2023-07-12, 12:21
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det handlar absolut inte om steget att träffa. Nu räcker det med chattar. Dumpen hänger ut ändå.
Det hade med enkelhet gått att informera arbetsgivare, föreningar osv utan att hänga ut som man gör idag. Helt problemfritt att skriva "Lärare på X-skola har ertappats i sexchattande med minderårig". Tvekar på att effekten blir annorlunda från föräldrar gällande tryck på skolledning eller föreningens ledarskap osv.

Men dumpen vill att det ska synas ordentligt

Dumpen vill att dom som begår denna typ av handlingar ska hängas ut för att varna framtida presumtiva offer och för att barn gäddorna skulle ha förgripit sig på tidigare ska kunna kolla på dumpen och lättare våga komma fram i ljuset och anmäla sin förövare

Sen skapar denna metod dessutom mer uppmärksamhet
Citera
2023-07-12, 12:34
Medlem
Varför kontaktar Dumpen inte fruar och sambos och ger dem förstahandinformation och låter dem lyssna på telefoninspelningar? De vill säkert veta och har många frågor. Kanske vill de följa med på konfrontationen och med egna ögon se sin "kärlek" stå och tråna efter förbjudet unga. Smärtsamt, men viktigt då gubbstrutten förmodligen kommer att försöka ljuga henne full sen.
Citera
2023-07-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Dumpen vill att dom som begår denna typ av handlingar ska hängas ut för att varna framtida presumtiva offer och för att barn gäddorna skulle ha förgripit sig på tidigare ska kunna kolla på dumpen och lättare våga komma fram i ljuset och anmäla sin förövare

Vad ska synas ordentligt? Att Pelle och Olle snuskchattar?

Presumtiva offer? Om en gädda nu skulle få tag på ett riktigt barn (presumtivt offer), hur skulle det hjälpa att gäddan ligger ute på dumpen? Är det ett presumtivt offer och gäddan som chattar så är väl risken för övergrepp precis lika stor som med vem som helst annars?

Att någon lättare skulle våga komma fram har jag svårt att förstå också? Dumpens aktivitet i sig, ja. Men varför skulle exponeringen skapa den effekten? Dessutom vet jag inte om det varit någon snöbolleffekt på det området? Har själv inte snappat upp kommentarer a la det på bred front?

Uppmärksamhet skapar de helt klart. Men det är just priset för den uppmärksamheten som anhöriga får betala.
Senast redigerad av Ovetade 2023-07-12 kl. 13:23. Anledning: Felstavning
Citera
2023-07-12, 13:27
Medlem
https://m.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/1011962590157491/?comment_id=1012365410117209

Nu börjar till och med anhängarna tröttna på tjat om swish...
Citera
2023-07-12, 13:57
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Vad ska synas ordentligt? Att Pelle och Olle snuskchattar?

Presumtiva offer? Om en gädda nu skulle få tag på ett riktigt barn (presumtivt offer), hur skulle det hjälpa att gäddan ligger ute på dumpen? Är det ett presumtivt offer och gäddan som chattar så är väl risken för övergrepp precis lika stor som med vem som helst annars?

Att någon lättare skulle våga komma fram har jag svårt att förstå också? Dumpens aktivitet i sig, ja. Men varför skulle exponeringen skapa den effekten? Dessutom vet jag inte om det varit någon snöbolleffekt på det området? Har själv inte snappat upp kommentarer a la det på bred front?

Uppmärksamhet skapar de helt klart. Men det är just priset för den uppmärksamheten som anhöriga får betala.

Fan va du förminskar gäddornas groomande till "snuskchattar"
Det är vuxna som sexchattar med vad dom tror är barn

Enkelt, gäddorna blir uthängda och får känna att deras aktivitet på nätet har jobbiga konsekvenser, dom väljer därför att hålla sig borta och i de fall dom fortsätter så har barnen fått ett ansikte på personen och vet därför att dom bör hålla sig borta från den personen

Exponerar man dessa gäddor så kan tidigare brottsoffer få ett ansikte på personen och göra en anmälan

Hellre att gäddorna hängs ut före ett brottsoffer skapas än efter
Citera
2023-07-12, 14:06
Medlem
Citat:
Fan va du förminskar gäddornas groomande till "snuskchattar"
Det är vuxna som sexchattar med vad dom tror är barn

Enkelt, gäddorna blir uthängda och får känna att deras aktivitet på nätet har jobbiga konsekvenser, dom väljer därför att hålla sig borta och i de fall dom fortsätter så har barnen fått ett ansikte på personen och vet därför att dom bör hålla sig borta från den personen

Exponerar man dessa gäddor så kan tidigare brottsoffer få ett ansikte på personen och göra en anmälan

Hellre att gäddorna hängs ut före ett brottsoffer skapas än efter
Kalla det vad du vill. Kan gott ändra mig till grooming, även om jag uppfattar att det innebär ett mått sv manipulation? Har fiskarna verkat motvilliga tycker du?

Jag förstår hur du tänker. Bara säger att efter 250+ gäddor borde vi väl sett exempel på det?
Skulle ungar som faktiskt söker äldre hålla sig borta från gäddor menar du?

