2023-07-14, 01:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Får också tankarna till Bjärred-tragedin.

Varför åka iväg i en bil om båda föräldrarna är inblandade?

Vi får se, men jag tror att GM är pappan eller mamman (lite mer troligt med pappan) och att denne/a levde med barnens andra föräldrar. Alltså att de inte var separerade. BO:s är de gemensamma barnen.
Citera
2023-07-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bara män…

På rak arm kommer jag på två tillfällen då något liknande skett i Sverige. I ena fallet hittades två eller om det var tre personer döda i en bil i Uppsala. Pappan var en av dem. I det andra fallet hittades en kvinna med sin dotter i tioårsåldern. Dessutom vill jag starkt minnas ett fall där en kvinna dömdes för att ha planerat mörda sina barn i just en bil.
Jag tänker på män som våldtar barn de fått förtroendet av att skjutsa eller på något vis vara ensamma med av föräldrarna.

När det kommer till mord tänker jag på den där psykopatiska kvinnan det skrevs om på nittiotalet som i USA mördade sina barn, dränkte dem med bilen eller ngt liknande, för att killen hon var intresserad av inte ville ha någon med barn.

Ja, tyvärr är det vanligtvis män som är en fara för barn och kvinnor och som man talar om för barn och ungdomar att de inte ska sätta sig i en främmande bil med. Väldigt få kvinnor som åker runt och överfaller pojkar eller som lurar med sig andras barn genom att vara den hjälpsamma personen i ungarnas närmaste omgivning.

Jag vill starkt påminna om att vi kvinnor är vana vid att män från och med vi blir tonåringar, vill ge oss skjuts, kör efter oss, stannar och på annat vis använder bilar som verktyg för att komma åt oss genom.
Citera
2023-07-14, 01:55
Medlem
Malouises avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-personer-hittats-doda-i-ett-fordon-utanfor-skinnskatteberg

Det är en personbil enligt artikeln
Citera
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:

Vi får se, men jag tror att GM är pappan eller mamman (lite mer troligt med pappan) och att denne/a levde med barnens andra föräldrar. Alltså att de inte var separerade. BO:s är de gemensamma barnen.

Kan finnas hinder att ev utföra detta i bostaden, grannar mm som gör att det blir mindre svårt såhär. Alla bor inte i hus som Bjärredfamiljen.

En planering som gjorts före en semesterresa?

Men som sagt enbart spekulation..vi får se.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nämn ett fall där "utvidgat självmord" använts korrekt enligt dig.

Morden på barnen i Bjärred.
Citera
2023-07-14, 01:57
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Jag tror som du, förutom att jag tror att föräldrarna var separerade.

Men då tänker du alltså att barnen har begått självmord i detta utvidgade självmord? Inte att någon har mördat barnen och sedan begått självmord?
Citera
2023-07-14, 02:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jag tänker på män som våldtar barn de fått förtroendet av att skjutsa eller på något vis vara ensamma med av föräldrarna.

När det kommer till mord tänker jag på den där psykopatiska kvinnan det skrevs om på nittiotalet som i USA mördade sina barn, dränkte dem med bilen eller ngt liknande, för att killen hon var intresserad av inte ville ha någon med barn.

Ja, tyvärr är det vanligtvis män som är en fara för barn och kvinnor och som man talar om för barn och ungdomar att de inte ska sätta sig i en främmande bil med. Väldigt få kvinnor som åker runt och överfaller pojkar eller som lurar med sig andras barn genom att vara den hjälpsamma personen i ungarnas närmaste omgivning.

Jag vill starkt påminna om att vi kvinnor är vana vid att män från och med vi blir tonåringar, vill ge oss skjuts, kör efter oss, stannar och på annat vis använder bilar som verktyg för att komma åt oss genom.

Fast nu tror jag inte det här handlar om att GM erbjudit ett par tonårsflickor skjuts. Utan om att en (troligare en än två) förälder dödat sina två barn, och därefter sig själv.

Det kan vara modern eller fadern. Inget av alternativen är klart mer sannolikt. Men ju yngre barn, desto mer troligt modern. Rent statistiskt.
Citera
2023-07-14, 02:12
Medlem
Citat:
Fast nu tror jag inte det här handlar om att GM erbjudit ett par tonårsflickor skjuts. Utan om att en (troligare en än två) förälder dödat sina två barn, och därefter sig själv.

Det kan vara modern eller fadern. Inget av alternativen är klart mer sannolikt. Men ju yngre barn, desto mer troligt modern. Rent statistiskt.
Statistiskt sett så är det en man. Statistiskt sett så drar inte kvinnor iväg i bilar heller när de mördar barn.

Skälet är att de ofta kan ha haft förlossningspsykoser, förlossningsdepressioner av allvarlig grad, är svårare psykiskt sjuka etc.

Kvinnan med barnet som kastades i på väg mot Polen är ett bra exempel på en mer kvinnlig galenskap. Ett funktionsvarierat barn och en mamma som tror att det aldrig kommer kunna få ett bra liv utan henne.
Citera
2023-07-14, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nämn ett fall där "utvidgat självmord" använts korrekt enligt dig.

Jag använder inte "utvidgat självmord" men skulle den benämningen möjligen kanske passa i de massjälvmord som har skett bland sekter.

Jag tänker då på de fler än tusen som tog livet av sig i soppsjälvmorden i Guyana(?) 1978 samt HaleBopesekten i U.S.A för c:a 25 år sedan.

En karismatisk ledare som genom ord och handling har fått med sig de andra medlemmarna att till slut förinta hela sekten.

Paret Goebbels i krigsslutet 1945. De hade kommit överens, efter det att hon hade giftmördat barnen, om att han skjuter henne först och sedan sig själv sekunden efteråt. Likaså paret Hitler, gift plus skott samtidigt.

Nå, nog om detta.
Citera
2023-07-14, 02:24
Medlem
Kom igen nu Skinnskatteberg, 6 sidor i tråden, vi har ingen brottsplats ännu....
Citera
2023-07-14, 02:27
Medlem
Funderar på detta med att polisen var ute på ett annat uppdrag när de upptäckte bilen. Kan det i själva verket ha varit så att det först var ett uppdrag, efter en anmälan om ex. barnarov, som förvandlades till ett annat uppdrag när bilen och de döda väl påträffades?

Låter lite kryptiskt kanske men händer det verkligen så mycket i Skinnskatteberg så att det finns två olika polisuppdrag en "vanlig" vardagskväll/natt på sommaren? Skulle förvåna mig om det ens finns nattstationerad polis i Skinnskatteberg och särskilt inte nu under semestertider.
Citera
2023-07-14, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
mm sant, undra om de är skjutna iom de skriver just gängkriminalitet? Eller är det så illa just nu att man alltid kopplar allt till gängkriminalitet.
Eller ja..det är så illa

Ja precis så illa har det blivit, varje skjutning /mord etc relateras till gängen på ett el annat sätt, det måste alltid kommenteras i media om det finns kopplingar el inte.

Under dagen kommer det att framkomma mer om fallet, tippar på att polisen kommer att gå ut med att GM hör till de avlidna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in