Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Är det därför hon genast Sara öppnar dörren säger: "Jag har inte gjort något fel", utan att ens ha hört anklagelsen?
Gäddan skriver uttryckligen i chattloggen att en kvinna ska vara med som åskådare och hon finns mycket riktigt med i husbilen när han är på plats för övergreppet. Kan du ärligt säga att en man skulle ha behandlats på samma sätt? Inte bara skulle han ha hängts ut, han skulle också ha misstänkliggjorts som en aktiv (inte bara passiv) förövare.
Jag har ingen aning om hur en människa reagerar i en sådan situation men kan tänka mig att många får panik. Hon har ju sett konfrontationen på parkeringen och sedan går de mot husbilen och öppnar dörren. Hon blev väl rädd och försökte försvara sig. Men fortfarande är det så att vi inte har en aning om vad gäddan berättat för henne om mötet eller åldern på personen.
Ja givet att kvinnan byts ut mot en man i ett liknande scenario så tror jag att mannen skulle ha behandlats på samma sätt. Det går helt enkelt inte att veta vad personen som åkte med i husbilen visste om vare sig mötet eller åldern på personen. Dumpen hade blurrat även i det fallet.