2023-07-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
För att jag är nyfiken såklart. Varför är du själv i tråden?

Min nyfikenhet begränsar sig till "Var har brottet skett?" och "Någon jag känner som är involverad?". Resten överlåter jag till polisen att utreda och kommunicera ut vad som anses lämpligt.
Citera
2023-07-17, 08:31
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinnpaj
.

Så hon hade skulder då? Eller han?
Citera
2023-07-17, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BsomiBertil
Det syns inte på människor om de är psykisktsjuka eller inte.
Jag vet inte om hon var det alls.

Tragiskt.

Det finns en del som tyder på att man kan det.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2020.607890/full
Citera
2023-07-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men det går att lämna.Ta skilsmässa.
Behöver inte skjuta barn och sig själv.

Medhåll, men vid grav psykisk ohälsa/personlighetsstörningar så kan för många stressrelaterade (jobbiga faktorer) få individen att spåra ur totalt.
Citera
2023-07-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Det finns en del som tyder på att man kan det.
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2020.607890/full

Åååååkej, kan du vänligen summera studiens resultat?
Citera
2023-07-17, 08:57
Medlem
Det är uppehållsväder idag så det får bli en tur till platsen. Kanske blir en glass om vädret tillåter. Skinns.berg ser annars ut att vara skolboksexemplet på bondhåla där endast alkohol och tyngre droger möjligen ger viss tröst. Fy f-n.
Citera
2023-07-17, 09:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Blir nog en gemensam begravning med alla i samma grav, och med plats kvar för makens namn på stenen
Hon lär inte få begravas med sina barn. Förhoppningsvis så kremeras hon och sprids i någon skog nånstans, det vore det enda rätta. Barnen kommer antagligen ligga med sin far i familjegrav. Hur är du funtad om du tror att han skulle vilja ligga i samma grav som henne eller tillåta att barnen gör det? Hon har avrättat hans kött och blod. Stulit deras framtid och även hans framtid. Han är närmast anhörig och bestämmer allt kring sina barns begravningar.
Senast redigerad av Tervull 2023-07-17 kl. 09:09.
Citera
2023-07-17, 09:08
Medlem
dex1s avatar
Undra om hon ångrade sig när hon åkte i bilen med barn och pistol men kände att hon inte kunde återvända för då skulle hon hamna på psyket.
Citera
2023-07-17, 09:12
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Undra om hon ångrade sig när hon åkte i bilen med barn och pistol men kände att hon inte kunde återvända för då skulle hon hamna på psyket.
Förmodligen ångrade hon sig flera gånger. Om hon inte varit så sjuk i huvudet hade hon insett då att det vore bättre att hamna på psyket. När hon väl skjutit ett barn visste hon att det var kört då var hon tvungen att fortsätta. Jag undrar om hon använde barnen för att våga skjuta sig själv.
Citera
2023-07-17, 09:14
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Min första tanke va att barnen måste ha varit med om våld/övergrepp och att mamman inte såg hur de inte skulle bli traumatiserade for life och därmed gjorde hon som hon gjorde. Om pappan varit förövaren och även otrogen såg hon ingen annan utväg för att slippa lämna barnen till honom vid delad vårdnad..
Visst finns det störda kvinnor, men oftast ligger det en störd man bakom.

Ja för kvinnor är inte självständiga individer med egen vilja. Allt kvinnor gör är i relation till en man eller på grund av en man. Kvinnor kan inte tänka självständigt.
Citera
2023-07-17, 09:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja för kvinnor är inte självständiga individer med egen vilja. Allt kvinnor gör är i relation till en man eller på grund av en man. Kvinnor kan inte tänka självständigt.
Precis. Löjligt att skylla på mannen. Om så vore fallet skulle hon ju skjutit honom i stället när han låg och sov. Det finns inga omständigheter som rättfärdigar att mörda sina barn. Hon kan byta identitet och flytta utomlands. Allt är bättre än att döda sina barn. 99,99% av alla mödrar hade dessutom hellre blivit ihjälslagen av sin man än att ta livet av sina barn. Sen finns det ju inget som pekar på att mannen varit våldsam.
Citera
2023-07-17, 09:31
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Blir nog en gemensam begravning med alla i samma grav, och med plats kvar för makens namn på stenen
Aldrig i livet!
En skymf mot barnen att begrava dom tillsammans med den sataniska sk, mamman. På stenen står: "Här vilar en mamma och barnen hon ansåg sitt ha rätt att avrätta". Begrava dubbelmördaren med hennes offer är minst sagt stötande.

Anders Eklund ska väl begravas med Engla när hans tid är kommen?
Senast redigerad av Taggad 2023-07-17 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in