2023-07-15, 16:31
Medlem
Någon som är duktig och vill göra en sammanfattning av tråden?
Jag själv hade gjort det om jag var bra på det. Men jag lämnar över bollen till någon som är bra på det istället!

Har vi nån frivillig? tror det skulle uppskattas för nya läsare i tråden! 😉
Citera
2023-07-15, 16:33
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
De pappor du nämner här hade sitt eget liv så kärt att de fortfarande lever.
Då handlar det mer om hämnd.
Dalaröpappan skickade sms till mamman: Hämnden är ljuv din jävla idiot. Nu ser han fram emot att släppas ut från fängelset.
Där föräldern själv tar sitt liv tror jag mer på att en depression finns i grunden. Man tar med sej barnen in i döden.

Det har du rätt i. Det är faktiskt en helt annan sak. My bad 👍
Citera
2023-07-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxze
Säger han barnbarnen?

https://sverigesradio.se/artikel/fynd-har-hittats-i-bilen-dar-tre-personer-patraffades-doda?fbclid=iwar3cigj_sdohbvbi3i9acebwujeqxxqd uybxmvcyr2zz4-gatckpu1sdzrw

Antingen det eller så stammar han. Men det beskrivs även som en äldre kvinna nu i Expressen: ”– Det handlar om två väldigt unga barn, mycket unga och en kvinna som är äldre, säger senior åklagare Carl-Johan Norström som leder ärendet på lördagen.”

https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-om-de-doda-barnen-i-skinnskatteberg-det-varsta-jag-sett/
Citera
2023-07-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
https://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-om-de-doda-barnen-i-skinnskatteberg-det-varsta-jag-sett/

Ny info. Dom hittade bilen via hennes mobil. Anhörig hade anmält dem försvunna, kanske pappan då får man gissa
Citat:
Det var en närstående som slog larm till polisen och kort därefter lyckades man spåra personerna till en skogsväg.
Kan eventuellt ha varit längs denna vägen: https://maps.app.goo.gl/dZfSVawrDBw5H25y8?g_st=ic
Citera
2023-07-15, 16:36
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Mkt psykisk ohälsa och misär i den där hålan..

Vilket fruktansvärt läge för JJ, inte nog med vad som de facto hänt, lita på att han även kommer bli åtalad för brott mot vapenlagen pga underlåtenhet att förvara vapen på korrekt sätt (ingen annan skall ha möjlighet att tillgripa dina vapen)
Citera
2023-07-15, 16:38
Medlem
Fråga:
Kan man fejka mord och självmord?

Hypotetiskt scenario:
Kvinnan vill skiljas. De åker dock på en gemensam biltur med barnen. Han tar med sig vapen. Låter kvinnan köra. Kan ju skylla på att han tagit en öl eller två. Han skjuter kvinnan. Hon dör. Han sätter vapnet i handen på henne och trycker sen av med hennes hand på avtryckaren och skjuter barnen. De är ju så små, så de kan inte förväntas reagera/agera. Då bör ju kvinnan fått krutstänk på sig. Sen drar han, till fots eller per medhavd hopfällbar cykel eller annat.

Bara en tanke...
Citera
2023-07-15, 16:40
Medlem
Klarabella79s avatar
Senioråklagaren säger att det är det värsta han sett och jag kan tänka mig att dom sett ett och annat. Kan hon ha använt en hagelbössa och inte en pistol? Tänker på skadorna isåfall?
Citera
2023-07-15, 16:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxze
Säger han barnbarnen?

https://sverigesradio.se/artikel/fynd-har-hittats-i-bilen-dar-tre-personer-patraffades-doda?fbclid=iwar3cigj_sdohbvbi3i9acebwujeqxxqd uybxmvcyr2zz4-gatckpu1sdzrw
Det låter ju så. Och han stammar ju inte på något annat ställe i intervjun. Kan vara felsägning men…

EDIT: ”Åklagaren bekräftar att de avlidna personerna är närstående men vill inte kommentera relationen närmare. ”
Senast redigerad av allegrageller 2023-07-15 kl. 16:45.
Citera
2023-07-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
antingen sov dom eller så kanske hon täckte innan hon sköt

sjukt hur man klarar av sånt

Det går nog inte sätta sig in i hur man mår som mamma och hur man resonerar när man tänker att barnen behöver dö när man själv begår självmord. Att tänka att det är enda utvägen är så obeskrivligt fruktansvärt.
Citera
2023-07-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Senioråklagaren säger att det är det värsta han sett och jag kan tänka mig att dom sett ett och annat. Kan hon ha använt en hagelbössa och inte en pistol? Tänker på skadorna isåfall?
Hur pass kraftig är en tävlingspistol? Vilken ammunition? Kan inte tro att de använder den värsta ammon.
Citera
Medlem
C.H.Ts avatar
Nu är jag inte jättekunnig på flightradar, men om någon har konto så borde man kunna kolla vart helikoptern gick ner i efterhand. Så länge man inte flyger och kollar över Stockholms förorter så brukar dom ju ha transpondern på?
Citera
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Han menar nog generellt, tror knappast åklagaren gjort en brottsplatsundersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in