2023-07-12, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
aktamig:

"Ukraina har existerat sedan Sovjets kollaps, då ryssland erkände dess gränser, något du nu av känslomässiga grunder bestrider ens har hänt. Det är nutidshistoria, givetvis, som du vet."

Jag bestrider ingenting. Du som förmodligen läste fel eller hittade på något eget.
Ja, det var märkligt att du sket i trosan av det? Du vet att låten jag skickade var ironisk, va?
Citera
2023-07-12, 01:53
Medlem
Citat:
Du är ingen antiimperialist. Försök hålla det seriöst och slippa "Ivan" och "Zz"-flappet. Ryssland och Sovjets dito, gällande imperialism? Så nu ska vi gå tillbaka historiskt, till en nation (Sovjet) som inte existerar längre i frågan om imperialism?

Antiimperialist betyder att man inte vill att imperier som usa och ryssland ska ta över andra länder, misstycker du?
Citera
2023-07-12, 01:54
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Syftningsfel börjar ofta i småskolan, men i detta fall är det förståeligt.

Vi skippar vidare diskussion. Tråkigt. Det var intressant ett tag i alla fall.

Synd att du lät dina känslor ta över och börja syssla med påhitt, förvrängning och beteende på infantil nivå. Vi hoppas på en snabb upplösning av kriget, till fördel Ukraina, och fred i världen.

Godnatt!
Citera
2023-07-12, 01:54
Medlem
Citat:
Du är ingen antiimperialist. Försök hålla det seriöst och slippa "Ivan" och "Zz"-flappet. Ryssland och Sovjets dito, gällande imperialism? Så nu ska vi gå tillbaka historiskt, till en nation (Sovjet) som inte existerar längre i frågan om imperialism?
Du som inte har känslor verkar ha mycket känslor om ryssland
Citera
2023-07-12, 01:56
Medlem
Citat:

Synd att du lät dina känslor ta över och börja syssla med påhitt, förvrängning och beteende på infantil nivå. Vi hoppas på en snabb upplösning av kriget, till fördel Ukraina, och fred i världen.

Godnatt!
Tråkigt med dina känslor, blev du blöt i trosan vännen? Ryska imperiets expansion är inte att ta över andra länder. Oki? Det är bara att regera över andra länder?
Citera
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Den utvecklingen du talar som i Estland, Litauen och Lettland var oundviklig, oavsett.
Natomedlemskap, precis i rättan tid. Kreml under Putin är kapabla till vilka forntida beslut som helst.
Citat:
Vet inte om du hört, men med internet kom globalism, och med det, utveckling till länder som låg efter.
Alla forna sovjetrepubliker ligger på samma klot, ändå så olika utveckling efter splittringen.

Citat:
Innan kriget bröt ut var Ukraina känt som ett av världens mest korrupta länder, så det är inte så konstigt. Orsakerna i Moldavien är du nog medveten om?
Grannlandet behöver ett skydd mot att Molotovpaktens huvudman i nordost ska kunna intervenera i grannlandet. Det fungerande skyddet är Nato. För den det inte framgick i mitt förra inlägg.

Ukrainas intresse för EU-medlemskap är en ekonomisk och demokratisk analogi till ovanstående. Om än inte EU-medlemskap är nödvändigt för att vara självständig från Kreml.

När Kreml inte längre klarar att ta avstånd från de sovjetiska repressionerna mot egna befolkningen, då måste de fd sovjetrepublikerna ta avstånd från Kreml.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
"neutral" .. så att..

Vi får hoppas att Ukraina fortsätter ta tillbaka land som tillhör dem.

Det gör de, Kilometer för kilometer i lugnt tempo.
Citera
2023-07-12, 01:57
Medlem
Citat:

Godnatt!
Har du några åsikter om kriget nu när du visst ditt rätta ja?

Jag tycker Ukraina ska få mer hjälp för att slå grisarna matt
Citera
2023-07-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De gör det. Jag vet, men något ska väl vara ontopic, tänker jag. Två stjärnig general bekräftad död för första gången. Skål för helvete! Resten av kåken sover, men vad gör man
Citera
2023-07-12, 02:03
Medlem
Citat:

Det är alltid bra att diskutera med en ryssvän så att man inte har några logiska luckor. Tänker jag. Ja, en del har jag. Men allt som allt är mina åsikter baserat på fakta.
Citera
2023-07-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Sluta spela offer för att det inte blev som du ville. Det finns regler som ska följas och de följdes. Det finns undersökningar som även visar att majoriteten var för Nato, även om de inte är något som man behöver ta hänsyn till. I grund och botten är du antidemokrat i den här frågan. Men i en demokrati kan du alltid föra talan för att vi ska gå ut och driva den eller kräva en folkomröstning i frågan inför nästa val. Få se hur många du får med dig. Att sitta och gnälla över det här i fel tråd kommer inte att ändra något.

Vi kan ta upp dina demokratiska åsikter när det gällde att du ville att Ryssland skulle krossa Sverige som du hade i början av kriget, så ser vi förstås hur mycket demokrat du är. Patetiskt. Nu är det intressanta att även Erdoğan verkar ha vänt sig västerut och därmed är Rysslands ena handelsväg stängd och de har bara Iran och Kina kvar. Få se hur det kommer att påverka Rysslands förmåga att fortsätta det här orättfärdiga kriget.

Eftersom det är kört i Ukriana för Ryssland så är det nya fredbudskapet som ska fram.
Citera
2023-07-12, 02:25
Medlem
Citat:
Japp, skål. Det går framåt. Rysstrollen här som låtsas vara neutrala för att i ren desperation framföra någon slags krystat fredsbudskap nu när det vet att de förlorat kriget imponerar inte.

Inte heller de som låtsas vara neutrala för att försöka så tvivel genom att försöka få Rysslands invasion att framstå som påtvingad etc

Rent patetiskt.

... Och, kilometer för kilometer rycker Ukraina fram, oavsett vad de skriver för skit här i tråden.

Som du skriver, kilometer för kilometer. Jag har en känsla som inte vill gå ur kroppen, dock, Ukraina har brutit igenom redan och ganska rejält. Nåja, den som lever får se. Hur länge väntade vi inte på offensiven mot Kherson som helt plötsligt blev kharkiv och dylikt. Tror det blir större nu, dock. Men vad vet man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in