2023-07-07, 12:36
Medlem
Jag fick mitt examensarbete betygsatt i mitten av juni och skickade in till DIVA en dag senare. Jag väntar fortfarande på att det ska laddas upp så att jag kan ansöka om magisterexamen. Jag har mailat bibliotekarie men får inget svar och vetefan vad jag ska göra.. Har jag gjort något fel när jag laddade upp det? Då tycker man ju att de kan höra av sig i alla fall.

Några fler med samma erfarenhet?
Citera
2023-07-07, 12:47
Medlem
Per-Automatiks avatar
Jag har aldrig haft problem med DiVA men det var några år sedan sist. Om jag inte minns helt fel ligger bollen hos administratören på din fakultet som skall godkänna publiceringen. Det kanske är dit du bör vända dig?
Citera
2023-07-07, 14:49
Medlem
Vad har Diva med magisterexamen?
DIVA och biblioteket publicerar väl bara uppsatsen?
Det är din institution som utfärdar magisterexamen.

Citat:
Ursprungligen postat av 930310
Jag fick mitt examensarbete betygsatt i mitten av juni och skickade in till DIVA en dag senare....
Senast redigerad av dazzy 2023-07-07 kl. 14:51.
Citera
2023-07-08, 10:50
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Jag fick mitt examensarbete betygsatt i mitten av juni och skickade in till DIVA en dag senare. Jag väntar fortfarande på att det ska laddas upp så att jag kan ansöka om magisterexamen. Jag har mailat bibliotekarie men får inget svar och vetefan vad jag ska göra.. Har jag gjort något fel när jag laddade upp det? Då tycker man ju att de kan höra av sig i alla fall.

Några fler med samma erfarenhet?

De har semester.
Citera
2023-07-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Vad har Diva med magisterexamen?
DIVA och biblioteket publicerar väl bara uppsatsen?
Det är din institution som utfärdar magisterexamen.
För att kunna få ut examen så måste arbetet vara uppladdat på DiVA och kursen blir inte godkänd förrän det är det.
Citera
2023-07-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
De har semester.
Lämpligt att ta semester när alla studenter laddar upp sina examensarbeten.
Citera
2023-07-10, 08:08
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
För att kunna få ut examen så måste arbetet vara uppladdat på DiVA och kursen blir inte godkänd förrän det är det.

Fast näe? Det stämmer väl inte? Kursen är ju klar och examinerad när du blivit godkänd helt enkelt och då kan man söka vidare. Du blandar inte ihop med LADOK där alla betyg och kurser registreras? Jag tror du har missförstått.
Citera
2023-07-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast näe? Det stämmer väl inte? Kursen är ju klar och examinerad när du blivit godkänd helt enkelt och då kan man söka vidare. Du blandar inte ihop med LADOK där alla betyg och kurser registreras? Jag tror du har missförstått.
"Läraren kompletterar med uppgifter samt betyg på blanketten och skickar den vidare till administratör som arkiverar och publicerar i DiVA samt rapporterar betyget i Ladok."

Enligt skolan. Så det kan hänga på admin också.
Citera
2023-07-10, 13:22
Medlem
Citat:

Citat:
Jag vill inte hänga ut dig eller avannonymisera dig men vad är det för konstig universitet/ högskola du går på.
DIVA är som sagt bara en publiseringstjänst av uppsatser.
Citera
2023-07-10, 13:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
"Läraren kompletterar med uppgifter samt betyg på blanketten och skickar den vidare till administratör som arkiverar och publicerar i DiVA samt rapporterar betyget i Ladok."

Precis. Det har alltså inte med betyget att göra. Kolla om det är registrerat i ladok bara, det är det enda som har betydelse. På Diva dyker det upp senare.
Citera
2023-07-10, 14:07
Medlem
Citat:
Precis. Det har alltså inte med betyget att göra. Kolla om det är registrerat i ladok bara, det är det enda som har betydelse. På Diva dyker det upp senare.
Ja, fast jag har inte fått slutbetyg i kursen.
Citera
2023-07-10, 14:36
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag vill inte hänga ut dig eller avannonymisera dig men vad är det för konstig universitet/ högskola du går på.
DIVA är som sagt bara en publiseringstjänst av uppsatser.
Citat:
Citat:
Ja, fast jag har inte fått slutbetyg i kursen.
Här är de fullständiga instruktionerna:
"Att lämna in den slutgiltiga och godkända versionen av examensarbetet är obligatoriskt och från och med våren 2015 sker detta digitalt vid JU för arbetet i utbildningar som leder till kandidat- magister och masterexamen.

När ditt examensarbete är klart och godkänt ska du lämna in ett exemplar för arkivering. Detta gör du själv via DiVA med hjälp av ditt användarkonto på högskolan.

När du laddat upp arbetet i DiVA fyller du i blanketten ”Sluthandläggning av examensarbete” tillsammans med dem du eventuellt gjort arbetet tillsammans med. Därefter lämnar du blanketten till betygssättande lärare. Läraren kompletterar med uppgifter samt betyg på blanketten och skickar den vidare till administratör som arkiverar och publicerar i DiVA samt rapporterar betyget i Ladok. Du väljer själv om arbetet ska vara publikt (publiceras) eller om endast titeln och abstract (endast arkivering) ska synas om man söker efter din uppsats.
"

Har du gjort allt detta? Även fyllt i blanketten ”Sluthandläggning av examensarbete” och lämnat in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in