
BF: Har det varit något prat överhuvudtaget om att Tove har gjort motstånd på något sätt?
M: I vilken?
BF: Ja när som. När du pratar med Johanna efteråt.
M: Inte vad jag k..."