Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Bara män…
På rak arm kommer jag på två tillfällen då något liknande skett i Sverige. I ena fallet hittades två eller om det var tre personer döda i en bil i Uppsala. Pappan var en av dem. I det andra fallet hittades en kvinna med sin dotter i tioårsåldern. Dessutom vill jag starkt minnas ett fall där en kvinna dömdes för att ha planerat mörda sina barn i just en bil.
Jag tänker på män som våldtar barn de fått förtroendet av att skjutsa eller på något vis vara ensamma med av föräldrarna.
När det kommer till mord tänker jag på den där psykopatiska kvinnan det skrevs om på nittiotalet som i USA mördade sina barn, dränkte dem med bilen eller ngt liknande, för att killen hon var intresserad av inte ville ha någon med barn.
Ja, tyvärr är det vanligtvis
män som är en fara för barn och kvinnor och som man talar om för barn och ungdomar att de inte ska sätta sig i en främmande bil med. Väldigt få kvinnor som åker runt och överfaller pojkar eller som lurar med sig andras barn genom att vara den hjälpsamma personen i ungarnas närmaste omgivning.
Jag vill starkt påminna om att vi kvinnor är vana vid att män från och med vi blir tonåringar, vill ge oss skjuts, kör efter oss, stannar och på annat vis använder bilar som
verktyg för att komma åt oss genom.