2023-07-07, 16:13
Medlem
ganjawifes avatar
tjena,

Ska träffa en grabb i helgen och sova över i två nätter. Nu är det såhär att jag råkar vara gravid i vecka 13 med tvillingar. Jag har en tid för abort om några veckor, men behöver veta om det finns en risk för att han kan märka att jag är på smällen? Vill verkligen inte att han ska veta det och är därför lite nojig över att det ska blöda/lukta eller dylikt när vi har samlag.

Någon med erfarenhet?
Citera
2023-07-07, 16:19
Medlem
F.Hansens avatar
Eh ok, näe tror det är lugnt. Dessutom lär han inte bry sig.
Citera
2023-07-07, 16:20
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Efter abort skall man inte ha sex på någon månad som jag har förstått det. De kommer nog säga detta på lasarettet.

Men bättre vore om du inte gjorde abort, för barn är söta och oskyldiga och vill utforska världen tillsammans med dig. Du kommer älska dem mer än någon kille, om du behåller dem.
Citera
2023-07-07, 16:22
Medlem
ganjawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Efter abort skall man inte ha sex på någon månad som jag har förstått det. De kommer nog säga detta på lasarettet.

Men bättre vore om du inte gjorde abort, för barn är söta och oskyldiga och vill utforska världen tillsammans med dig.

Jag hade velat behålla dem men har dessvärre inte rätt förutsättningar i livet för det just nu, sen är jag bara 21
Citera
2023-07-07, 16:24
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows

Men bättre vore om du inte gjorde abort, för barn är söta och oskyldiga och vill utforska världen tillsammans med dig. Du kommer älska dem mer än någon kille, om du behåller dem.
Jag tror att det kan vara klokt av "Ganjawife" att inte föda två barn när hon ligger runt helt osedeligt då hon redan har bullar i ugnen. Inget dömande, men rätt smaklöst, och att fostra barn med den inställningen på sitt egenvärde, ger barn med mindervärdeskomplex och fäbless för "quick fix" lösningar, nedärvt från modern. I förlängningen skapar man (då barn för att få) en fulare, kallare och mer elak värld.
Senast redigerad av daf66 2023-07-07 kl. 16:28.
Citera
2023-07-07, 16:27
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganjawife
Jag hade velat behålla dem men har dessvärre inte rätt förutsättningar i livet för det just nu, sen är jag bara 21

21 brukade anses gammalt för första barnet, nu anses det ungt... men vetenskapen säger att ju färskare ägget är, ju friskare/intelligentare/starkare/längre osv blir barnet generellt. Gamla morsor föder barn som blir flintskalliga snabbare, redan vid 30-års åldern.

Förutsättningarna du pratar om kan staten hjälpa dig med tills du stabiliseras. Behåller du dem så kommer du inte ångra dig, annars kommer du göra det resten av livet. Men svårt val, det förstår jag.
Citera
2023-07-07, 16:27
Medlem
One2Manys avatar
Hallå där, 21 bast, gravid med tvillingar och är redan igång med nästa temporära knull innan aborten ens har utförts.

Och det är fint med rätt prioriteringar i livet.

Rätt ska vara rätt, så för att svara på din ytterst märkliga fråga: nej, en kvinna som är gravid i vecka 13 luktar inte på något speciellt sätt, och höggravida kvinnor kan ha sex utan problem.

Absolut ganska tydligt att du sov på sexualundervisningen i skolan.
Citera
2023-07-07, 16:35
Medlem
ganjawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Hallå där, 21 bast, gravid med tvillingar och är redan igång med nästa temporära knull innan aborten ens har utförts.

Och det är fint med rätt prioriteringar i livet.

Rätt ska vara rätt, så för att svara på din ytterst märkliga fråga: nej, en kvinna som är gravid i vecka 13 luktar inte på något speciellt sätt, och höggravida kvinnor kan ha sex utan problem.

Absolut ganska tydligt att du sov på sexualundervisningen i skolan.

Nu är det ju såhär att graviditeten är på grund av mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år och nyss gjorde slut med, så nej jag ligger ej runt. Visste ej om den Förräns 1 vecka tillbaka
Citera
2023-07-07, 16:36
Medlem
ganjawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Jag tror att det kan vara klokt av "Ganjawife" att inte föda två barn när hon ligger runt helt osedeligt då hon redan har bullar i ugnen. Inget dömande, men rätt smaklöst, och att fostra barn med den inställningen på sitt egenvärde, ger barn med mindervärdeskomplex och fäbless för "quick fix" lösningar, nedärvt från modern. I förlängningen skapar man (då barn för att få) en fulare, kallare och mer elak värld.

Förstår din tanke, just därför jag överväger abort för barnens bästa värt att nämna är att graviditeten är till följd av ett 5 år gammalt förhållande som tog slut för en vecka sen då jag fick reda på detta.
Citera
2023-07-07, 16:37
Medlem
ganjawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Eh ok, näe tror det är lugnt. Dessutom lär han inte bry sig.

Trodde män blev avtänd på sånt?
Citera
2023-07-07, 16:38
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Bra att du är medveten om det även om det känns tråkigt , du är vuxen av dig!

Jag tror inte han kommer märka det.
Citera
2023-07-07, 16:51
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Nu är det ju såhär att graviditeten är på grund av mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år och nyss gjorde slut med, så nej jag ligger ej runt. Visste ej om den Förräns 1 vecka tillbaka

Oh yeah, I 'member.

5 år, ni var fortfarande ett par i slutet av Maj när du skrev om ert hysteriskt roliga samt självförvållade problem, så du har varit singel i en, två månader.

Vem FAN kommer över en person man haft ihop det med i FEM fucking år under det tidspannet? Och är så djävla desperat efter kuk att man bokar in ett tre dagars hanky panky med ett random hookup i en annan håla NÄR MAN ÄR GRAVID OCH HAR BOKAT EN ABORT?!

Vi vet alla vad du är för typ, och det rimmar på Mora.

Edit: Såg nu, EN VECKA?!!

PUDER!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här