Citat:
Haha, tycker du att verkligen att nån ska granska hur Gröna Lund prioriterat sina "satsningar och investeringar"? Jag säger så här. Tills dess att det är utrett vad som har föranlett det inträffade så skulle i alla fall inte jag besöka nöjesparken i fråga. Än mindre tillåta mina barn åka deras attraktioner och själv stå och titta och vinka nerifrån.
Vare sig vd:n eller informationsansvarig Troselius inger något som helst förtroende i den uppkomna krisen. Lika lite som man kände förtroende för dem efter att schimpanserna hade avlivats i vintras.
Det handlar om en nöjespark som försöker vinstmaximera efter tunga pandemiår. Det finns all anledning att granska verksamheten och se till hur man har prioriterat sina satsningar och investeringar och granska ifall man skurit ner på underhåll och säkerhet.
Jag för min del trodde att Flashback var ett forum där man skulle granska och ifrågasätta uppgifter utifrån sakliga argument.
Vare sig vd:n eller informationsansvarig Troselius inger något som helst förtroende i den uppkomna krisen. Lika lite som man kände förtroende för dem efter att schimpanserna hade avlivats i vintras.
Det handlar om en nöjespark som försöker vinstmaximera efter tunga pandemiår. Det finns all anledning att granska verksamheten och se till hur man har prioriterat sina satsningar och investeringar och granska ifall man skurit ner på underhåll och säkerhet.
Jag för min del trodde att Flashback var ett forum där man skulle granska och ifrågasätta uppgifter utifrån sakliga argument.
. Så länge man uppfyller lagar och krav på ex säkerhet ( inkl ex underhåll) så får de såklart gör vad de vill med vinsten. Men du är väl en kommunist-tattare som vill förstatliga Sveriges nöjesparker? Åk till Nordkorea tack så slipper vi förstöra Sverige pga dig.PS. Om du tror att det är risk-optimalt att låsa in dina barn i hemmet så har du fel! Livet är fyllt av risker. Ex. Stillasittande framför skärm, cykla, bada åka bil osv osv. Gröna lund verkar vara ett säkert ställe om man ser till risken (=sannolikhet *konsekvens), historiskt/statistiskt.