Citat:
Ursprungligen postat av
granvall
Alltså Biden i det klippet vittnar ju inte under ed, utan ger en kort historia om en del av det som han och usa gjorde på ett verkligen förenklat sätt. Om han skulle ha talat om allt så skulle han ju fått prata i några timmar för få in alla verksamhet i den saken. Det var inte USA som gjorde det där ensamma, de var ju en massa andra organisationer, diplomater, med mera.
Jag vet inte om de texterna där man kan utläsa att det skulle ha förekommit mutor finns i datorn som FBI har?
Hunter Biden har själv sagt att han fick det jobbet för vems son han var och vilket namn han hade. Som någon slags reklampelare.
Sen det här med valet, tror du verkligen att demokraterna skulle kunna organisera ett så omfattande valfusk utan att ett bevis skulle finnas. Giuliani är nu på väg att förlora sin advokattitel för att han ljugit för folk att det var valfusk samt tagit det till domstol och sen inför domaren säga att nej det finns inga bevis på valfusk.
Du har lite grann att gräva och tänka från två håll och vad verkar rimligt. Att så många som det skulle behövas för att genomföra ett valfusk när det på varje räkningslokal finns representanter från republikanerna, demokraterna och från andra länder för att allt skulle gå rätt till. På vilket sätt skulle de kunna göra det. Det finns kameror som spelar in allt som händer kring en lokal så det kan inte köras in bilar med valsedlar. Hur skulle de valsedlarna registreras?
Det skulle ju vara enklare för demokraterna att bara gå och rösta själva eftersom ett sånt valfusk skulle omfatta så enormt många.
Trump tror inte själv på valfusk. Han samlade in över 300 miljoner dollar från folk som han skulle använda för att avslöja fusket. Han la inte en dollar på det. För han visste att det inte var fråga om något fusk så han stoppade dem i egen ficka.
Trump säger bara att det är valfusk för att han vill ha MAGAs röster igen.
Så det är MAGA med Trump i toppen som hittat på det här med laptoppen. Den finns och den finns hos FBi. Och den blinde killen i butiken gjorde kopior och skickade runt. Så vi vet inte om de texter om mutor finns i datorn hos FBI. Men jag är helt övertygad om att fanns det något bevis på mutor skulle någon åklagare ha tagit i detta. Men finns det beivs så ska han självklart åtalas. men den här datorn och innehållet tappade sin seriositet på grund av bilderna på Hunters privatliv.
men det har ju inget med texterna om mutor att göra. Många måste ju vara på och kontakta åklagare som fan för att få ett åtal, men ingen har nappat hittills. Jag tror inte Biden hotar dem.
Men är det inte sant då det som Biden säger i klippet? Han ger dem 6 timmar att sparka åklagaren, och de gör det?
Hur är andra länder involverade i det, även om de ville samma sak och kanske också satte press. Det var Biden med lånegarantier och hotandet som fick bort honom.
Ska jag vara ärlig litar jag inte alls mycket på varken FBI, CIA eller någon annan statlig organisation.
Vi kommer nog från olika världar även om jag också trott på det politiska systemet en gång i tiden och röstat på både Vänstern och Sverigedemokraterna. Idag finns det inget parti som talar om ekonomi, som är det som påverkar allt. Jag ger vänstern rätt när jag tycker de har rätt, och sd rätt när jag tycker de har rätt. Men nästan alla är där för egen vinning. Idag är det så att om man valt att supporta någon eller ett parti så måste man stå bakom ALLA deras handlingar, vilket är helt fel. Man måste peka ut när felaktigheter begås, av både andra och sina egna. Det är så mycket korruption och skit överallt.
Ja han säger det själv, men det är ju korrupt ändå, som så mycket annat funkar idag. Vänskapskorruption hejvilt och överallt. Det var ju för Burisma var superkorrupt och ville tvätta sig rena, då tar man inte in Hunter med sitt fina omdöme.. Ville man åt Joe Biden? Mest troligt.
Jag har läst en del om det påstådda valfusket, men säger inte så mycket om det.
Kan säga att jag inte litar på det företaget som tillhandahåll rösträkningsmaskinerna, det kan manipuleras i många olika led, sen heter företaget Dominion, passande namn. Allt är ju även digitalt så det kan manipuleras i telekominfrastrukturen efter man stoppat sin valsedel i apparaten. Som i Sverige vi har valhemlighet där vi inte kan spåra våra egna röster, hur vet vi att dem inte bara skriver in vad de vill ha för valresultat? "Jo för att dem säger att det räknas på rätt sätt" Javisst..
Om Trump fått in över 300 miljoner och använt de för egen vinning så är det sjukt, det har jag inte hört något om.
Får erkänna att allt med "Orange man bad" har fått mig i motsatt riktning, eftersom man sett att det varit politisk häxjakt mot honom, blev synad som ingen annan har blivit synad förr. Klart man hittar skit, det gör man på alla om man bara letar. Samtidigt skyddar man Joe Biden hela tiden. Dubbla måttstockar.
Det känns fel. Mer som att Joe Biden är våran docka, och Trump går inte kontrollera därför smutskastar vi honom.
Jag kan ha fel om Trump, det återstår att se.
Jag är övertygad om att det finns andra intressen som styr här i världen än politik så jag ger mig ur diskussionen.
Vi får väl vara överens om att vi inte är överens i allt, och det är inget fel i det.
Tack för att du håller det på en bra nivå, tillskillnad från många andra!