Citat:
Ursprungligen postat av
Ken Dryden
Exakt så skulle jag vilja se ryssvännerna lägga fram sina argument i tråden. Nu är det mest svepande formuleringar, halvsanningar, propaganda och retoriska finter baserade på tvivelaktiga källor (om dessa öht förekommer). Om ryssvännerna kunde rycka upp sig lite så skulle hela tråden vinna på detta.
Proryssarna har haft 1,5 år på sig att "rycka upp sig lite". Såvitt jag vet har proryska sidan inte kunnat producera
en enda skribent med något så när intelligens som kunnat bidra med ryska perspektiv i tråden. I stället har proryska sidan satsat hårt på låg-IQ-patrask, nazister, anti-vaxxare, plattjordare, konspirationsmentalslödder och låg-IQ-skribenter som låter påskina att de är "neutrala" eller "för fred", allt för att skapa ett brus och förstöra debatten om själva ämnet Rysslands invasion av Ukraina.
Nu är jag tämligen säker att proryska aldrig någonsin kommer att skaka fram en seriös skribent som bidrar med något vettigt i tråden. Ett sådant krav faller på sin orimlighet då ryska regimen och de som representerar Ryska Federationen är
professionella lögnare.
Putin, Lavrov, Medvedev, Peskov, Ryska MoD, TASS, RIA, rysk stats-tv etc är
professionella lögnare som ingen seriös debattör kan ta på allvar och då blir det orimligt för en etnisk svensk att kunna debattera seriöst med perspektiv som försvarar en genomkorrupt maffiastat.
Det enda jag kan komma på är att en rysktalande proryss rycker upp sig och postar vad ryska militärbloggare rapporterar om vad som händer vid fronten. Sådan information hade höjt nivån i tråden.