2023-07-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I den här tråden tror jag det råder delade meningar om vilket som är värst.
Ja sälja knark eller ta knark tycks också ofta presenteras som värre brott en att ofreda snorisar. Härlig moralkompass.
Citera
2023-07-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ta det lugnt och andas lite mella drägglen.
Du får väl kontakta myndigheterna och fråga vad den ideella föreningen Dumpen behövde redovisa för 2022. Men det ids du väl inte? Bättre sitta och spekulera på fb…
Vad jag ids och inte vet du inget om. Ej heller vilken information jag sitter på, skaffar fram, eller vad jag ämnar göra med den...
Citera
2023-07-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vad vet du om det? Du läser inte på deras sida enligt dig själv.
Räcker gott och väl att titta i tråden på facebook lille vän.
Citera
2023-07-20, 13:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Förstår inte sambandet mellan barn som riskerar utnyttjas sexuellt och dumpens ekonomi. Vilket är ett värre brott? Eventuella ekobrott eller sexualbrott mot barn?
Det är inte antingen eller.

Brottet är allvarligt, det Dumpen påstår sig bekämpa. Men jag och andra anser de gör på fel sätt. Dumpen hänger ut allt från snuskpellar till grova våldtäktshen, (ordet våldtäktskvinna finns ju inte) på samma sätt, de får samma straff på Dumpen.

Och vi är helt säkra på att de inte skulle ge sina 80 timmar i veckan utan semester om det inte var för pengar, "vi vet ju hur dom är de små svinen" kommentar hämtad från Cissi Wallin.
Citera
2023-07-20, 13:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag kan gissa vilka som blir populärast i fängelse.
Jag tror inte att människor som sitter i fängelse är representativa för befolkningen i stort. De sitter inte där för att de är mönstermedborgare precis, och det faktumet förklarar även den överrepresentation av peddojägare som vi hittar bland fångar. Med detta sagt så tror även jag att befolkningen i stort tycker att sexbrott är värre än ekobrott.
Citera
2023-07-20, 13:25
Medlem
Citat:
Förstår inte sambandet mellan barn som riskerar utnyttjas sexuellt och dumpens ekonomi. Vilket är ett värre brott? Eventuella ekobrott eller sexualbrott mot barn?
Handlar inte om mer eller mindre allvarliga brott. Ekonomisk brottslighet har en straffskala och sexualbrott en annan. Vill man ändra hur lagstiftning ser ut genom att begå annan typ av brottslighet så är ju det lite knepigt, eller?
Citera
2023-07-20, 13:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror inte att människor som sitter i fängelse är representativa för befolkningen i stort. De sitter inte där för att de är mönstermedborgare precis, och det faktumet förklarar även den överrepresentation av peddojägare som vi hittar bland fångar. Med detta sagt så tror även jag att befolkningen i stort tycker att sexbrott är värre än ekobrott.

Nyfiken. Man döms inte till fängelse för att vara "peddojägare". Då ligger ett annat brott bakom domen. Så hur har du hittat data på att det finns en överrepresentation av dem bland fångar?
Citera
2023-07-20, 13:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Handlar inte om mer eller mindre allvarliga brott. Ekonomisk brottslighet har en straffskala och sexualbrott en annan. Vill man ändra hur lagstiftning ser ut genom att begå annan typ av brottslighet så är ju det lite knepigt, eller?

Men de andra brotten du syftar till är spekulationer. Sexualbrotten de avslöjar kan du se svart på vitt.
Citera
2023-07-20, 13:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
De MÅSTE inte redovisa annat än det som gäller mot våra myndigheter. Sen finns ett omfattande intresse hos många, både kritiker och i egna led, gällande vilka summor det rör sig om, hur de disponeras osv. Eftersom dumpen själva vägrar redogöra för det så är deras olika deklarationer och årsredovisningar enda sättet.
De kan utsättas för revision av Skatteverket, dock är det sällan sådana görs mot föreningar, då det inte vanligen är så stora pengar det rör sig om. Men vet att det gjorts även på mindre föreningar.
Citera
2023-07-20, 13:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nyfiken. Man döms inte till fängelse för att vara "peddojägare". Då ligger ett annat brott bakom domen. Så hur har du hittat data på att det finns en överrepresentation av dem bland fångar?
Du får lära sig att läsa bättre. Jag skrev att peddojägare är överrepresenterade bland fångar, vilket inte innebär att de är dömda för peddojakt. Om du vill ha en akademisk källa på att fångar är överrepresenterade bland peddojägare (som du givetvis inte kommer att läsa) så får du leta själv. I inlägget som jag ursprungligen svarade på så menar jag att du implicit påstår just det.
Citera
2023-07-20, 13:38
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Du får lära sig att läsa bättre. Jag skrev att peddojägare är överrepresenterade bland fångar, vilket inte innebär att de är dömda för peddojakt. Om du vill ha en akademisk källa på att brottslingar är överrepresenterade bland peddojägare (som du givetvis inte kommer att läsa) så får du leta själv.

Det var exakt det jag menade. Så jag förtydligar: pedofiljakt är inget brott du kan dömmas för. Så vad har de blivit dömda för? Och hur vet du att de har sysslat med pedofiljakt?

Jag looooovar att läsa den om du är bussig att visa mig din källa. Du kan få förhöra mig på att jag läst den också.
Citera
2023-07-20, 13:39
Medlem
Citat:
Du får lära sig att läsa bättre. Jag skrev att peddojägare är överrepresenterade bland fångar, vilket inte innebär att de är dömda för peddojakt. Om du vill ha en akademisk källa på att fångar är överrepresenterade bland peddojägare (som du givetvis inte kommer att läsa) så får du leta själv. I inlägget som jag ursprungligen svarade på så menar jag att du implicit påstår just det.
Så redan i ditt inlägg reserverar du dig att du inte kan bevisa dina påståenden. Smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in