2023-07-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ukraina kan inte ha många soldater kvar. Är det Nato soldater som krigar i smyg må tro?

Ukraina har fler soldater nu än innan facisten Putin drog igång tredagarsoperationen för snart 2 år sedan.
Citera
2023-07-04, 08:53
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jo, men Putin fyller på med 120000 nya. Räcker minst ett halvår till...

Han kan fylla på bäst han vill . Kan han inte rusta och utrusta dem samt utbilda dem så blir resultatet ändå detsamma . Fast vem vet ? Med tillräckligt många döda ryska män så kanske han uppfyller kravet på ett existentiellt hot
Citera
2023-07-04, 09:00
Medlem
Kreml påstår sig ha skjutit ner ukrainska drönare på väg mot Moskva, och kallar det samtidigt för en terroristattack.

Det säger väl allt om den ryska mentaliteten. Frånvaron av självinsikt är total. En kula i deras pannor är enda lösningen.
Citera
2023-07-04, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jo, men Putin fyller på med 120000 nya. Räcker minst ett halvår till...
Och sen ska det fyllas på med nya kanonmatshjon när de 120 000 stackarna har förbrukats? Jag kan inte begripa att ryzzland aldrig ger sig nån gång. Det här är fruktasvärt för både ryzzland och Ukraina.
Citera
2023-07-04, 09:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror att det är det som Ryssland försöker göra. Genom att envist behålla positioner i Ukraina så kanske de kan slippa stora skadestånd när de förlorat kriget. Man kan tänka sig att Ukraina ger dem ett ultimatum – lämna nu och slipp skadestånd.

Ja båda sidor vill ja ha så bra utgångsläge som möjligt. En helt annan fråga jag funderar på. Hur kan Wagner ha börjat få rekrytera igen efter kuppen ? Hur kan det vara möjligt om allt inte är teater?
Citera
2023-07-04, 09:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tack för uppdateringen. Har du någon info hur många av var och en som ryssarna har? Förstår att det är svårt då det säkerligen kommer lite nytt då och då.

Fokus i ryzzland är att få gamla Sovjet grejor från Ural i stridbart skick.
Så ryzzens utrustning tar inte "slut" men blir av sämre kvalitet eftersom då de inte kan producera nytt i takten det förstörs.

Viktigt väst fortsätter pumpa in utrustning.
Citera
2023-07-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Kreml påstår sig ha skjutit ner ukrainska drönare på väg mot Moskva, och kallar det samtidigt för en terroristattack.

Det säger väl allt om den ryska mentaliteten. Frånvaron av självinsikt är total. En kula i deras pannor är enda lösningen.

Om Ukraina skickar drönare mot Moskva är det en terroristattack. Men om Ryssland skickar drönare mot Kiev är det en militär specialoperation. Intressant sätt att se på saken.
Citera
2023-07-04, 09:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Stora nyheter! Ryssar har nu börjat flyga hem:
https://twitter.com/alfaiomi/status/1675933419732082693

Kan du berätta vad det handlar om?

Varför flyger de, varifrån flyger de, och hur många flyger?
Citera
2023-07-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Och sen ska det fyllas på med nya kanonmatshjon när de 120 000 stackarna har förbrukats? Jag kan inte begripa att ryzzland aldrig ger sig nån gång. Det här är fruktasvärt för både ryzzland och Ukraina.

Putin har målat in sig i ett hörn. Han kan inte backa längre. Ryssland kommer att trappa upp om det så blir senapsgas och därefter kärnvapen.
Citera
2023-07-04, 09:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är ju min poäng att ingen säker siffra finns hahaha.

Jag ifrågasätter den siffran som angavs. Det är inte samma sak som att jag påstår att den inte kan vara rätt. Du har missförstått typ allt

Men bra, då är vi på samma tåg igen.

Jag sörjer ingen död ryss. Även om det förstås är tragiskt att folk dör så får de faktiskt skylla sig själva.

Jag kanske missförstod syftet med dina fråga.
Finns flera ryssapologeter som sprider skit om saker.
Bl a så sitter man och ifrågasätter de siffror som presenteras, utan att kunna presentera några egna källor.
Sedan om det är 100 eller 1000 om dagen, spelar enl mig enl mig ingen roll, här på FB. Detta kan vi "kriga" om till död dagar.
En debattör (Vasaboy) speciellt, som postat sedan dag 1 av detta krig, ramlar in efter månaders frånvaro och det första hen ifrågasätter är siffrorna, utan att ha något eget att komma med.
232 000/485 dagar = 478 per dag i snitt, vilket ligger under de siffror vi sett länge. Om det nu har någon j-a betydelse....
Citera
2023-07-04, 09:11
Medlem
Rättvisan segrade.

Nära Melitopol sköt en rysk officer en kollega för att kapitulera med sina underordnade. ..

En grupp på cirka 90 mobiliserade människor led allvarliga förluster till följd av ukrainsk beskjutning. Befälhavaren bestämde sig för att rädda människors liv och kapitulera.
Motsatt av en annan officer, vars enhet var i närheten. Som ett resultat utbröt en skärmytsling mellan de två befälhavarna, som eskalerade till en skjutning. Rättvisan segrade och militären, som behöll resterna av sunt förnuft, lyckades döda sin motståndare. Tillsammans med de överlevande mobiliserade kapitulerade han till Ukrainas väpnade styrkor.

Enligt generalstaben för de väpnade styrkorna i Ukraina fylldes utbytesfonden på med 53 militärer från den ryska armén.

Nu är rasisterna oroliga för att den överlämnade officeren ska ge Ukrainas väpnade styrkor hemlig information som kommer att hjälpa våra soldater under offensiven.

https://t.me/Donbas_Operativniy/46634
Citera
2023-07-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det handlar helt enkelt om prestige. Ryssland ska ju ju besegra NATO, västvärlden, nazisterna, satanisterna, globohomo och allt annat de ryska kackerlackorna fantiserat ihop.

Putin har målat in sig i ett hörn med superlim. Han kommer fortsätta med sin dödsdömda specialoperation och strössla med människoliv, hela vägen fram till kollapsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in