2023-07-19, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Häcken är en liten klubb inget att sätta emot många andra klubbar hade fått betydligt mer betalt för en sådan talang med attraktiva uspar. Det är liksom komiskt att man slår på stora trumman och är nöjda med att få 3 miljoner mer än Super-Bosse fick för en 30 årig stabbig Danielson.
Inga andra klubbar hade fått lika mycket betalt för Traore. Som jag skrivit tusen gånger. Det är lätt att göra mycket mål som anfallare i Häcken. Traore är duktig men det är ingen Isak vi snackar om.

Våran stora stjärna är Sadiq. Förmodligen den bästa spelaren vi någonsin haft. Mer komplett än Paulinho.
Citera
2023-07-19, 20:14
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Inga andra klubbar hade fått lika mycket betalt för Traore. Som jag skrivit tusen gånger. Det är lätt att göra mycket mål som anfallare i Häcken. Traore är duktig men det är ingen Isak vi snackar om.

Våran stora stjärna är Sadiq. Förmodligen den bästa spelaren vi någonsin haft. Mer komplett än Paulinho.

Jaha det förklarar varför Martin var besviken och sur att Sadiq tacka nej så de gick miste om hela 25 miljoner kronor tidigare. Jag förstår.
Citera
2023-07-19, 20:22
Avslutad
Citat:
Jaha det förklarar varför Martin var besviken och sur att Sadiq tacka nej så de gick miste om hela 25 miljoner kronor tidigare. Jag förstår.
Skiter i vad Martin gjorde då. Han underskattade Sadiq enormt och det skrev jag även när det var aktuellt. Om vi blir erbjudna 40 miljoner ett par månader senare så är det ett bevis att han var fel på det i våras. Och jag tycker fortfarande 40 är alldeles för lite.
Citera
2023-07-19, 20:24
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Skiter i vad Martin gjorde då. Han underskattade Sadiq enormt och det skrev jag även när det var aktuellt. Om vi blir erbjudna 40 miljoner ett par månader senare så är det ett bevis att han var fel på det i våras. Och jag tycker fortfarande 40 är alldeles för lite.

Det blir bara konstigt läsa det du skriver om er bästa spelare som ni nyss sålt för rekordsumma när den du säger är bättre skapade missnöjde när han vägra bli såld och då gällde det 25 miljoner.
Citera
2023-07-19, 20:24
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Vad hände med alla brassar i allsvenskan? Förr så hade ju nästan alla lag en eller flera brasseanfallare. Det var allt från wanderson till Paulino till en annan Paulinho till Wilton figureido.
Kanske finns några i allsvenskan nu men jag kommer inte på nån på rak arm. Varför har det blivit så få brassar?
Känns även som det överlag är färre utlandsproffs i allsvenskan eller?
Citera
2023-07-19, 20:26
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Vad hände med alla brassar i allsvenskan? Förr så hade ju nästan alla lag en eller flera brasseanfallare. Det var allt från wanderson till Paulino till en annan Paulinho till Wilton figureido.
Kanske finns några i allsvenskan nu men jag kommer inte på nån på rak arm. Varför har det blivit så få brassar?
Känns även som det överlag är färre utlandsproffs i allsvenskan eller?

De scoutas tidigt av hela världen, det är en mätt marknad kan man säga, landet fått bättre ekonomi och levnadsstandard och kostar mer än det smakar att hitta samma guldkorn man hitta innan.
Citera
2023-07-19, 20:28
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
De scoutas tidigt av hela världen, det är en mätt marknad kan man säga, landet fått bättre ekonomi och levnadsstandard och kostar mer än det smakar att hitta samma guldkorn man hitta innan.
Okej, tråkigt så jag gillar brassar och deras eleganta teknik
Citera
2023-07-19, 20:29
Avslutad
Citat:
Det blir bara konstigt läsa det du skriver om er bästa spelare som ni nyss sålt för rekordsumma när den du säger är bättre skapade missnöjde när han vägra bli såld och då gällde det 25 miljoner.
Det är för att du förmodligen är lite korkad. Traore var inte våran bäste spelare. Han var i bästa fall våran 5:e eller 6:e bästa spelare.
Citera
2023-07-19, 20:31
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Det är för att du förmodligen är lite korkad. Traore var inte våran bäste spelare. Han var i bästa fall våran 5:e eller 6:e bästa spelare.

Brakham du kommer se korkad ut sen när Sadiq säljs billigare än Benie.
Citera
2023-07-19, 20:36
Avslutad
Citat:
Brakham du kommer se korkad ut sen när Sadiq säljs billigare än Benie.
Nej. Du ser korkad ut som inte förstår att en bättre spelare inte automatiskt blir dyrare. Det handlar om ålder, potential, kontraktslängd, position m.m.

Sadiq är åtminstone två hyllor upp från Traore.
Citera
2023-07-19, 20:38
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Nej. Du ser korkad ut som inte förstår att en bättre spelare inte automatiskt blir dyrare. Det handlar om ålder, potential, kontraktslängd, position m.m.

Sadiq är åtminstone två hyllor upp från Traore.

25 miljoner kronor är hälften av 50. Super-Bosse sålde ett 30 årigt träben för liknande summa som er största försäljning. Säger allt hur liten klubb häcken är. Jag hade varit missnöjd med så lite för Benie.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-19 kl. 20:42.
Citera
2023-07-19, 20:42
Avslutad
Citat:
25 miljoner kronor är hälften av 50. Super-Bosse sålde ett 30 årigt träben för liknande summa som er största försäljning. Säger allt hur liten klubb häcken är.
Nej. Det är du som inte förstår hur marknaden fungerar. Pris beror minst lika mycket på köpare som på säljare. Annars hade Bosse fått 50 miljoner för varenda spelare han säljer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in