Jag förminskar inget. Dina ord. Du däremot förminskar det pris som gäddorna anhöriga får betala.
Du skriver också

"Enkelt, gäddorna blir uthängda och får känna att deras aktivitet på nätet har jobbiga konsekvenser"

Vilka konsekvenser är det, och vem är det som påför de konsekvenserna?
Citera
2023-07-12, 14:19
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Kalla det vad du vill. Kan gott ändra mig till grooming, även om jag uppfattar att det innebär ett mått sv manipulation? Har fiskarna verkat motvilliga tycker du?

Jag förstår hur du tänker. Bara säger att efter 250+ gäddor borde vi väl sett exempel på det?
Skulle ungar som faktiskt söker äldre hålla sig borta från gäddor menar du?

Jag förminskar inget. Dina ord. Du däremot förminskar det pris som gäddorna anhöriga får betala.
Du skriver också

"Enkelt, gäddorna blir uthängda och får känna att deras aktivitet på nätet har jobbiga konsekvenser"

Vilka konsekvenser är det, och vem är det som påför de konsekvenserna?

He spelar ingen roll, vanligt sunt förnuft att man int våldför sig på barn sexuellt även om barnen ber om det, inser man int det så är en uthängning fullt legitimt

Det ksk finns exempel men dumpen vill ju självklart int offentliggöra det
Ungar som faktiskt söker äldre kommer få det svårare att hitta någon tack vare dumpen

Jag har aldrig pratat om "snuskchattande" så kom int o säg att det är mina ord

Konsekvenserna av att grooma och prata sexuellt med ett vad dom tror är barn är att deras loggar offentliggöra och det är ingen annan än dom själva som rår för deras situation
Citera
2023-07-12, 14:41
Medlem
Citat:
He spelar ingen roll, vanligt sunt förnuft att man int våldför sig på barn sexuellt även om barnen ber om det, inser man int det så är en uthängning fullt legitimt

Ungar som faktiskt söker äldre kommer få det svårare att hitta någon tack vare dumpen

Konsekvenserna av att grooma och prata sexuellt med ett vad dom tror är barn är att deras loggar offentliggöra och det är ingen annan än dom själva som rår för deras situation

Det är ju trams, Dumpen hänger ut fler nu än tidigare till och med. Det s.k avskräckande momenten är ju uppenbarligen ett rent påhitt då dom har 4 nya uthängningar på 4 dagar.

Det är på den nivån att hela grejen börjar bli urvattnad och konsekvenserna för dem som blir uthänga idag är betydligt mildare än dem som blev uthängda i början (som det skedde med personen i min närhet).

Så Dumpen är inte avskräckande, det är inte effektivt, det är inte etiskt och det drabbar väldigt många oskyldiga anhöriga och framförallt barnen som råkar vara anhöriga.

Resultatet är dock att Sara har blivit av med sin skuld till kronofogden och att dem uppenbarligen kan göra sig en trevlig inkomst på detta. Seriösa organisationer tar avstånd från Dumpen, Polisen tar avstånd från Dumpens metoder. Det kostar skattebetalare multum i form av polisanmälningar som inte går någonstans då offret inte existerar och kvar blir endast en "freakshow".
Citera
2023-07-12, 15:11
Medlem
Citat:

Nu skriver du något intressant...
"Ungar som faktiskt söker äldre kommer få det svårare att hitta någon tack vare dumpen"

Ser du själv hur bakvänt det är? Handlar alltså inte ett spår om att gäddor ska få svårare att hitta unga att chatta med...

Varför skulle inte dumpen vilja offentliggöra om någon träder fram och hävdar att en gädda förgripig sig på de? Det måste ju vara kanon nyheter och bevis på att det de gör funkar?

Konsekvensen är att det publiceras. Det är inte gäddorna som väljer att publicera. Gäddorna väljer att chatta. Sedan är det dumpen som väljer att publicera så som de gör. De vet att det maximerar skadan för både gädda och anhöringa. De vet också att skadan för anhöriga lätt kunde minimeras, samtidigt som gäddan får samma problem med familj, jobb osv.
Alltså väljer dumpen, helt medvetet, att maximera skada.
Det är det ingen annan än dumpen som väljer.
Citera
2023-07-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det är ju trams, Dumpen hänger ut fler nu än tidigare till och med. Det s.k avskräckande momenten är ju uppenbarligen ett rent påhitt då dom har 4 nya uthängningar på 4 dagar.

Det är på den nivån att hela grejen börjar bli urvattnad och konsekvenserna för dem som blir uthänga idag är betydligt mildare än dem som blev uthängda i början (som det skedde med personen i min närhet).

Så Dumpen är inte avskräckande, det är inte effektivt, det är inte etiskt och det drabbar väldigt många oskyldiga anhöriga och framförallt barnen som råkar vara anhöriga.

Resultatet är dock att Sara har blivit av med sin skuld till kronofogden och att dem uppenbarligen kan göra sig en trevlig inkomst på detta. Seriösa organisationer tar avstånd från Dumpen, Polisen tar avstånd från Dumpens metoder. Det kostar skattebetalare multum i form av polisanmälningar som inte går någonstans då offret inte existerar och kvar blir endast en "freakshow".
Du har ack så rätt. Det är en pengamaskin...
Citera
2023-07-12, 15:29
Medlem
Impalers avatar
Citat:

Metoden skapar även ännu mer inkomster i form av Swish och sponsorer!
Senast redigerad av Impaler 2023-07-12 kl. 15:40.
Citera
2023-07-12, 15:35
Avslutad
Citat:

Ja för se annars blire inge klirr i swishkassan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in