2023-07-07, 22:36
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ukraina har ammunitionsfabriker? Lmao.

Ni har sagt i 1 år att Ryssland snart har slut på ammo, ändå fortsätter de mala ner UAF.

Är du på allvar så dum att du tror att Ukraina inte har någon egen ammunitionsproduktion? Ukraina är fyrtiomiljonersland med, precis som Ryssland för övrigt, en överdimensionerad mililtärindustri. Wikipedias lista över ukrainska militärindustriella anläggningar är lång och innehåller åtminstone åtta anläggningar för produktion av ammunition.

Men, ärligt talat, trodde du på allvar att Ukraina inte hade några ammunitionsfabriker? Inte konstigt att du har svårt att greppa vad som händer då.
Citera
2023-07-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Oj du kan inte må bra.. Att någon har en annan åsikt än dig..

Det var länge sen dom förbjöd kluster-vapen.. Men det går bra ibland verkar det som

Menar du att Ryssland använder den eller att Ukraina får den av USA? Vilket är du emot?
Citera
2023-07-07, 22:37
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:

Det var länge sen dom förbjöd kluster-vapen.. Men det går bra ibland verkar det som

På wiki kan de se vilka länder som skrivit på att inte använda klustervapen. Varien Ryzzarna, Ukraina eller USA har skrivit på att ej använda klusterbomber.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Convention_on_Cluster_Munitions#/media/File%3ACluster_Munitions_Convention.svg
Citera
2023-07-07, 22:38
Avstängd
Citat:
Ukraina har ammunitionsfabriker? Lmao.

Ni har sagt i 1 år att Ryssland snart har slut på ammo, ändå fortsätter de mala ner UAF.

vart få? de har väll förloat tagen terräng varje vecka sedan reträtten från kiev förra året
Citera
2023-07-07, 22:40
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Litteratur är nästa som de pekar på vara kulturellt unik. Nja....Att skita ut några tusen böcker som till 90% handlar om att få in så många namn som möjligt på så många sidor som möjligt är inget som är "litterärt unikt". Snarare ett ständigt upprepande utav ett förtryck som stagnerat i brist på perspektiv och resulterat i en och SAMMA TRAGIK. Att beskriva alla, i bokens, personernas skostorlekar och andra detaljerade attribut som t.ex EXAKT vilken minut på måndagen personerna (ALLA) i boken besöker toaletten och till det dessutom på exakt vilket universitet de just nu gjorde det, är inte någon specifik "kulturell" litteratur, utan snarare ett bevis på att mångfalden dog innan pennan kom till verket. Att fylla böcker med 800 sidor tragik utan varken poäng eller annat än EGENsyfte är även detta lika kulturellt nordiskt (förlåt Danmark, men ni är faktiskt inte med på den tragiska listan ) och lika unikt som vilken annan OFFERKOFTA som helst. Om det är kulturen, så är den kulturen stagnerad med all rätt!
Den riktiga så kallade Ryska litteraturen som verkligen GÅR att kalla kulturell är nästan uteslutande från de f.d sovjetstaterna och provinserna. Det är där den riktiga kulturen kom till LÅNGT innan någon RYSK påverkan STRÖP den eller började kalla den för rysk. Ryssland och dess folk har bara försökt kopiera och misslyckats fatalt som vanligt och därför känt sig tvungna att benämna ICKE ryska alster som ryska för att åtminstone ha något som kan backa upp även denna förfalskade MYT. Mina universitet och rysk kulturlitteratur my arse.
Här skall Ryssland vara jävligt tacksamma för att tänkare i Polen, Ungern, Rumänien, Bulgarien, Estland osv osv osv har fått det att SE UT som att det är ryska alster, när det de facto inte överhuvudtaget var eller är. Ännu en punkt ryssen parasiterar på andra i. Historien är sann, men den historien är INTE rysk utan verklig.

1) Jag älskar denna avlastning
2) Jag är på Ukrainas sida,
3) Dissa inte Dostoevsky. Jag vet inte hur många timmar jag har spenderat på hans böcker i min barndom.
Citera
2023-07-07, 22:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
DÄRFÖR är det förbannat ynkligt att den LOKALA konflikten i Ukraina skall behöva USA's fokus för att inte rasa samman. Ett helt jävla Europa som har så mycket vilja och åsikter om krig kan inte ens hantera konflikten i Ukraina på EGEN hand. Det, det, har inte ett skit att göra med hur mycket schotlz eller Macron VILL det, utan är bara ett bevis på hur fantastiskt menlösa de är när det väl gäller
Tyskland har skickat 170 militärfordon så här långt, och ammunition, artilleri och luftvärnssystem. Klart de kan göra mer, och det kommer de säkert att göra. USA är världens största ekonomi, och världens största militär. Det är svårt för de europeiska länderna att matcha vad de skickar. Men självklart har Tyskland mycket kvar att ge.

