Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Vilka civila mål förtjänades att bombas menar du?
Du verkar vara sällsynt empatilös som sitter och propagerar för ryssfascisternas brutala invasion samtidigt som du välter över skulden på offret. Riktigt motbjudande.
Ta en titt på fd ukrainska städer och försök att ta in allt lidande och lägg ditt hat mot hbtq, usa, judar eller vad det nu är. Hur har Ukraina bäddat för detta menar du? Vad rättfärdigar den terror och utplåning som Ryssland sysslar med?
Jag har inte skrivit att de förtjänades att bombas men det blir en konsekvens när ukranska styrkor tagit skydd i civil infrastruktur, för att försöka skydda sig själva samt militärt materiel. Sen har det självklart förekommit både förkastliga bombningar mot civila
som är ren terror och av misstag eller pga att de blivit nedskjutna av ukrainskt luftvärn som sen träffar civila.
Civila förtjänar aldrig det som drabbar dem pga vad deras ledare "oftast" är medskyldiga till. Men vi vet ju att ledarna föredrar att låta andra ta kampen.
Förstår att du dock inte kan se det ur ett bredare perspektiv och har svårt för att offer ibland kan bära skuld i vissa fall då snackar vi mer på enskilda händelser som du refererar till, i krig blir det tyvärr allt som oftast helt oskyldiga offer alltså de civila som inte vill eller har något val i konflikter.
Du vet som i Sverige har vi totalförsvaret det innebär civilförsvarsplikt 16-70år* som måste hjälpa landet i kris eller krig. På det viset blir många måltavlor vare sig man vill eller inte, vägrar du ses du som en förädare du har mer eller mindre bara två allternativ som civil och då får du räkna med att stå upp för landet och att offra dig för landet oavsett om ledaren kunde unvikit kriget eller inte. De som är oförmögna, äldre eller av andra orsaker tex barn har några val stanna kvar eller fly för att undkomma kriget.
Ja det är grymt med krig men så är den realistiska bilden, jag konstaterar bara fakta och försvarar inte bombningarna, tycker mest det är tragiskt och meningslöst det som sker.
Motbjudande är sk empatiska människor som vill fortsätta se civila offras samt ukrainska soldater i det här proxykriget och vill se ryssar dö för att här i väst säger ledarna åt er att göra det.
Tragiskt!
*Osäker men Ukraina har något liknande men möjligt att det bara gäller männen om jag förståt saken rätt?