2023-07-11, 23:30
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja han har väl varit på turné i Ryssland då publiken i väst tydligen sviker honom och anser han är proryss och går den ryske diktatorn ärende. Och varför han beter sig som han gör är väl en gåta. För att frottera sig med Putin är ju allt annat än patriotiskt. Men ok, få tar honom numera på allvar.

Inte alls.
Ritter är ute och promotar sin bok.
Han ska tydligen göra stora pengar på sitt skrivande.
Märkligt att någon vill betala för att ha hans bok. Obegripligt.
Citera
2023-07-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du kan gå tillbaka och se min beskrivning om hur kvinnor agerar och reagerar emotionellt och att män har tagit efter och där kritiskt tänkande och logik försvunnit. Du som började jämföra västmän och annat folk i fysiska konfrontationer. Det är en helt annan sak än att reagera emotionellt hysteriskt i fall som detta.

Jag kan delvis förstå vad du menar. Men inte i detta fallet som sådant.

Hade män i allmänhet reagerat känslomässigt utan grund i verkligheten så hade det i detta skede för längesen tappat relevans och som sådant hade stödet för Ukraina eller motståndet mot ryssland försvunnit.
Citera
2023-07-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland tar till ett nytt vapen i kampen mot väst:

Kan fekalierna komma från puttes bajsväskor, som en personlig hälsning?
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
]Nu kommer jag bli grillad.[/b] Men ryssland ser ut att ha ganska stabil förmåga att producera vapen.

https://www.bitchute.com/video/gYhnWytKoMBZ/

https://www.bitchute.com/search/?query=shoigu%20&kind=video

https://www.bitchute.com/video/MvdSboglcZup/

Nej, varför det?
Så fort du eller någon annan kommer med bitchute, bläddra man vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Hur menar du då? Akut brist på ammo när man är i krig är ju inte bra för ukraina iaf.

Men bra om ryssarna har brist, är det så du menar? I.s.f håller jag fullständigt med.
Citera
2023-07-11, 23:34
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
USA, USA, USA. Det enda sättet du kan försvara ditt krigshets. Som att man måste stödja USA utrikespolitik bara för att man är motståndare till rysk imperialism. Samtidigt börjar du yra om förenklingar precis när du klargjort din egen primitiva svartvita bild av sakläget. Ironin i det hela, som du komiskt nog inte själv klarar av att uppfatta. Du har kraftigt överskattat din egen intelligens.

Kallas narcissism.
Stort ego och alla andra har fel.
Citera
2023-07-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror du verkligen USA är sådana som ger bort något gratis? De har såklart avtal som reglerar hur och när Ukraina ska betala tlllbaka vapen och annat i reda cash eller i natura.

Ett sådant påstående kräver en källhänvisning, fram med den nu tack.

Alla tänker inte som du. Många ryssar trodde nog på dina 3D-skrivare men.. som sagt, här får du ju en möjlighet att styrka ett påstående med en källa, löser du det?
Citera
2023-07-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Video12
Länken stödjer inte något av dina påståenden.
Jo det gör den såklart. Förstår du inte vad lend lease betyder?
Senast redigerad av Nibiru2011 2023-07-11 kl. 23:41.
Citera
2023-07-11, 23:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ditt citat och länkar är definitionen av propaganda. Har du fact-checkat det själv?

Om du syftar på "The Russian 'Firehose of Falsehood' Propaganda Model" så bekräftas den varje dag på social media, på forum (inkl. Flashback), i rysk media, via uttalanden från den ryska staten mm. De bekräftar dagligen att det är precis så det går till.

Citat:
The firehose of falsehood is a propaganda technique in which a large number of messages are broadcast rapidly, repetitively, and continuously over multiple channels (such as news and social media) without regard for truth or consistency.
Citat:
Russian propaganda is produced in incredibly large volumes and is broadcast or otherwise distributed via a large number of channels. This propaganda includes text, video, audio, and still imagery propagated via the Internet, social media, satellite television, and traditional radio and television broadcasting. The producers and disseminators include a substantial force of paid Internet “trolls” who also often attack or undermine views or information that runs counter to Russian themes, doing so through online chat rooms, discussion forums, and comments sections on news and other websites.
Citat:
Contemporary Russian propaganda is continuous and very responsive to events. Due to their lack of commitment to objective reality, Russian propagandists do not need to wait to check facts or verify claims; they just disseminate an interpretation of emergent events that appears to best favor their themes and objectives. This allows them to be remarkably responsive and nimble, often broadcasting the first “news” of events (and, with similar frequency, the first news of nonevents, or things that have not actually happened). They will also repeat and recycle disinformation.
Citat:
In addition to manufacturing information, Russian propagandists often manufacture sources. Russian news channels, such as RT and Sputnik News, are more like a blend of infotainment and disinformation than fact-checked journalism, though their formats intentionally take the appearance of proper news programs. Russian news channels and other forms of media also misquote credible sources or cite a more credible source as the origin of a selected falsehood.
Citat:
The final distinctive characteristic of Russian propaganda is that it is not committed to consistency. 1) different propaganda media do not necessarily broadcast the exact same themes or messages. 2) different channels do not necessarily broadcast the same account of contested events. 3) different channels or representatives show no fear of “changing their tune.” If one falsehood or misrepresentation is exposed or not well received, the propagandists will discard it and move on to a new (though not necessarily more plausible) explanation.
Citat:
https://www.rand.org/pubs/perspectives/PE198.html
Senast redigerad av -Info- 2023-07-11 kl. 23:44.
Citera
2023-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Nej, hela det ryska folket till sista man, kvinna och barn ska utrotas. Dina ord.

