Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Tyskland har skickat 170 militärfordon så här långt, och ammunition, artilleri och luftvärnssystem. Klart de kan göra mer, och det kommer de säkert att göra. USA är världens största ekonomi, och världens största militär. Det är svårt för de europeiska länderna att matcha vad de skickar. Men självklart har Tyskland mycket kvar att ge.
Lista på vad Tyskland skickat till Ukraina:
https://www.bundesregierung.de/breg-en/news/military-support-ukraine-2054992
Missförstå mig rätt ok mr Saruman. Jag är inte ute efter listor eller verkansfält som visar på hur jävla duktiga någon är på att skicka A eller B. Jag påpekar bara på hur jävla dystert Europa är i sin så kallade effektivitet när det verkligen gäller. Att de simmat runt i lätt och lagom i 30 år är inget försvar nu när det väl gäller. Och som icke Europe' tycker jag att det är fördjävligt rent ut sagt.
Ukraina håller förmodligen med mig i det!
Att vi skall behöva vänta tills veken brunnit ut tills vi plötsligt visar vår "vilja" är inte bara ett bi's död utan mängder av biSAMHÄLLENS förlust alldeles försent. Att till det fortfarande försöka påvisa produktionen av honung ENDAST på grund utav att USA tar HELA smällen och hjälper till är som att beskylla signalkräftans påverkan på den lokala bäcken samtidigt som man gladeligen åtnjuter just den till midsommar.
Nej, Europa INKLUSIVE svensken skall fan veta hut de också och inte bara parasitera med lite SENKOMMEN vilja, för då är det fan inte bättre än Ryssens parasitism.
Ukraina behöver hjälp, EUROPEISK hjälp....NU!