2023-07-07, 17:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tillgången på trasiga barn där är stor nog ändå, inte nödvändigt att gå online. Inte så länge sen det här äcklet avslöjades: https://www.expressen.se/nyheter/krim/jorgen-strandberg-lockade--med-presenter-valdtog-barn/
Det är förstås rimligt att anta att pedofiltätheten är precis lika stor i dessa områden, men ändå intressant att inga markeringar på kartan finns där.

Citat:
Du har all information under skaparens namn på kartan. Den har funnits länge och utökas löpande.
Tack för info. Hittade den utökade informationen nu. Står bara att den är skapad av Dumpen Admin. Synd att det inte är exakta markeringar dock. De borde bara markerat folkbokföringsadress vid tidpunkten för konfrontationen, kan jag tycka. Eller ja, hemort i alla fall. Och om det stämmer att det är hemort som Johan51 skriver så är ju markeringarna trots allt exakta i det avseendet.
Citera
2023-07-07, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
På vilket sätt är jag "ny" för att det inte framgick när länken till kartan postades vem upphovsmannen (eller i detta fall kvinnan) är? När man postar en länk bör man uppge källa, annars tar man för givet att den som postar länken är upphovsman, precis som när apan postar sina satirbilder.
Följer du dumpen så hade kartan inte varit ny, alltså är du ny. Källan framgår på länken precis som du skrivit, dumpen admin
Du är NY
Citera
2023-07-07, 17:58
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Följer du dumpen så hade kartan inte varit ny, alltså är du ny. Källan framgår på länken precis som du skrivit, dumpen admin
Du är NY
Jag har varit med sen aug 2021. Så jag är åtminstone inte lika ny som dig med att följa Dumpen, om du nu inte också har följt Dumpen sedan aug 2021. I så fall är vi lika nya. Problemet är att kartan måste ha tillkommit på hemsidan på sistone eller inte alls existerat där. Jag följer inte Dumpen på Facebook eller i andra kanaler än deras hemsida så om kartan bara figurerar i dessa alternativa medier är det rimligt att jag missat den.
Citera
2023-07-07, 17:59
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Tillgången på trasiga barn där är stor nog ändå, inte nödvändigt att gå online. Inte så länge sen det här äcklet avslöjades: https://www.expressen.se/nyheter/krim/jorgen-strandberg-lockade--med-presenter-valdtog-barn/

Han gick dessutom via partiet (Socialdemokraterna) där han hade kontakt med SSU mm. En hel del av de gäddor som publicerats är faktiskt S-politiker som haft samröre med honom.
Citera
2023-07-07, 18:07
Avslutad
Citat:
Jag har varit med sen aug 2021. Så jag är åtminstone inte lika ny som dig med att följa Dumpen, om du nu inte också har följt Dumpen sedan aug 2021. I så fall är vi lika nya. Problemet är att kartan måste ha tillkommit på hemsidan på sistone eller inte alls existerat där. Jag följer inte Dumpen på Facebook eller i andra kanaler än deras hemsida så om kartan bara figurerar i dessa alternativa medier är det rimligt att jag missat den.
Redan i början av april i år så länkades till Dumpenkartan här i tråden:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
2023-07-07, 18:08
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Jaha, det ryktas om en att en fin fångst ska presenteras idag. Proseccon är på kylning och skagenröran är färdigblandad men var är showen?

Dumpen borde ha en countdown inför sina publiceringar o hypa lite mer.
Kanske en pixlad bild eller en duk som dras undan vid ett klockslag.

Någon som läst artikeln om mr X i etc?
Han var ju sällsynt vidrig så det måste vara svårt att få läsarna att känna sympati med det aset och hans syster.
Citera
2023-07-07, 18:11
Bannlyst
Citat:
jag har varit med vadå varit med, var är du med? Kartan publicerades i början av 2023 och du såg den nu? Du följer gäddorna, jätte bra, men du följer knappast dumpen då måste du använda dig av sociala medier.
Kartan publicerades i Mars 2023 på hemsidan, så nu vet du det.
Citera
2023-07-07, 18:12
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Redan i början av april i år så länkades till Dumpenkartan här i tråden:

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Jag såg det. Här finns första posten på Facebook med kartan:

https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/947295033290914/

Alltså drar vi slutsatsen att kartan är väldigt ny. Bara några månader till skillnad från Dumpen som funnits online sedan sommaren 2021. Därmed är det inte konstigt om man missat kartan då den inte ens finns länkad på hemsidan.
Citera
2023-07-07, 18:14
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Kartan har aldrig funnits på dumpen.se utan endast postats i facebookgruppen. Och därmed får jag väl påminna om att ugivningsbeviset inte gäller någon annanstans än just på dumpen.se
Citera
2023-07-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han gick dessutom via partiet (Socialdemokraterna) där han hade kontakt med SSU mm. En hel del av de gäddor som publicerats är faktiskt S-politiker som haft samröre med honom.
Nej det var väl i Hyresrättsföreningen? Annars övervägande gäddor med SD-sympatier tydligt uttryckta på sina FB. Fast aktiva politiker var väl en moderat, en...ja vad var det centern? Bajare - klar övervikt.
Citera
2023-07-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Kartan har aldrig funnits på dumpen.se utan endast postats i facebookgruppen. Och därmed får jag väl påminna om att ugivningsbeviset inte gäller någon annanstans än just på dumpen.se
Det är inte Dumpens karta, det är en privatperson som gjort den.
Citera
2023-07-07, 18:17
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
jag har varit med vadå varit med, var är du med? Kartan publicerades i början av 2023 och du såg den nu? Du följer gäddorna, jätte bra, men du följer knappast dumpen då måste du använda dig av sociala medier.
Kartan publicerades i Mars 2023 på hemsidan, så nu vet du det.
Ja, det var du som började snacka om ny. För att kunna benämnas som "ny" måste det finnas något att vara "ny" inom. Alltså har man antingen varit med eller inte varit med. Det är ett uttryckssätt på svenska. "Jag har varit med i leken sen..." kan man t.ex. säga om något man känt till eller haft koll på sedan en viss tidpunkt.

Okej då. Enligt din definition följer jag väl inte Dumpen då även fast jag är inne på hemsidan dagligen. Jag lyssnar heller inte på några poddar, men det gör förstås du, den stora följaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in