2023-06-30, 16:04
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är dessvärre inte skäl för vräkning för att man åker dit för brott.
Men uthyrarna kan nog inte känna sig superglada över sin hyresgäst i alla fall.

Du vet som vanligt inte vad du pratar om. Det är klart att det kan vara ett skäl för vräkning eftersom det kan få stora konsekvenser för uthyrarna om han skulle bo kvar.

Och tydligen så har han också blivit vräkt, även om jag inte vet om det stämmer.
Citera
2023-06-30, 16:11
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Du vet som vanligt inte vad du pratar om. Det är klart att det kan vara ett skäl för vräkning eftersom det kan få stora konsekvenser för uthyrarna om han skulle bo kvar.

Och tydligen så har han också blivit vräkt, även om jag inte vet om det stämmer.

Om gäddan skulle ta det till hyresnämnden så skulle han förmodligen vinna. Besittningsrätten är stark i Sverige och som hyresgäst är du väldigt skyddad. Dock är det inte något vanligt stort hyresbolag han hyr av så vill de ha ut honom så åker han ut. Orka kämpa emot när man bor i en snubbes attefallshus typ. Skulle ju bli en odräglig tillvaro att tvinga sig kvar.
Citera
2023-06-30, 16:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood

När en person hyr ett småhus behövs inga skäl för vräkning.
Räcker med att ägaren helt enkelt vill ha utrymmet själv.
För övrigt är det fel att kalla det för "andra hand" när han hyr ett småhus.
Han hyr högst troligt direkt av ägaren.
Citera
2023-06-30, 16:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatWhiteBitch
Han har blivit utsparkad
Gott, källa?
Citera
2023-06-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gott, källa?
Läs bakåt i tråden.
Citera
2023-06-30, 16:59
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Handlar det om ett bilbälte eller något annat ointressant så är han ovanligt dum i huvudet som drar det till rättegång istället för att bara betala sin bot. Hans ord mot en polismans kommer väga lätt.

Gädda #246 Coach-Janne

Jag har fått Stämningsansökan.... Hade hoppats på något roligt och smaskigt att ligga och runka till. Tyvärr är det lika spännande som att torka målarfärg.

Det avser grovt bidragsbrott. Han har tydligen blåst försäkringskassan på en halv miljon i aktivitetsersättning. Dvs han har fått ersättning för att han är arbetslös, trots att han jobbat och tjänat pengar.

Han erkänner brott, men anser att det ska vara av normalgraden. Ingen dom ännu.

Coach-Janne som människa? Med tanke på hans ålder, jobb, ekonomi, boendesituation, Dumpen och allt annat. Han blir just nu knullad där bak av en dildo stor som Kaknästornet. Det är tveksamt om han någonsin kommer att gå igen.

Hade jag varit i hans kläder hade jag gått och satt på första bästa unge. Gjort det grundligt och ordentligt. Kanske gett mig på flera ungar. Så att jag är garanterad minst 12 år av gratis mat och husrum, och sedan rehabilitering och pension när jag kommer ut (han är 58år). Det hade löst mycket av Coach-Jannes kommande problem. Jag har viss talang som jobb-coach och terapeut?

Stämningsansökan. Står inget märkvärdigt.
https://anonfiles.com/a4Ua1ez4z4/Nacka_TR_B_3997_23_Aktbil_1_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

Lite kuriosa, enligt en kompis så ska anonfiles tydligen vara en av de största fildelningstjänsterna för barnporr.

Citat:
Ursprungligen postat av brunnslock
Åtalad för grovt bidragsbrott. Ingen dom ännu.

Du hade rätt. Du vet inget mer om Janne som inte redan framkommit?
Citera
2023-06-30, 17:11
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Gädda #246 Coach-Janne

Jag har fått Stämningsansökan.... Hade hoppats på något roligt och smaskigt att ligga och runka till. Tyvärr är det lika spännande som att torka målarfärg.

Det avser grovt bidragsbrott. Han har tydligen blåst försäkringskassan på en halv miljon i aktivitetsersättning. Dvs han har fått ersättning för att han är arbetslös, trots att han jobbat och tjänat pengar.

Han erkänner brott, men anser att det ska vara av normalgraden. Ingen dom ännu.

Coach-Janne som människa? Med tanke på hans ålder, jobb, ekonomi, boendesituation, Dumpen och allt annat. Han blir just nu knullad där bak av en dildo stor som Kaknästornet. Det är tveksamt om han någonsin kommer att gå igen.

Hade jag varit i hans kläder hade jag gått och satt på första bästa unge. Gjort det grundligt och ordentligt. Kanske gett mig på flera ungar. Så att jag är garanterad minst 12 år av gratis mat och husrum, och sedan rehabilitering och pension när jag kommer ut (han är 58år). Det hade löst mycket av Coach-Jannes kommande problem. Jag har viss talang som jobb-coach och terapeut?

Stämningsansökan. Står inget märkvärdigt.
https://anonfiles.com/a4Ua1ez4z4/Nacka_TR_B_3997_23_Aktbil_1_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

Lite kuriosa, enligt en kompis så ska anonfiles tydligen vara en av de största fildelningstjänsterna för barnporr.

Du hade rätt. Du vet inget mer om Janne som inte redan framkommit?
En halv miljon, 500,000 kr har han bluffat till sig från FK. Blir garanterat fängelse för det.
Citera
2023-06-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
En halv miljon, 500,000 kr har han bluffat till sig från FK. Blir garanterat fängelse för det.
Han lär ha dragit in pengar på TT också om han hade 30t följare.
Citera
2023-06-30, 17:16
Medlem
StigEngstroms avatar
Stjäla pengar från staten är det sista man ska göra i Sverige om man siktar på ett lågt straff om man åker fast.
Grattis singelcoachen: vräkt, utkastad från föreningen, dumpen och så fängelse på det.
Citera
2023-06-30, 17:21
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Stjäla pengar från staten är det sista man ska göra i Sverige om man siktar på ett lågt straff om man åker fast.
Grattis singelcoachen: vräkt, utkastad från föreningen, dumpen och så fängelse på det.
Där kan man verkligen säga. En olycka kommer sällan ensam.
Citera
2023-06-30, 17:25
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Han lär ha dragit in pengar på TT också om han hade 30t följare.
Hur mycket får man in på 30 tusen följare.
Citera
2023-06-30, 17:45
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Hade jag varit i hans kläder hade jag gått och satt på första bästa unge. Gjort det grundligt och ordentligt. Kanske gett mig på flera ungar. Så att jag är garanterad minst 12 år av gratis mat och husrum, och sedan rehabilitering och pension när jag kommer ut (han är 58år).

Du behöver fan hjälp. Vad gjorde dina föräldrar mot dig?
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jösses. Det där var nog räkningen för allt han har gjort under sin livstid.

För det andra så vet de flesta att man inte bör röra en krona från staten. Där kommer man inte undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in