Ok riktlinjer att följa är förklaringen men man kan tycka att de borde ändras. De bidrar inte till välmående. Bara för att det ska stå en senildement gubbe framför och prata väder och vind och hämta ut sjutton salvor så betyder det inte att jag har lust att tjafsa. För helvete min glass tinar..
Brukar beställa från Apotea men just i förrgår hade jag andra ärenden att göra inne i Linköping. Dock litar jag inte på hemleveranser då de kan ställa mediciner tillgängliga för tjuvar. Också ska man behöva vara på sin vakt tills man får dem som ett jäkla asplöv.
Nu skriver jag här som alla andra. Hej och hejdå är vad jag vill säga men inte ens när man går in på apotek så kan expediterna låta bli att nästan skrika på en från andra sidan. Hej behöver du hjälp?
Varför ska jag svara när jag bara ska ta en nummerlapp, och varför skulle jag köpa varor på fysiska apotek när tex Apotea är billigare.
Läkare kan också se receptlistor när man ger samtycke.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrstardust
Haha, kan bara hålla med.Har recept som jag hämtar ut några gånger per år. Alltid ska hon i kassan / bakom disken komma med någon kommentar.
Man känner att apotekaren ska skvallra till Läkemedelverket eller något liknande, också ska man behöva oroa sig över det sen istället för att bara känna sig lugn och må bra.