2023-07-09, 13:33
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Inte en enda. Bara till JO, över 50 och de har alla lagts ner av justitiekanslern.

Fundera på varför.

JK. Inte Jo.
Citera
2023-07-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
JK. Inte Jo.
JK behandlar det, man anmäler till JO. Jag skrev ut JK, justitiekanslern.
Citera
2023-07-09, 14:07
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Vad är dina åsikter om invandring?

Välkommen till tråden förresten, du skriver dock om Dumpen som om du inte är ny.

Tack

Jag hade ett alias tidigare och skrev lite i denna tråd också. Glömde lösenordet, därav nytt alias.

Tycker det är inte inte helt enkel fråga, vi har misslyckats med att få alla som har kommit hit delaktiga i samhället men jag är inte främlingsfientlig.
Citera
2023-07-09, 14:09
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Mmm visst. Ni gäddanhängare måste skriva efter en mall eller något.

Det är ju just det. Jag är ingen gäddanhängare.
Men jag är ingen anhängare sv häxjakt heller.
Citera
2023-07-09, 14:09
Medlem
Kersers avatar
Kan nån förklara för mig varför ”tidningen” ETC är så extremt glada för att försvara pedofiler?
Citera
2023-07-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Det är ju just det. Jag är ingen gäddanhängare.
Men jag är ingen anhängare sv häxjakt heller.
Din retorik, inklusive benägenhet att kalla alla "Dumpen-anhängare" vittnar om motsatsen.
Citera
2023-07-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Kan nån förklara för mig varför ”tidningen” ETC är så extremt glada för att försvara pedofiler?
Ja det kan man undra. Likaså vilka/vem som ligger bakom twitterkonton https://twitter.com/AnnieeL89.
Citera
2023-07-09, 14:45
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att Dumpen är noga som fan bland annat av den anledningen. De har avstått från at hänga ut nästan 100 pers då de inte varit helt säkra. Och de har numera en hel del mer stöd från it-forensiker och liknande än de hade i början. Fler kontakter och supportrar på mycket bra positioner i samhället.

Låter som nonsens.
Sara verkar fortfarande tro att "VI HAR DIN IP-ADRESS"-kommentaren är ett tillvägagångssätt som avslöjar folks identitet vilket endast visar total okunskap.

Det känns som en tidsfråga innan någon blir ditsatt av någon annan. Och om man råkar förstöra livet för en oskyldig så är man riktigt illa ute, enbart mord är värre än att förgripa sig på ett barn och att få den stämpeln trots att man är oskyldig är riktigt illa.
Citera
2023-07-09, 14:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Historiskt sett så har organisationer på vänsterkanten varit väldigt snabba med att haka på diverse sexbrottshysterier, så det tror jag inte att de är.
Citera
2023-07-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Historiskt sett så har organisationer på vänsterkanten varit väldigt snabba med att haka på diverse sexbrottshysterier, så det tror jag inte att de är.
Tvärt om skulle jag säga, absolut tvärt om.
Citera
2023-07-09, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Har du inte listat ut den lätta?

Just ja, du är ju Dumpen-anhängare. Att tänka är inte din starka sida... Antar att din nyfikenhet grundar sig i att du/ni vill trakassera och straffa personen irl för hennes åsikter.

En sådan sak som gör Dumpen farlig. Men samtidigt så kommer galenskapen få ett slut, och sådana som du kommer att leta reda på någon ny frälsare.
Skriver jag att jag inte vet?
Citera
2023-07-09, 14:55
Medlem
okok1s avatar
Dessa två pundare kan erodera bort yttrandefriheten i framtiden:

Citat:
JK: Dumpen kan utmana yttrandefriheten på sikt
Justitiekansler Mari Heidenborg har tagit emot över 40 anmälningar om förtal gällande sajten Dumpen, som systematiskt hänger ut människor som dömts för sexbrott mot barn. Men hittills har hon inte valt att pröva något av fallen, skriver DN.

Orsaken är att sajten har utgivningsbevis, vilket gör att en eventuell förundersökning skulle handla om ett tryckfrihetsbrott. Heidenborg säger att hon som JK ska vara restriktiv med att gå in i ett grundlagsskyddat område.

– Jag ser problemen. Den här typen av sajter kan på sikt utmana yttrandefriheten, säger hon till DN.
https://omni.se/jk-dumpen-kan-utmana-yttrandefriheten-pa-sikt/a/pQmmR1

Låter egentligen sjukt att vilken pundare som helst kan skaffa utgivningsbevis och börja begå brott. Och skyddas av utgivningsbeviset. Som är till för att skydda journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in