2007-09-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesquid
Japp ja me. Hade velat se mer 80 tal annars va d väll ok.

Ja det var lite tunt med 80tal, men ett par glada överaskningar fanns det dock. I bildspelet var det en b-boy av bros (throwup eller vad man ska kalla det, bara röda outlines) , nån som minns vart den satt?, den är så jäkla bekant men jag kan inte placera den.

Boken (Blackbook Västmanland) kändes dock lite tunn, hadde önskat att dom tryckte in lite mer bilder i den så den gör sig förkänt av namnet , jag hadde gladeligen betalat några hundringar extra för en fet bok.
Citera
2007-09-26, 01:01
Medlem
storytellers avatar
IMS Crew var väl en Uppsala-Västeråskollaboration. Raw var väl en av Västeråssidans medlemmar. I Uppsala var det Chris, Dias, Ark och säkert några till.
Citera
2007-09-26, 10:29
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Ja det var lite tunt med 80tal, men ett par glada överaskningar fanns det dock. I bildspelet var det en b-boy av bros (throwup eller vad man ska kalla det, bara röda outlines) , nån som minns vart den satt?, den är så jäkla bekant men jag kan inte placera den.

Boken (Blackbook Västmanland) kändes dock lite tunn, hadde önskat att dom tryckte in lite mer bilder i den så den gör sig förkänt av namnet , jag hadde gladeligen betalat några hundringar extra för en fet bok.
Va Kedi en av medlämmarna i Bros som gjorde dom där grymma b-boysen. Fanns på flera ställen, bla i några tunnlar på Bäckby. Så är boken släppt nu?
Citera
2007-09-26, 10:31
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
IMS Crew var väl en Uppsala-Västeråskollaboration. Raw var väl en av Västeråssidans medlemmar. I Uppsala var det Chris, Dias, Ark och säkert några till.
Taste(tas) å Size Västerås
Citera
2007-09-26, 11:34
Medlem
Citat:
Va Kedi en av medlämmarna i Bros som gjorde dom där grymma b-boysen. Fanns på flera ställen, bla i några tunnlar på Bäckby. Så är boken släppt nu?

Nej, mitten på oktober, 17de har jag för mig dom sa. Dom hadde ett prov ex i butiken, men det liknade mer en broschyr än en bok.
Citera
2007-09-26, 11:45
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Nej, mitten på oktober, 17de har jag för mig dom sa. Dom hadde ett prov ex i butiken, men det liknade mer en broschyr än en bok.
Fan va ju en fet bok man väntat sig... En jävla miss att den inte va klar till premiären för utställningen.
Citera
2007-09-26, 15:44
Bannlyst
Citat:

Möjligt att IMS hade medlemmar från Uppsala... Raw, Han, Size mfl kommer iallafall från V-ås... Är ju så på en del ställen att folk skriver samma sak fast i olika städer och så blir man polare och kör lite teamwork... Typ UG och andra Västerås crews som hade fast förankring från början i andra städer...
Citera
2007-09-28, 17:19
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetbird
Möjligt att IMS hade medlemmar från Uppsala... Raw, Han, Size mfl kommer iallafall från V-ås... Är ju så på en del ställen att folk skriver samma sak fast i olika städer och så blir man polare och kör lite teamwork... Typ UG och andra Västerås crews som hade fast förankring från början i andra städer...
Är samma ims men "Han" va väll inte me. Han(Cabo) och Raw(Bosom) skrev HIA(Hooligans in action) ihop men d va innan ims tiden.
Citera
2007-09-28, 19:17
Bannlyst
Citat:
Är samma ims men "Han" va väll inte me. Han(Cabo) och Raw(Bosom) skrev HIA(Hooligans in action) ihop men d va innan ims tiden.

Minnet är ju inte 100% alla gånger .. Hade för mig att han va med iaf.. men jag kan ha helt fel. "Han" körde ju en uppsjö IMS throwups våren - 97 på Bäckby, kommer ihåg dom för att dom var så sunkiga... haha .. men skulle jag se dom idag så skulle jag nog få gåshud! Det var bättre förr helt enkelt! Jävligt synd att dom tvättar bort så mycket historia... fan grottmålningarna får ju vara ifred!
Citera
2007-09-30, 20:13
Medlem
storytellers avatar
OUT, vad var han med i för crew?
Jag är inte från Västerås men jag minns att man såg sjukt mycket BINO (IAK) när man var i stan vid denna tid. En hardcorebombare eller var jag bara där en period han höll igång?
Citera
2007-10-01, 12:54
Medlem
thesquids avatar
Citat:
OUT, vad var han med i för crew?
Jag är inte från Västerås men jag minns att man såg sjukt mycket BINO (IAK) när man var i stan vid denna tid. En hardcorebombare eller var jag bara där en period han höll igång?
Va ja vet så är Out inte med i nått Crew.
Bino(binos/bine/samba/max) har haft sina bomb perioder sen mitten på 90 talet. Nu sitter han å skakar galler.
Citera
2007-10-01, 20:57
Medlem
parkråttas avatar
hahaa, kommer ihåg när man var yngre, innan jag började med graffiti...lade inte märke till "klottret" så mycket, men BINO kände man igen, stod överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in