Citat:
Ursprungligen postat av
NisseD
Håller inte med dig. Bara England är 7 gånger fler än svenskarna.
Sverige har skickat 10 leopard 2, det är väl 20 Challenger som britterna skickat? Sverige har skickat 50 CV-90. Inte så att England skickat 350 sådana fordon. 12 artilleri i form av Archer har Sverige skickat. Har England skickat 100?
NLAW, M270 och stormshadow, där har verkligen England gått i bräschen. Tycker bilden är splittrad.
Jag tror du läser mitt inlägg som kritik gentemot din persona för att du är svensk. Så var det inte menat och ej heller något jag vill skall resultera i diskussion om vem som gjort vad eller ej.
Jag sade bara helt enkelt att EUROPA som helhet INTE har visat intresse för sin EGEN säkerhet I TID.
Som sagt - Det skall mycket mer till än nationalism/patriotism för att dissekera det faktumet som råder.
Att man gillar eller håller hägglunds kreationer högt har inte ett skit att göra med faktumet att EUROPA (dvs INTE Sverige enskilt) har misslyckats med sitt eget försvar.
Jag är inte särskilt intresserad utav hur svensk utrustning skickas eller fungerar. Det är liksom inte riktigt det som avgör hur denna konflikten slutar. Oavsett om den är förbannat bra ja! Så är den bara SEN utrustning som resten, oavsett om den nu råkar vara svensk. Jag älskar Sverige och deras förmåga ja, men det innebär inte att jag är blind för resten av verkligheten. Och i den verkligheten språkar LÅNGT FLER än bara svenskar. Det gör ingen nytta att sitta och pressa på hur handtag på kassar är unikt svenskt eller hur Bofors utvecklat kanoner som på något vis är unika. Handtaget kom till oss andra LÅNGT innan svedala fick det i vardagen, OAVSETT hur mycket BETAMAX film de konsumerade för att TRO att det var unikt svenskt.
Samma gäller Bofors-kanonerna, som självklart är vidareutveckling utav det ANDRA redan skapat.
Bara trött på att denna egenkärlek skall genomsyra det som detta kriget egentligen behöver och får från andra. Man kan älska Sverige utan att tro att deras gebit och flöde till kriget är det som gör skillnad. Hade det varit så, så hade de och resten utav skräpEUROPA agerat innan Ukraina blev invaderat