Citat:
Ursprungligen postat av
Henriksen82
Vi säger så 😂 håller med om att det funkar på universitet och förmodligen är det pga dina erfarenheter därifrån som du tror att detta skulle funka. Du är förmodligen en av alla dessa usla grundskolelärare som inte kan hantera barn och ungdomar och därför passar du bäst in på universitetet där mänskliga relationer spelar noll roll. Du är verkligen en typisk forskare.
Ber om ursäkt att jag skrev ”dom” en gång i min text, oförlåtligt förstås när en besserwisser lurar längs knuten.
Jag undervisar förresten i företagsekonomi så jag är väldigt långt ifrån att vara en flummig socionom.
Trådstartaren har samma tänk som de som sade att datorerna kommer att ta över allt inom flera yrken.
AI kommer vara ett bra komplement men det kommer göra såväl elever som läraren mer effektiva.
AI är en del av digitaliseringen och det mesta kommer bli bättre med tekniken.
OnT: räntan kommer justeras neråt i q4 eller q1- inflationen faller snabbare prognosen och Sveriges inflationsssiffror är nu lägre än Norge (kom artikel idag).
Man skall komma ihåg att boräntan var ungefär 5% 2008 men sedan justerades den ner. Det är helt enkelt inte modernt längre att öka räntorna till tvåsiffrigt som man gjorde för länge sedan. Nu vill man ha tillväxt och bättre förutsättningar för företag att växa.