Citat:
Ursprungligen postat av
Fullstack
Extremt svårt att svara på men är inte speciellt svårt att sätta upp en Wordpress själv med WooCommerce, sen lägga till lite pluginer för det du behöver med betallösningar och dylikt. Beror ju på hur pass komplex e-handelsösning du är ute efter.
Går ju även med andra plattformar som Shopify som inte heller är komplext men som sagt beror helt och hållet på själv vad du är ute efter. Ska du anställa en utvecklare som heltidsanställd så är ju detta en rätt stor utgift, skulle vara bättre att ta in frilansare från exempelvis Fiverr eller Upwork eller dylik plattform om du vill hålla ner kostnaderna men detta kräver att du kan kravställa och förklara vad du vill ha så att det blir tydligt vad du betalar för och vad du förväntar på leveransen från utvecklaren.
Du kan ju alltid skicka offert till olika byråar och se vad du får för erbjudande men då måste du också speca ner väldigt specifikt vad du vill ha, kanske med designskisser, systemberoende (exempelvis betallösningar och integrationer), autentiseringslösningar m.m.
Men som sagt tror jag inte du kommer få något vettigt svar i tråden utan att delge mer information om mer specifikt vad plattformen/e-handelslösningen ska ha för funktionalitet och integrationer etc.
En webbdesigner behövs nog inte då det finns klara bibliotek och ramverk för att göra design på ett väldigt enkelt sätt som går att efterlikna om du har designskisser exempelvis. Finns många UI frameworks/libraries redan för Wordpress.
Har suttit en del och försökt både i WooCommerce och Shopify men det kändes inte alls proffsigt och var ganska svårt. När jag körde med Shopify så tog jag även hjälp via Fiverr men tyckte inte jag blev riktigt prioriterad då dem även har andra projekt igång och vill helst gå vidare till nästa. Även svårt att förmedla vad man vill där igenom.
Betallösningar så som Klarna, Swish, faktura och kortbetalning.
Något typ av lagerhanteringssytem så sidan t.ex vet hur många produkter som finns kvar.
Logistiklösning med Postnord där kunden också ska kunna spåra och se sin order genom "Mina Sidor".
Det är väl typ dessa integrationer jag behöver hjälp med att lägga in på sidan och se till så allt blir korrekt. Kan en webbyrå hjälpa mig med detta? Avtalen löser jag på egen hand.
Jag kanske bör kolla offerter med någon byrå, få en proffsig och clean hemsida och sen jobba själv därifrån med konsultation från byrån.