2023-07-15, 17:27
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Märkligt att åklagaren säger Barnbarnen.
Är det en felsägning eller försäger han sig?
Isåfall är ju trådens GM felaktig.

Ni som gått ut med namnet, är ni fortfarande säkra på att det är rätt GM?

Alla som jag pratat med oberoende av varandra har sagt att det är Sofi, nu bor jag visserligen i grannkommunen! Men många som jobbar på industrin i Skinnskatteberg som pendlar och där har snacket gått!
Citera
2023-07-15, 17:28
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Räcker gott med .22 kaliber i huvudet, point blank...

Vad är det för skillnad på de vapen ni skriver om? Jag kan nada om ämnet.
Citera
2023-07-15, 17:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstopparen47
Men herregud vad du hatar kvinnor din incel. Se på statistiken, var lite jävla rimlig i huvudet. Ta dig fem minuter att googla på tidigare sådana fall världen över, finns tusentals. Är det fråga om våld i relationer med dödlig utgång är det närpå alltid kvinnan som dör, mannen som dödar - direkt eller indirekt. M Jesus vad du kämpar för att vända det till ATT JA MEN HALLÅ KVINNOR KAN OCKSÅ VARA MONSTER!!!! Sure. Självklart kan det vara så. Men. Titta. Först. På. Statistiken. Man kan dö i alla bilolyckor, men den som inte har bälte löper bra mycket större risk. En femåring skulle kunna vara kapabel till att döda en vuxen, men oftast är det tvärtom, eller hur? Tänk lite.

Exakt! Tack! Jag för min del brukar ignorera såna inlägg.
Citera
2023-07-15, 17:30
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Födda 20 och 21 läste jag någonstans…

Ah, sorry fick för mig när jag började bläddra i tråden att det stod 1 och 3 någonstans
Citera
2023-07-15, 17:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxze
Ja, jag hör också barnbarnen.

Är det alltså inte mamman? Istället är det farmor eller mormor?
"Äldre kvinna" skriver Aftonbladet eller Expressen. Skulle de inte skriva om det var modern.
Citera
Medlem
Fy f-n säger jag till såna jävla as - svin som "tar rned" barnen i sitt självmord Ta livet av dig om DU inte vill leva, men ge fullkomligt fan i att mörda dina barn först!!

Min pappa tog sitt liv, jag o brorsan var 7 o 10 år då. tänk om han hade mördat oss först...Tack gode gud att han inte gjorde det, för då hade vi aldrig fått uppleva lyckan i att få egna barn..

Stackars stackars anhöriga.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Vad är det för skillnad på de vapen ni skriver om? Jag kan nada om ämnet.

Enkelt förklarat - olika dimensioner och krutladdningar i .22 kaliber och 9mm. .22 kaliber mest för sportskytte och 9mm (särskilt Glock) är egentligen ett militärt/polisiärt vapen. 9mm mer bang bang än .22 som är "klenare"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Brukar ligga på .22 tror jag, men i det här fallet hade ju kvinnans man en 9mm Glock och det lär väl göra rejäl skada på småbarn.

"Tävlingspistol" eller bara pistol som vi andra kallar det kan vara allt mellan .22 och .50AE.

Licens för sportskytte har inte direkt några begränsningar förutom att vapnet inte får vara helautomatiskt. Sportskytte sker i alla möjliga kalibrer och vapentyper, inklusive Glock på 9mm.
Senast redigerad av Danjeel 2023-07-15 kl. 17:35.
Citera
2023-07-15, 17:34
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"Äldre kvinna" skriver Aftonbladet eller Expressen. Skulle de inte skriva om det var modern.

Men exakt det jag undrade! Om dom menar ”äldre” som äldre än småbarnen eller ”äldre” som mormor/farmor? Eller att de inte vill gå ut med det ännu.
Citera
2023-07-15, 17:36
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Sveriges Radio har redigerat bort "barnbarnen" nu och och åklagaren säger bara "barnen" oklart vad som har hänt där..
Senast redigerad av BenjaminBreeg 2023-07-15 kl. 17:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Ah, sorry fick för mig när jag började bläddra i tråden att det stod 1 och 3 någonstans

Födda 20 och 21 så kan dom ju vara 1 och 3!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Men exakt det jag undrade! Om dom menar ”äldre” som äldre än småbarnen eller ”äldre” som mormor/farmor? Eller att de inte vill gå ut med det ännu.

Aftonbladet skriver kvinna i 30 års åldern

” Enligt uppgifter till tidningen ska kvinnan ha vara i 30-årsåldern och de två barnen uppges ha varit ”väldigt unga”.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in