De som gjort sig skyldiga ska stå till svars för sina handlingar, oavsett nationalitet, alltid. Där står jag.

Blir många mördare och våldtäktsmän att straffa ,i stort sett alla ryssdjävlar är ju medskyldiga . Där står jag . ( och även du står där , alltså överens)
Citera
2023-07-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Förstår du orsaken till konflikten i Ukraina? Dessa "löften" om NATO-medlemskap för Ukraina gör bara att landet kommer att upphöra att existera för man ger inte Ryssland något annat val. Det är kanske det EU och NATO vill så man får bort problemet Ukriana för är man verkligen villig att starta ett världskrig över Ukriana? En del galningar är villiga men vi hoppas att förnuft kommer tillbaka och att diplomati och förhandlingar om fred åter blir populärt i Europas sovande länder.

Ryssland har inget att vinna på att använda kärnvapen då man vinner på slagfältet med eller utan NATO-soldater inblandade. Detta med minimalt med soldater och bara 3% av BNP för vapenindustri och millitär. Det är Washington som kommer att använda kärnvapen om dom förlorar sin maktställning i världen, förlorarens vapen. Ukraina är bara en bricka i detta spel Washington har spelat hårt sedan Sovjets fall. Du kanske känner till det amerikanska "Operation Gladio" och det är deras ättligar som nu styr i Ukraina. Det är inte Ryssland som har omkring 800 militärbaser världen över och invaderar länder eller ställer till statskupper på löpande band.

Många i väst har dock börjat inse att den av NATO startade konflikten i Ukraina är ett strategiskt misslyckade utan motsvarighet i historien ... man riskerar att förlora allt vad det gäller makt och inflytande över världen utanför väst, en värld som växer snabbt ekonomiskt och militärt. Så, det var Washington som var enormt korkade att inte förhandla fram en fredlig lösning i Ukraina (Donbass) och vad det gäller NATO:s expansion. Ukraina i NATO var en gräns som inte fick överträdas precis som missilbaser på Kuba var under 60-talet men Washington är nu gud och Europa ska brinna. Invasionen av Ukraina är lika oligliga som alla andra invasioner och ockupationer som väst pysslat med och kanske, kanske, du känner till historien.

Varför är du emot att Ukraina själva ska få bestämma sin politik? Varför ska de vara rysk dörrmatta? Finns det andra länder vars självständighet bör upphöra för att tillfredsställa grannstaternas behov?

Ryssland använder minimalt med soldater? Av alla uppgifter som finns tillgängliga verkar man ju ha nästan alla trupper i Ukraina. Gränserna mot fiendeländerna i Nato är ju nästan obevakade nu.

Ryssland satsade före invasionen drygt 4% av sin BNP på militären (det är sannolikt betydligt mer nu). USA avsatte ca 3,4% år 2022.
Citera
2023-07-11, 23:43
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag tar alltid till mig det du och övriga skriver. Jag är bara förundrad över att du anser att jag är arg och emotionell, dvs det jag anklagar män i väst för att vara. Det är lite jobbigt att taktiken hela tiden är att skicka tillbaka samma budskap i brist på egen förmåga. Jag om någon får väl ta emot påhopp konstant. Som nämnt många gånger så ger jag tillbaka, vilket ger trollen ammunitionen de behöver för att frångå ämnet som diskuteras för stunden. Mitt misstag.

Det jag nämnt är tämligen enkelt att fact-checka på egen hand. Det är en fråga om vilja, vilket saknas, då man hellre agerar emotionellt än rationellt. Hur kan det jag säger isåfall vara "emotionellt"?

Att du sen påtalar just att jag är nedlåtande, med en extremt nedlåtande ton är ju bara skrattretande. Men att förminska är ofta det svaga människor gör när de känner att det kommit till den punkt de inte kan bemöta eller bidra till en diskussion längre. Kan också vara så att de personen säger inte ska tas i beaktning och då är det en bra strategi antar jag.

Min kunskap är långt ifrån överlägsen. Jag skulle säga att den är knappt över snittet, vilket gör det än mer sorgligt att se att du inte ens orkar bemöda dig att använda hjärnan eller lära sig något. Den delen av hjärnan är totalt avskärmad i den här frågan, och det limbiska systemet jobbar för högvarv.

Som sagt, hade du bemödat dig 10 minuter att faktiskt granska det du anser vara "emotionella fakta", hade du haft kött på benen. Men du är antingen lat eller ovillig och tar den enkla vägen istället.
Men det är som någon skrev sist. Ditt hat mot USA styr dig. Du säger att Europa är kolonier till USA. Bara det är helt fel och stämmer inte ens med definitionen av vad en koloni är. Så bara utifrån det, kan man säga att det är ett känsloargument där du ljuger. Några belägg för det har du inte. Även om jag ska hålla med om att USA ibland kan påverka politiken i vissa länder ibland. Men det gör inte påståendet sant ändå. Du har inga belägg för det helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in