2022-10-27, 21:19
Medlem
orrtupps avatar
Hej, hittar inget om denna podd på flashback.
Nu senast har det handlat om ett mord på en nyårsfest i Sundsvall där en kvinna mördar en annan kvinna.
Hittar inte något heller om detta mord på flashback.

Någon som känner till fallet, när jag lyssnar på förhören får jag intrycket av att de inblandade verkar utvecklingsstörda på något vis. Eller beror det på dialekten?

Nåväl, är det bara jag som lyssnar på podden och är det någon som har lite fakta kring mordet?
Citera
2022-10-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu senast har det handlat om ett mord på en nyårsfest i Sundsvall där en kvinna mördar en annan kvinna.

Någon som känner till fallet, när jag lyssnar på förhören får jag intrycket av att de inblandade verkar utvecklingsstörda på något vis. Eller beror det på dialekten?

Nåväl, är det bara jag som lyssnar på podden och är det någon som har lite fakta kring mordet?

Här finns tråden.
(FB) Kvinna hittad död i Sundsvalls kommun (grovt våldsbrott) 2020/01/01
Citera
2022-10-27, 21:46
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Även om förhören är ordagrant återgivna så är det ändå skådespelare som pratar, så du vet.
Citera
2022-10-27, 22:28
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Även om förhören är ordagrant återgivna så är det ändå skådespelare som pratar, så du vet.
Jo, jag vet, men ordvalen som grejsamojs och liknande är väl transkriberat från originalförhören? Jag tycker särskilt att gärningskvinnan uttrycker sig mycket märkligt, skådespelarna verkar ju tala nån sundsvallsdialekt, det kanske bidrar?
Citera
2022-10-27, 23:47
Medlem
BlackAnuss avatar
här har du den riktiga rättegången. Tre kärringar varav ett psyko firar nyår.

https://youtu.be/eoWClPfp6YY
Citera
2023-01-02, 06:37
Medlem
Niggwards avatar
Vem fan är denna N*a St*enstr*m som plågat och dödat 19 katter?

”Det är inte hans riktiga namn, men de använder det i podden”

”Bonusavsnitt - Djurplågaren ” https://open.spotify.com/episode/7Hz8poWfA3yVH0T1H2Wl6m?si=salNWMKvQYSZOoIyL8dlgA

Förövrigt fick han skyddstillsyn och 3 månaders fängelse? Vafan
Senast redigerad av Niggward 2023-01-02 kl. 06:40.
Citera
2023-01-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vem fan är denna N*a St*enstr*m som plågat och dödat 19 katter?

”Det är inte hans riktiga namn, men de använder det i podden”

”Bonusavsnitt - Djurplågaren ” https://open.spotify.com/episode/7Hz8poWfA3yVH0T1H2Wl6m?si=salNWMKvQYSZOoIyL8dlgA

Förövrigt fick han skyddstillsyn och 3 månaders fängelse? Vafan

Var det inte nån snubbe nånstans i Västra Götaland som höll på med nåt sånt? Inte lyssnat på just det avsnittet, ska ta det straxt ... upptagen av det senaste fallet om Vallentunamorden som går nu, men när jag är klar med den serien så
Citera
2023-02-21, 18:09
Medlem
TheShadess avatar
Nån som har koll om det finns en tråd om fallet med det iscensatta självmordet? En man i Karlskronatrakten som ströp sin fru med ett buntband och försökte få det att se ut som ett självmord. Han ville åka på dansfestival med någon annan.
Citera
2023-02-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShades
Nån som har koll om det finns en tråd om fallet med det iscensatta självmordet? En man i Karlskronatrakten som ströp sin fru med ett buntband och försökte få det att se ut som ett självmord. Han ville åka på dansfestival med någon annan.
Finns också avsnitt om fallet i rättegångspodden har jag för mig.
Intressant koncept. Hitills bara hört Sd-politikern som styckmördat sin bästa vän. Men kommer garanterat bli mer.
Citera
2023-07-05, 09:31
Medlem
snutans avatar
Vilket fall handlar senaste om? "Dödlig vänskap"
Citera
2023-07-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Vilket fall handlar senaste om? "Dödlig vänskap"

Det undrar jag oxå, har försökt googla men hittar inget fall som liknar.
Citera
2023-07-11, 14:47
Medlem
snutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at8ok
Det undrar jag oxå, har försökt googla men hittar inget fall som liknar.

Jag kopplade sen att det handlar om detta mordet.

(FB) Död kropp i Västanmossa, Vretstorp 2021-09-24, bränder i Rönneshytta, Närke

Mycket spännande fup och är hypad på att höra resten av avsnitten och Emils dumma ursäkter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in