2023-07-18, 20:53
Medlem
Taeronais avatar
För en timme sedan var det en jäkla massa snutar utanför trapphusen på Rangströms väg, tvärs emot Bandstolen. Ingen aning ifall det har nån koppling.
Citera
2023-07-18, 21:21
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodermalm12
Jag tror på vilka BO är. Det andra tar jag med en nypa salt. Det är mer troligt att det har att göra med den pågående konflikten och skjutningen på midsommar än att räven skulle vilja döda alla i Gottsunda
Förutsatt att det är G grabbar som ligger bakom föra skjutningen. De som sitter häktade för den skjutningen har utför flera uppdrag åt räven.
Citera
2023-07-18, 21:23
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
För en timme sedan var det en jäkla massa snutar utanför trapphusen på Rangströms väg, tvärs emot Bandstolen. Ingen aning ifall det har nån koppling.
Med blåljus eller? Alltså såg det mer ut som en husrannsakan eller utryckning?
Citera
2023-07-18, 22:07
Medlem
Taeronais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
Med blåljus eller? Alltså såg det mer ut som en husrannsakan eller utryckning?

Inga blåljus igång när jag gick ut. Inte hört några sirener heller. Men mötes av en patrull på 4-5 poliser som kom gående utanför porten och såg flera bilar som stod vid trapphusen, så nånting större var det väl pågång iaf. Men läget verkade väldigt lugnt.
Citera
2023-07-18, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://www.krimfup.se/search/mohammed-almasri

https://imgur.com/r9wPnYV
Nu förstår jag varför tjockisen heter "Knogis"

Han är väl åtalad för ett par vapenbrott / narkotikabrott om jag inte missminner mig
Citera
2023-07-18, 22:32
Medlem
Citat:
Förutsatt att det är G grabbar som ligger bakom föra skjutningen. De som sitter häktade för den skjutningen har utför flera uppdrag åt räven.

Och vilka är det? Namn? Ålder?

Hittar inget info om det i den tråden förutom en 16 åring och någon äldre...
Citera
2023-07-18, 23:23
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lay-zey
Och vilka är det? Namn? Ålder?

Hittar inget info om det i den tråden förutom en 16 åring och någon äldre...
16-åringen Ol!wer Lund!n
34-åringen Rob!n Cug@lj

Robin är enligt tumba tråden gängkriminell droghandlare som är kopplad till jordbro (aka Foxtrot rävens liga)

Ol!wer hade enligt tumba tråden öppen facebook med bilder på rävsmycken, samma som de som kör för räven har. Facebook sidan verkar dock vara borttagen.

Om nån har annan info rätta gärna
Citera
2023-07-19, 07:16
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leverproblem
Dom skjutna verkar vara Ag*d och Rao*z.
*i *a

Dom ska ha stått på mackens framsida och skytten/skyttarna ska ha kommit runt hörnet från baksidan och skjutit.

Tydligen ska Yoss*y ha pratat med Gränbykillarna och löst nånting som det var jidder om.

Han ska oxå ha pratat med Räven och Räven ska då ha sagt nåt i stil med: Ge mig Knogis skalle men Yoss*y ska då ha svarat nåt uppkäftigt och då sa Räven att alla i Gottsunda ska dö nu!

Så det verkar alltså vara Gränby som sköt A och R.

Jag har hört det här från en rätt säker källa.
Men det visar sig väl rätt snart om det var rätt.
Var väl Y samt hans anhöriga och släkt som fick hot mot sig?
Citera
2023-07-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://www.krimfup.se/search/mohammed-almasri

https://imgur.com/r9wPnYV

Räven, Tumba.. finns en fembarnspappa Alm@sri i Södertälje häri: (FB) Flera hundra kilo narkotika i beslag i Södertälje och Strängnäs (2021-11-18)
I förhör får han frågan varför en kvinna i Uppsala swishat honom 11 ggr. Det gällde en bilaffär
Citera
2023-07-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Var väl Y samt hans anhöriga och släkt som fick hot mot sig?
Stämmer.
Citera
2023-07-19, 11:26
Medlem
Citat:
16-åringen Ol!wer Lund!n
34-åringen Rob!n Cug@lj

Robin är enligt tumba tråden gängkriminell droghandlare som är kopplad till jordbro (aka Foxtrot rävens liga)

Ol!wer hade enligt tumba tråden öppen facebook med bilder på rävsmycken, samma som de som kör för räven har. Facebook sidan verkar dock vara borttagen.

Om nån har annan info rätta gärna

Vad har dessa killar med skjutningen i Uppsala att göra?
Dom ryktas ha varit i Tumba för inte så länge sen - kopplade till någon galen shuno i Jordbro
Citera
2023-07-19, 16:42
Medlem
Remixizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Vad har dessa killar med skjutningen i Uppsala att göra?
Dom ryktas ha varit i Tumba för inte så länge sen - kopplade till någon galen shuno i Jordbro
Det är samma personer som sitter häktade för skjutningen I gottsunda på midsommarafton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in