2023-07-02, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag måtte ha glömt hur det låg till med att fl betättsr om dödsorsaken innan erkännandet!

Det låter ju som tjänstefel.

Precis det som händer är ju Isf det som Johanna har gjort. Anpassat sin historia till bevisningen.

Om det är på det viset och hon sedan slipper undan mord, då vet jag inte vad jag ska tro.

Är det någon som kan citera detta avslöjande om dödsorsaken.

JJ har försökt mörda förut, det vet vi men har hon fullbordat fler mord än mordet på Tove?

Finns det personer som saknas i trakten?
Citera
2023-07-02, 03:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Jag är av åsikten att man inte skall behöva lida för att man råkar vara släkt med en person som begått brott. Det är ju de enskilde individen som begått brott, inte dennes föräldrar eller syskon. Annars blir det ungefär som när nån idiot ville att hela familjer skall kunna utvisas för att en person begår ett brott.

Det beror väl på om de försvarar sin anhöriga som begått brottet?
Citera
2023-07-02, 03:22
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ har försökt mörda förut, det vet vi men har hon fullbordat fler mord än mordet på Tove?

Finns det personer som saknas i trakten?

Mattias i Ljungby. Där var det ett torp som brann ner samma helg som han försvann.

En bit att åka men inte omöjligt att de kände varandra eller hade gemensamma bekanta.
Citera
2023-07-02, 03:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu har jag inte tillgång till en högupplöst bild men numret ser ut att framgå av den vita lappen va?

Och ramen ser ut att matcha SIM-kortet på sidan 50?

Edit: Såg numret och det matchar det nummer som finns i tömningsprotokoll 154/47. Hon hade alltså inte haft det SIM-kortet särskilt länge får man anta.
Tack, undrar vad anledningen till det kan vara?
Slarvig i största allmänhet eller ett mer planerat mord än vad någon trott?
Citera
2023-07-02, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Skulle dom vara så korkade att dom återvänder till Vetlanda så är jag övertygad om att det kommer att hända något riktigt hemskt med bägge två. Inte att dom blir dödad men kraftigt med stryk får dom räkna med vart dom än går och jag räknar kallt med att Vetlanda polisen tittar nog åt ett annat håll om dom ser att det är J eller M som ligger där på backen.

Ja risken är stor och tänker de klokt så begeer de sig inte dit
och även om de inte blir utsatta för våldl så finns avskyn
J föräldrar flyttade ganska omgående så J lär nog inte åka till Vetlanda och hon kommer förhoppningsvis vara inlåst under många år
Citera
2023-07-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Jag är av åsikten att man inte skall behöva lida för att man råkar vara släkt med en person som begått brott. Det är ju de enskilde individen som begått brott, inte dennes föräldrar eller syskon. Annars blir det ungefär som när nån idiot ville att hela familjer skall kunna utvisas för att en person begår ett brott.

Jag håller med men det finns ju också galningar
Jag kan tycka att i ett så litet samhälle som Vetlanda där nu T familj bor
så av respekt till dem så borde både J och M familjer flytta
Citera
2023-07-02, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Mattias i Ljungby. Där var det ett torp som brann ner samma helg som han försvann.

En bit att åka men inte omöjligt att de kände varandra eller hade gemensamma bekanta.

Mycket möjligt att JJ ligger bakom detta mordet också.

Misstankarna ökar eftersom du säger att torpet brann ner....... Hoppas polisen utreder detta och en eventuell koppling till JJ!!!!

JJ har ju försökt mörda flera gånger förut genom eld......
Citera
2023-07-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack, undrar vad anledningen till det kan vara?
Slarvig i största allmänhet eller ett mer planerat mord än vad någon trott?

Ja en spontan tanke var det sistnämnda där att hon sett på film hur nån tar ut SIM-kortet och kanske trodde att allt lagras där…

Men samtidigt så lämnar hon ”kuvertet” på köksbordet så bör vara att Telia skickat ut ett nytt SIM-kort med stöd för 5G.
Citera
2023-07-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man kan ju tycka att det borde synts om T blivit insläpad där, men eftersom de letade efter henne levande kan det kanske passerat.
Lite märkligt är det dock att det inte nämns i FUP utan ligger i ett separat PM.

Misstror du polisen?

De hade tydligen öppnat dörren och konstaterat en massa damm. Inga fotspår efter TT där (vid det laget letade de efter en förhoppningsvis levande TT). Är det ett dammtäcke över golvet så inte ens fotspår syns så hade så klart färska släpspår/samt spår från de som dragit in TT synts.

Eftersom det var ointressant för utredningen (i det skedet, alltså innan MH kom med sina spekulationer) så hamnade det (PM.et) förmodligen i slasken.
Citera
2023-07-02, 09:16
Medlem
För intresserade...

På Nyhetsmorgon (TV4) ska GW uttala sig ang Tovefallet inför nästa instans.

Vet ej vilken tid exakt men han brukar vara där efter kl 11 (programmet håller på till 12 så det kan iof vara senare än 11).
Citera
2023-07-02, 09:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja en spontan tanke var det sistnämnda där att hon sett på film hur nån tar ut SIM-kortet och kanske trodde att allt lagras där…

Men samtidigt så lämnar hon ”kuvertet” på köksbordet så bör vara att Telia skickat ut ett nytt SIM-kort med stöd för 5G.
Hon hade nog planerat detta längre än vad någon trott, med tanke på alla taffliga "fel" hon gjort, spår hon lämnat efter sig. Trots att hon "pluggat L@ckbergs deckare.
Ju mer man penetrerar det material som finns att tillgå för oss vanliga dödliga, desto mer klarnar bilden. Johanna inväntade det rätta tillfället.
Badrummet blev perfekt, eftersom det var under renovering, det målades väl där veckan efter försvinnandet?
Taffliga utredare, bristande platsundersökningar har man sett förr..
Som vanligt är det lite väl slappt i rätten, inga tuffa utfrågningar och uppenbart inövade monologer, som när Johanna viskar vad Clea ska fråga om...

Jag hoppas innerligt att rättvisa skipas för alla inblandade.
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-07-02 kl. 09:38.
Citera
2023-07-02, 09:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Misstror du polisen?

De hade tydligen öppnat dörren och konstaterat en massa damm. Inga fotspår efter TT där (vid det laget letade de efter en förhoppningsvis levande TT). Är det ett dammtäcke över golvet så inte ens fotspår syns så hade så klart färska släpspår/samt spår från de som dragit in TT synts.

Eftersom det var ointressant för utredningen (i det skedet, alltså innan MH kom med sina spekulationer) så hamnade det (PM.et) förmodligen i slasken.
Nej, jag misstror inte alls polisen.
De letade efter en levande T och tecken som kunde visa om hon befunnit sig där. Ett vant öga kan troligen ganska snabbt avgöra om så varit fallet, så jag gissar att de inte kollade så noga då där inte fanns något av intresse, bara mängder av damm.
Men även om det var helt ointressant tycker jag det är konstigt att det i FUP inte ens finns någon notering om att de kikat in.

Intressant i sammanhanget är när PMet är daterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in