2023-07-06, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.transfermarkt.com/musa-qurbanly/profil/spieler/536688

Denna gubben tackade för sig på IG.

Klocka på ingång.

Grattis! Hur mycket gav ni till farsan? Hörde att han ville ha en hel del deg när det var aktuellt med större klubbar.
Citera
2023-07-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Nu har jag bara sett en match med honom och det var när ni mötte oss i Malmö, men var väldigt imponerad, ni kan absolut ha nåt bra på gång med honom, var knappast hans fel att ni förlorade, tvärtom så kunde siffrorna blivit betydligt högre om inte han räddat upp många bra lägen.

Man ska inte överdriva efter en start och en handfull inhopp, men bra för sin ålder är han allt och någon man absolut inte vill tappa gratis. Han har gått från vårat halvdassiga P17 till att få starta i Allsvenskan på ett år så det har ju gått spikrakt uppåt sen han fick börja träna med A-laget i höstas.

Dock är han absolut ingen kortsiktig ersättare till Mathisen. Men där har ju Castegren plockats in. Känslan är däremot att Jeng går före både Voelkerling och Da Graca ur ett mittbacksperspektiv vilket ändå ger honom stora chanser att få spela en hel del i höst.
Citera
2023-07-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Jag tolkar det som att Bosse kräver upp emot 83 miljoner.

Däremot är det inte aktuellt då föräldrarna äger frågan tills han är 18 år. Farsan säger att det absolut inte är aktuellt med försäljning innan han gått ut gymnasiet.
Kommer gymnasiet va lika viktigt nu när pengar börjar bli stora om en affär blir av?
Citera
2023-07-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Kommer gymnasiet va lika viktigt nu när pengar börjar bli stora om en affär blir av?

Frågan är hur mycket fokus som läggs på skolan just nu.
Att som fotbollsspelare i allsvenskan känns det smått omöjligt att lägga ett jättefokus på skolan med träningar, matchdagar och resor.
Hugo Larsson gick ju klart gymnasiet men han var ju knappt i skolan sista året (kanske 2 åren) så lär ju bli en del att läsa upp i efterhand.
Citera
2023-07-06, 17:20
Medlem
eternussermos avatar
DIF värvar Douglas Bergqvist

https://www.aftonbladet.se/a/onymMW
Citera
2023-07-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
DIF värvar Douglas Bergqvist

https://www.aftonbladet.se/a/onymMW

Verkar som Degen rustar för streckstrid, en anfallare, en defensiv mittfältare och nu en back
Citera
2023-07-06, 18:57
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Verkar som Degen rustar för streckstrid, en anfallare, en defensiv mittfältare och nu en back
Dom är väl inte dummare än att de fattar att AIK med största sannolikhet kommer klättra upp ur bottenträsket och att de måste göra allt de kan för att hålla IFK bakom sig. Tycker de värvar ganska klokt hittills.
Citera
2023-07-06, 19:00
Medlem
eternussermos avatar
Huggsexa om Kurtulus
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/avslojar-flera-utlandska-bud-pa-edvin-kurtulus/
Citera
2023-07-06, 19:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Expressen skriver alltså om en transferknall som gör gällande att AIK jobbar på att få in Saletros.. Inte lite sensationslystna.. Jag gillar Saletros som person och som spelare men för det första har vi det jävligt tjockt på centralt mittfält och för det andra tror jag absolut inte att det kommer bli bang for the buck.

Om vi kunde värva nån som kan göra mål vore det betydligt mer välkommet så inte vår högerback gjort lika många mål som alla våra anfallare tillsammans...
Citera
2023-07-06, 21:19
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Expressen skriver alltså om en transferknall som gör gällande att AIK jobbar på att få in Saletros.. Inte lite sensationslystna.. Jag gillar Saletros som person och som spelare men för det första har vi det jävligt tjockt på centralt mittfält och för det andra tror jag absolut inte att det kommer bli bang for the buck.

Om vi kunde värva nån som kan göra mål vore det betydligt mer välkommet så inte vår högerback gjort lika många mål som alla våra anfallare tillsammans...

Börjar bli jobbigt att knyta ihop trådarna nu som antagonist med en foliehatt på.

-AIK och Manuel hade Saletros som drömvärvning redan förra fönstret
-Ny sportchef jagar tydligen samma spelare?
-Är korruptionen intakt där sportchef inte bestämmer egentligen?
-Nej, vänta nu. Sportchefen var ju sportchef i klubben som sålde Saletros förra fönstret?

Sköt Manuel en hagelbrakare i båda knäna när han riktade strålkastaren i riktning mot Saletros? …om det nu ens var han som gjorde det? För rörigt att reda ut.

Tror ni klarar er med marginal. Särskilt efter senaste tre poäng (10 % av ett kontrakt typ). Kul om ni får svettas dock
Citera
2023-07-06, 21:34
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Lugnt, Guidetti och Faraj fixar målen framåt.
Citera
2023-07-06, 23:16
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Grattis! Hur mycket gav ni till farsan? Hörde att han ville ha en hel del deg när det var aktuellt med större klubbar.
Musa gick till DIF pga klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in