2023-07-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Höjdare från Nato påstår att ryssen har satt in nästan alla sina tillgängliga styrkor i Ukraina nu.

https://t.me/Donbas_Operativniy/46596

Strykor tillgängliga i närområdet?. Eller räknas hela dom samlade militäraresuserna över hela Ryssland?
Citera
2023-07-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad är rysslands förluster då pga deras inkompetens?
Du tycker ditt kära ryssland har små förluster?
Hade inte varit några förluster alls om ni hållt er hemma i ryssland.

Det ryska artilleriet slås ut i rask takt. Det tystnar alltmer. Ukraina har inte bråttom. Kriget är redan vunnet, man försöker bara hålla nere förlusterna eftersom man till skillnad mot Ryssland bryr sig om sina soldater.
Citera
2023-07-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Som du nu brukar skriva.
Kan DU bekräfta att det inte kommit från ryssarna?

Du påstår något och vill inte ange en tillförlitlig källa utan ber mig istället att ta fram källor som dementerar DITT påstående.
Är det rimligt tycker du?

Om jag påstår att Zelensky är nazist och länkar till en rysk slask tidning som hänvisar till ett gäng ryssar i donbass är det då ok för att be den som ifrågasätter påståendet att begära att den motbevisa påståendet.

Alltså vad är det för nivå nuförtiden på FB.....
Citera
2023-07-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen

multipolär värld där Ryssland är tongivande

Det är ju det Ryssland vill ha,-en multipolär värld där Ryssland är tongivande,-med andra ord en monopolär värld.
Citera
2023-07-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Jag tror Ryssen darrar för att väst ska anfalla dem..

https://t.me/intelslava/49623

🏳️‍🌈 About 50 thousand LGBT soldiers are fighting for Ukraine - The Telegraph

Ukraine's first openly gay soldiers hope that Ukraine will be next and recognize the military contribution of its LGBT soldiers.

There is no exact figure on how many LGBT soldiers serve in the Ukrainian armed forces, but LGBT Military, an Instagram account that posts photos of gays and lesbians, puts the figure at around 50,000.

Det är iallafall fint av UAF att vara så inkluderande och toleranta, nästan så jag fäller en tår. (Är inte bög).

Vad tycker du om att UAF har en så stor andel bögar i sina styrkor? Tror du det försämrar deras stridsförmåga och isåfall varför?

Så vad spelar det för roll tycker du?
Är ni ryssar så pass rädda? Är mi rädda för dessa ” LGBT soldiers ”? Är du rädd för bögar? Eller är du rädd att dom ska hoppa på er ryssar?
Mig spelar det absolut ingen roll. Om de är kompetenta så får dom vara bögar.
Citera
2023-07-03, 19:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ser ut som dom vill ockupera Ukraina?

Ja. De vill ockupera Ukraina.

Inte hela Ukraina. Men delar av Ukraina.

Det har väl ingen undgått att se?
Citera
2023-07-03, 19:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Strykor tillgängliga i närområdet?. Eller räknas hela dom samlade militäraresuserna över hela Ryssland?
Det gäller förmodligen landbaserade styrkor i hela Ryssland. För de som har följt kriget från början vet ju att det tog bara några veckor efter krigsutbrottet innan det började dyka upp styrkor från östra och norra Ryssland i kriget i Ukraina. Så man får se om det finns nån annan som snart gör sitt drag för att ta tillbaka områden som ryssen just nu ockuperar??
Citera
2023-07-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Du påstår något och vill inte ange en tillförlitlig källa utan ber mig istället att ta fram källor som dementerar DITT påstående.
Är det rimligt tycker du?

Om jag påstår att Zelensky är nazist och länkar till en rysk slask tidning som hänvisar till ett gäng ryssar i donbass är det då ok för att be den som ifrågasätter påståendet att begära att den motbevisa påståendet.

Alltså vad är det för nivå nuförtiden på FB.....

Dessvärre är det så det ser ut.
Vet inte om det är kulturkrock som försegår.
Där jag kommer ifrån är ett handslag ett handslag och ett löfte är ett löfte.
Titta lite på rysk propaganda TV, vad högt uppsatta personer säger så är sanningen allt annat än helig.
Många sanningar får inte nämnas i Ryzzland utan att bestraffas hårt.
Med den insikten så blir man per automatik kritisk mot allt som kommer ifrån kreml.
Citera
2023-07-03, 19:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Den här NATO-gubben säger att Ukraina måste ta sig igenom "försvarshinder" (Oj nytt begrepp att lägga till försvarslinjer, fortifikationer, befästningar och skyttegravar ) upp till 30 km. Då har de lång väg kvar då de bara kommit några kilometer. Man får hoppas att Ukraina kan orsaka så mycket förluster att ryssarna inte har folk att placera i alla försvarshinder.
https://twitter.com/NOELreports/status/1675873181754707970

För de som inte kan se Twitter längre: ""This is not an easy walk," Admiral Rob Bauer, Chair of the Military Committee of NATO commented on the ongoing offensive. He noted that the Ukrainian military faces defensive obstacles up to 30 km deep when they try to break through enemy lines. It takes time to take them. "It is extremely difficult, this type of operation, and I think that the way they do it deserves praise," he said."
Citera
2023-07-03, 19:53
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
14.000 Ukrainare har dött för "ett par kilometer".. hur många 100.000 skall offras för att potentiellt ta första försvarslinjen?

Fint att du är bekymrad över de Ukrainska förlusterna? Har ni ryssar några förluster eller skadade? Några tankar om den ryska sjukvården vid fronten?
Citera
2023-07-03, 19:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ungefär lika många. Vi talar då om trupperna i Cherson, Zaporizjzja och södra Donetsk.
Till detta kommer ca 50 000 i och runt Bachmut och sedan dessa 180 000 från strax norr om Kupiansk och ned till söder om Kreminna.
Låter sannolikt, tycker jag.
Enda området för någon form av offensiva åtgärder från den ryska sidan är där i Luhansk. På alla andra frontavsnitt sitter man antingen fast eller tvingas backa. Jag tror att Ryssarna håller på att förbereda något i södra Luhansk. Kanske ett försök att inta Lyman?

I dessa 180000 tror jag man räknade in de i Bachmut. 120 000+50000+10000 andra som jag inte vet var de är.

Ja jag tror Ryssarna verkligen vill ta hela Donbas, Donetsk och Luhansk, och då kan man offra Kherson och Zaphorizizia. Då kan man säga att det var ju huvudmålet för kriget att befria Donbas. Ett politiskt beslut att anfalla i Lyman och Bakhmut; inte taktiskt eller strategiskt.

Men 360 000 ryssar är tufft att driva ut. Ukraina måste skära av trupper från logistik eller få ryssar att kapitulera i stora mängder.
Citera
2023-07-03, 20:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Ser ut som dom vill ockupera Ukraina?

Varför har de annars byggt fortifikationer som myror över hela det ockuperade området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in