2023-07-19, 10:07
Avslutad
Rätt kul att försäljningen av Traore kvalar in som den fjärde eller femte dyraste försäljningen i allsvenskans historia beroende på hur man räknar.

Ändå är man lite besviken trots att man vet att Traore bara var våran typ 6:e eller 7:e bästa spelare. Klass!
Citera
2023-07-19, 10:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Rätt kul att försäljningen av Traore kvalar in som den fjärde eller femte dyraste försäljningen i allsvenskans historia beroende på hur man räknar.

Ändå är man lite besviken trots att man vet att Traore bara var våran typ 6:e eller 7:e bästa spelare. Klass!
Vilket mittfält ställer ni upp med efter Simons skada?

Ps. Ej mysig fråga. Ds.
Citera
2023-07-19, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vilket mittfält ställer ni upp med efter Simons skada?

Ps. Ej mysig fråga. Ds.
Såg du Dahbo igår? Bäst på plan när han kom in. 😬

Romeo är väl snart tillbaka från sin skada och Sana ser skitbra ut centralt.
Citera
2023-07-19, 10:48
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Såg du Dahbo igår? Bäst på plan när han kom in. 😬

Romeo är väl snart tillbaka från sin skada och Sana ser skitbra ut centralt.

Nu måste jag verkligen ifrågasätta dina fotbollskunskaper och framförallt din syn. Hur kan du inte ha en bokad tid hos optikern om du anser att Sana är en bra fotbollsspelare?
Citera
2023-07-19, 11:42
Medlem
Senaste två matcherna från Häcken har sett riktigt dåliga ut mot riktigt dåliga motståndare också, nu är det sönder smulade och får nöja sig med en 4e plats
Citera
2023-07-19, 12:49
Medlem
Hur många år hade Benie Traore kvar på sitt kontrakt?

Dom säljer honom för 53 miljoner. Snubben är snabb, endast 20 år och har 12+2 på 14 matcher i år och laget som köper honom spelar i PL. Allt under 70 ses som ett rån. 85 millar känns mer rimligt.

Svenska lag måste lära sig att sätta ned foten.

Skillnaden för ett PL lag mellan 53-85 miljoner är marginell, kaffepengar.
Senast redigerad av DazeHereToAmaze91 2023-07-19 kl. 12:51.
Citera
2023-07-19, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sticklas187
Senaste två matcherna från Häcken har sett riktigt dåliga ut mot riktigt dåliga motståndare också, nu är det sönder smulade och får nöja sig med en 4e plats
Senaste två matcherna har vi varit rätt svaga. Ändå har vi 6-2 i målskillnad på dessa. Det är så när man har en sådan överlägsen offensiv att man kan spela med 10 man utan anfallare (Trpcevski). Tydligt att vi är i en egen klass offensivt i allsvenskan.

Tänk när den krälande Ugandiern startar med Sadiq och Layouni på varsin sida. Mama Mia!
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

Dom säljer honom för 53 miljoner. Snubben är snabb, endast 20 år och har 12+2 på 14 matcher i år och laget som köper honom spelar i PL. Allt under 70 ses som ett rån. 85 millar känns mer rimligt.

Jag håller egentligen med. Jag hade hoppats på lite mer när såpass många klubbar med bra förutsättningar gav sig in i striden. Fast 53+12 är såklart väldigt bra betalt för en spelare som har Sveriges mest tacksamma roll. Vinner man inte skytteligan som central anfallare i dagens Häcken borde man inte spela fotboll.

Benie hade kontrakt över 2026, precis som Amane och Sadiq har över 2025.
Citera
2023-07-19, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nu måste jag verkligen ifrågasätta dina fotbollskunskaper och framförallt din syn. Hur kan du inte ha en bokad tid hos optikern om du anser att Sana är en bra fotbollsspelare?
Det är bara att se hur han sett ut senaste matcherna när han smugit in centralt från kanten. Han har varit briljant.

Jag har knappast gjort någon hemlighet av att han inte är någon favorit hos mig. Men har man sett våra sista matcher och ifrågasätter det påståendet har man nog problem med sitt fotbollsöga.
Citera
2023-07-19, 13:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Det beror väl på vilka krav man har på spelaren.
Citera
2023-07-19, 18:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det är bara att se hur han sett ut senaste matcherna när han smugit in centralt från kanten. Han har varit briljant.

Jag har knappast gjort någon hemlighet av att han inte är någon favorit hos mig. Men har man sett våra sista matcher och ifrågasätter det påståendet har man nog problem med sitt fotbollsöga.
Det är en illa dold hemlighet att Sana är din favorit!

Du minns tiden och platsen du när du såg honom i er tröja första gången.
Citera
2023-07-19, 18:06
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91

Häcken är en liten klubb inget att sätta emot många andra klubbar hade fått betydligt mer betalt för en sådan talang med attraktiva uspar. Det är liksom komiskt att man slår på stora trumman och är nöjda med att få 3 miljoner mer än Super-Bosse fick för en 30 årig stabbig Danielson.
Citera
2023-07-19, 20:03
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.fotbollskanalen.se/gothia-cup/live-folj-gothia-cup-sandningen-har/

Hur många spelare i detta Häcken får vi se på Bravida inom en snar framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in