2023-07-04, 07:50
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Så någon (förmodligen ”bessan”) lyckas lura ett företag att föra över 1,7 miljoner till ett annat företagskonto som han har kontroll över och sedan går allt åt skogen när han ber ett gäng pundare tvätta pengarna åt han? Allt känns ju sjukt oprofessionellt, skickas sms från eget abonnemang med klara instruktioner på hur brott ska begås osv.. Hade kunnat bli ett jäkligt lyckat bedrägeri men kan inte förstå varför just dessa nissar anlitades för att hjälpa till med penningtvätten.

Exakt så. Förmodligen för att det enbart är nissar som går med på att tvätta pengar från den här slags bedrägerier nuförtiden. Det är så vanligt att 99.9% åker fast för att polisen och bankerna har koll. Dom utförde skiten ca 7 år för sent. För 7 år sedan hade dom hunnit med ca 10 bedrägerier innan polisen kom ikapp.
Kan inte sluta skratta åt att Alex sökte mottagarkonton helt öppet på instagram. Hahahaha årets snille!
Citera
2023-07-04, 08:13
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Inte ovanligt att sitta häktad för ett grovt brott. Han skulle stannat på en lägre summa. Nu överskred det 350k och var väl hot om våld riktat mot en person också. Uppfyller flera punkter för häktning.

Finns ingenting att försvara sig emot när transaktionerna finns svart på vitt. Man har eget ansvar för sitt bankkonto. Står i bank avtalet när man öppnar konto att bankkontot är personligt.

Om man säger att man blivit hotad till det kommer inte hjälpa. Det ända man kan göra är att försöka hitta någon förmildrande omständighet, i Alex fall får han trycka på sin psykiska ohälsa främst och missbruket såklart. Han har ju avtjänat 4 månader i häkte, finns nog en möjlighet att han faktiskt får kontraktsvård som Alva pratade om.

Men med hans register och historia blir det väl 1 år och 8 månader typ. Ute nästa sommar.

Alex har ju visat nu att han inte är maffia eller hundra gubbe eller becknat fett.

Är man yrkeskriminell som Alex framför sig så tar man inte emot pengar.på sitt egna konto. Ställer man upp som målis är man väldigt långt ner i kedjan. Det är 100% chans att du torskar när du står som målis.

Nu har han chansen att få detta gjort, och sen vända på livet.

Lägga ner Youtube, lägga ner musiken och fokusera på något realistiskt och långvarigt

Exakt så! Håller med.
Han hade 36 kr på sitt konto innan swisharna kom in, han och Alva sov på folks soffor osv. Dom hann ha en lägenhet i några dagar innan han blev gripen. Han var absolut inte en gangster han var en pundster. Han skulle kunna vända sitt liv genom behandling och börja föreläsa och jobba som behandlare som så många andra har gjort, men tror inte hans ego klarar sig utan kändisskapet.
Citera
2023-07-04, 10:08
Medlem
Alexander Ceesay:
Mottager 2 000 SEK på konto 816956934331833, Swedbank, via swish från Alva Frykholm, 2023-01-30 kl 12.50.
Efter att de 2 000 kronorna inkommer så handlas det i flera butiker, bl. a två köp på Stadium Outlet för totalt ca 750 SEK.
Innan swish inkommer från Alva så finns det 31,65 SEK på kontot.

Hahahaha fyfan vad deprimerande..
Citera
2023-07-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Är datum för rättegången satt?

Måste vara riktigt tuff att sitta häktad 4 månader, särskilt under sommaren när det är bra väder ute, han har väl ett fönster han kan sitta och kolla ut i. Har han fått någon tv tror ni?

Är det inte ovanligt att sitta häktad såhär länge pga penningtvättsbrott?

Såg att M.B även vad åtalad för dopingbrott. Tror ni han kommer vara slim när han kommer ut? Kom ihåg blattelito när han släpptes hur patetisk och smal han hade blivit i häktet.
Tv brukar de få på rummet ja. Han kanske även fått samsittare efter ett tag.
Det är ovanligt att sitta häktad så länge för sådant här brott ja. Jag vet inte vad de grundar det på, men antagligen för att Alex är återfallsförbrytare, och varit på rymmen efterlyst tidigare!
Vet inte om jag missa ngt, men är han inte åtalad för hot och våld mot den lille killen också? Någon som läst ngt om det?
Citera
2023-07-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Exakt så! Håller med.
Han hade 36 kr på sitt konto innan swisharna kom in, han och Alva sov på folks soffor osv. Dom hann ha en lägenhet i några dagar innan han blev gripen. Han var absolut inte en gangster han var en pundster. Han skulle kunna vända sitt liv genom behandling och börja föreläsa och jobba som behandlare som så många andra har gjort, men tror inte hans ego klarar sig utan kändisskapet.
Föreläsa är väl lite att ta i?! Han är inte den skarpaste kniven i lådan. Hans IQ gissar jag är väldigt lågt. Han kan varken skriva eller läsa. Och när han är nykter skulle han aldrig våga stå framför folk och tala, det hade behövts en 20 habbar för det! Han har aldrig gjort en intervju eller ett framträdande nykter. Han har själv sagt det, han klarar det ej!