Lista på vad Tyskland skickat till Ukraina:
https://www.bundesregierung.de/breg-en/news/military-support-ukraine-2054992
Citera
2023-07-07, 22:45
Medlem
Senilixs avatar
Citat:

Till skillnad från dig så tycker jag inte det är OK med folkmordsinvasion av en erkänd nation. Synd att det finns sådana ryss svin som gillar det, typ Du. Ryssar ska inte få samexistera i den civiliserade världen, är det oklart..?
Citera
2023-07-07, 22:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Japp en bit bort

Sorokyne (pre-decommunization name: Krasnodon) has been occupied since 2014 and lies near the Russian border, more than 120 km behind the current front line.
Ja den verkar vara bekräftad nu också för det börjar komma ut lite fler filmer. Ordentligt smatterband alltså.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1677417124057186305
Citera
2023-07-07, 22:50
Medlem
Citat:
Skillnad på vad "väst kan" och vad väst de facto gör.

Och Ryssen har inga problem med ammonution, även om ni påstått det i 2 år och nu senast sa Business Insider att Ryssland inte kommer få slut på ammonution.

Lev i er bubbla.

Lär dig skillnaden på att ha brist och ha slut.

Meter för meter tar Ukraina tillbaka sitt land nu varje dag.
Citera
2023-07-07, 22:53
Medlem
DDRTVs avatar
Äntligen går skattepengarna till något bra och Sverige får ett tack från självaste försvarsministern i Ukraina.

Strf 90 IFWs have arrived in Ukraine and are ready for battle. Top machines for top soldiers.
Thank you to my friend
@PlJonson
and all Swedes for these IFWs.
Our common colors are blue and yellow.
Our common values are freedom and democracy.
Our common goals are victory and justice.
🇺🇦🤝🇸🇪

https://twitter.com/oleksiireznikov/status/1677389783918690305
Citera
2023-07-07, 22:53
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssland skickar dagligen in klusterammunition i Ukrainska dagis och i sjukhus. Klart Ukraina ska svara med samma mynt. Fattar inte varför du har så mycket sympati för barnamördande ryssparasiter? Att plocka ut dem med klusterammunition är ett skonsamt sätt att avnazifiera och demilitarisera ryssarna som invaderat Ukraina.
Citera
2023-07-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tyskland har skickat 170 militärfordon så här långt, och ammunition, artilleri och luftvärnssystem. Klart de kan göra mer, och det kommer de säkert att göra. USA är världens största ekonomi, och världens största militär. Det är svårt för de europeiska länderna att matcha vad de skickar. Men självklart har Tyskland mycket kvar att ge.

Lista på vad Tyskland skickat till Ukraina:
https://www.bundesregierung.de/breg-en/news/military-support-ukraine-2054992

Missförstå mig rätt ok mr Saruman. Jag är inte ute efter listor eller verkansfält som visar på hur jävla duktiga någon är på att skicka A eller B. Jag påpekar bara på hur jävla dystert Europa är i sin så kallade effektivitet när det verkligen gäller. Att de simmat runt i lätt och lagom i 30 år är inget försvar nu när det väl gäller. Och som icke Europe' tycker jag att det är fördjävligt rent ut sagt.

Ukraina håller förmodligen med mig i det!

Att vi skall behöva vänta tills veken brunnit ut tills vi plötsligt visar vår "vilja" är inte bara ett bi's död utan mängder av biSAMHÄLLENS förlust alldeles försent. Att till det fortfarande försöka påvisa produktionen av honung ENDAST på grund utav att USA tar HELA smällen och hjälper till är som att beskylla signalkräftans påverkan på den lokala bäcken samtidigt som man gladeligen åtnjuter just den till midsommar.

Nej, Europa INKLUSIVE svensken skall fan veta hut de också och inte bara parasitera med lite SENKOMMEN vilja, för då är det fan inte bättre än Ryssens parasitism.

Ukraina behöver hjälp, EUROPEISK hjälp....NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in