Om han skulle bli nykter och hålla det ett bra tag. Då tycker jag han ska börja med teatern, kanske 🎭 för barn tom. Ngt sånt platsar han på. 🤡 på cirkus ”on the road” hade också varit ett lämpligt jobb för honom!
Citera
2023-07-04, 12:15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tv brukar de få på rummet ja. Han kanske även fått samsittare efter ett tag.
Det är ovanligt att sitta häktad så länge för sådant här brott ja. Jag vet inte vad de grundar det på, men antagligen för att Alex är återfallsförbrytare, och varit på rymmen efterlyst tidigare!
Vet inte om jag missa ngt, men är han inte åtalad för hot och våld mot den lille killen också? Någon som läst ngt om det?
Stämmer. Han hotade att slå ihjäl killen som inte ville skriva en bil i sitt egna namn. Alex sa något I stil med åååh nej, ska han köra den??

Tror han kommer få runt 3 år. Kommer ut när han är 34, ännu mer skuldsatt än vad han var innan han åkte in, skönt liv. Då blir det väl en några månader rush till med några pundiga brott innan han dör eller åker in bästa vända.
Citera
2023-07-04, 12:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Hahahahaha klockrent!
Lillen ska rädda världen, och Alva ska göra sjukaste comebacken och börja nästa video med en house tour! Kanske köra fler mat videos där hon använder ett halvt kilo salt. Hon kommer verkligen trenda på Youtube! 😂🤣
Inte att förglömma, tråden stängdes pga av att Alva inte var någon ”känd” person!
Undrar vart hon ska köra house tour? Hon har bott med Lillen ett bra tag nu, och hon avslutade videon med att hon skulle till sin ”Sis” i Uppsala. Att hon/dom har en lägenhet har de tjatat om i över ett halvår nu. Inte någonstans, inte minsta lilla tillstymmelse har man sett av den!

Finns en annan tråd att diskutera henne i här;
(FB) Alex och Alva (Ceesay)

Men nu är hon ju ”relevant” att diskutera här igen kanske, iom att hon förekommer som målis i FUP:en..?
Citera
2023-07-04, 19:35
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Exakt så! Håller med.

Precis läst klart FUP, men visst greps han på hotell?
Ett Foodora-bud kom körandes, Alva kom ut för att hämta käket och då passade polisen på att snabbt gripa honom på rummet.

Läste det för ca 10min sen men kan för mitt liv inte minnas namnet på hotellet.
Ingen av dom större kedjorna dock, så mycket minns jag.
Citera
2023-07-04, 22:11
Medlem
Mikaela Holm har en live på tiktok och hon sa precis att Marcus rättegång skulle starta den 11:e.. hehe
Citera
2023-07-04, 23:52
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Exakt så! Håller med.
Jag tror inte att du vet hur en äkta narcissistisk personlighet fungerar , för då skulle du inte sitta och prata om behandlingar och föreläsningar. Finns väldigt få sociopater och narcissister som botas genom behandling. Detta har flera studier och undersökning bevisat många gånger. Nej . Han kommer att hålla på så här så länge han orkar. Att sedan svenska rättsystemet gång på gång låter sig manipuleras är en annan sak. En behandling kommer inte att hjälpa . Han behöver 15 års fängelse effektivt innan frigivning
Senast redigerad av DonPapacito38 2023-07-04 kl. 23:55.
Citera
2023-07-05, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Fel att kalla det för gola, dom tvingande han till att ta lån och grejer i sitt namn så det är inte så konstigt att han vill rädda sitt namn från skulderna som dom dragit på sig.
Undrade vart han hade tagit vägen för jag har inte sett honom på ett tag enligt fup var han häktas. Konstigt hur en av dem släpptes? Någon som vet hur det kunde gå till? W*lly alltså släpptes på fri fot.

*=i

Folk kallas det att gola men håller med om man blir tvingad in i det så kan jag också förstå att man vill säga som det är. Jag skulle inte vilja ha massa skulder sen eller torska på det. Men han har väl varit medveten om att om man är målvakt för pengar och konton etcetera så man får väl skylla sig själv på ett sätt? Enligt fup så fattar jag ser som att han visste på så vis att det var nåt skumt på gång?
Citera
2023-07-05, 09:03
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Jag tror inte att du vet hur en äkta narcissistisk personlighet fungerar , för då skulle du inte sitta och prata om behandlingar och föreläsningar. Finns väldigt få sociopater och narcissister som botas genom behandling. Detta har flera studier och undersökning bevisat många gånger. Nej . Han kommer att hålla på så här så länge han orkar. Att sedan svenska rättsystemet gång på gång låter sig manipuleras är en annan sak. En behandling kommer inte att hjälpa . Han behöver 15 års fängelse effektivt innan frigivning

Jo jag vet exakt hur dom fungerar. Jag syftade på en behandling för narkomanin inte hans personlighetsstörning. Den är obotbar, men hans narkomani går att behandla. Han skulle kunna använda sin bakgrund till en fördel som så många andra men hans ego är för stort för att det kommer bli så. Han vill aldrig släppa sin inbillade image som kriminell gangster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in