2023-06-28, 16:49
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är INTE ekonomin i USA vs. Sovjet eller USA vs. Kina. Inlägg raderade.

/Mod
Citera
2023-06-28, 16:57
Medlem
Kaptagons avatar
Härlig syn. Rysk flagga som får smaka grus. Står dock inte vilket samhälle som har blivit befriat.

https://twitter.com/dimaFromUkraine/status/1674022922518777858?t=IIyQH9GV85mAV8dPJpK9PQ&s=19
Citera
2023-06-28, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Några ryssar som fått förmånen att leva et tag till.

Citat:
A group of Russian mobilised soldiers taken into captivity by the Belarusian volunteers of the Kalinouski Regiment operating in conjunction with the 3rd Assault Brigade.

https://twitter.com/wartranslated/status/1674067157234098182
Citera
2023-06-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det jag menar är att de inte har något ljus på insidan, det är helt svart. De eldar upp barnfamiljer om de får pengar för det. Såna har alltid uppdragsgivare, kan vara brottssyndikat eller vad som helst

Och det jag menade var att det är förbannat fel av dig att säga så. Framförallt eftersom du inte har den jävla blekaste aning om dessa "legoknektar" som du klumpar ihop som "de du mött" (rrrrroihgt) och ännu mindre eftersom att du drar ett lika med-tecken mellan att "elda upp barn" och det YRKET.

Jag ville bara påpeka att du kanske skulle skilja på A och B, som i Wagner(även där finns de som inte bränner barn eller horar för pengar) och andra "legosoldater". Där finns de som gör sitt arbete för den raka MOTSATSEN till det du klandrar dem för, så var lite försiktig med att låta din "erfarenhet" (de nada!) om dessa "ljuslösa, onda, pengagiriga och vettlösa" personerna vara en slutledning.

Men men! Jag tröttnade bara på ditt jävla konstaterande om legosoldater som hämtat från en pub i Barcelona.
Och ja, de har "alltid uppdragsgivare" precis som alla andra, så? En del arbetar till och med som enskilda företag, vilket ÄVEN det är precis som alla andra, så? Har inte du det? Har inte de ANDRA soldaterna i Ukraina en uppdragsgivare?

Prata om WAGNER som WAGNER ok, men prata inte om dem som att de på något vis sätter standarden för "legosoldater" på annan plats, för det är inte rätt. Som jag sade innan så finns där en förbannat bra anledning till INGEN från Wagner är tillåten eller välkomnad till de kollektiven som INTE bränner barn eller horar för pengar. Och dem finns det en hel del av Melange. Fler än de "alla du mött som varit helt slut i huvudet". Och de finns även i Ukraina, på Ukrainas sida och den ryska......utan att fjättra barn eller bränna familjer och ryssar.

Nu skiter vi i det. tillbaks till dikesgrävarna, traktorförarna och artilleristerna på fältet i OVÄSENDETS tecken nu. Tacka både kor och gudar för att där finns mer än det fältplogandet bakom betydliga skeenden I Ukraina.
Citera
2023-06-28, 16:59
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja vi har kanske en militärkupp i antågande?

De ryska militärer som begriper något lär ju ha fattat att det är kört för Ryssland och vill avsluta detta medans det finns något kvar av den ryska arme'n

Med vilka ledare och manskap när nu Surovikin är borta ur bilden. Vad tror du?
Citera
2023-06-28, 17:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Och det jag menade var att det är förbannat fel av dig att säga så. Framförallt eftersom du inte har den jävla blekaste aning om dessa "legoknektar" som du klumpar ihop som "de du mött" (rrrrroihgt) och ännu mindre eftersom att du drar ett lika med-tecken mellan att "elda upp barn" och det YRKET.

Jo jag har aning, jag känner folk som bor i länder där det finns förhållande många såna här. Det var ett år som jag nästan uteslutande hängde med vita afrikaner. Tänk filmen "Blood Diamond" så fattar du.
Citera
2023-06-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo jag har aning, jag känner folk som bor i länder där det finns förhållande många såna här. Det var ett år som jag nästan uteslutande hängde med vita afrikaner. Tänk filmen "Blood Diamond" så fattar du.

Nej, jag tänker inte film så behåll du den för dig själv. Så länge du vaktar din tunga så skiter jag i hur mycket du rastat hunden i Soweto. Ha en fin kväll nu, också skiter vi i detta och återgår till plogandet i Ukraina.

Tummen upp
Citera
2023-06-28, 17:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Några ryssar som fått förmånen att leva et tag till.
https://twitter.com/wartranslated/status/1674067157234098182

En asiat som rest till Europa för att mörda och begå krigsbrott i ett olagligt krig. Varför gör man det?
Citera
2023-06-28, 17:13
Medlem
Reimers avatar
Klischiivka verkar vara moget för plockning, vi får hoppas att fler ryssar inser det förnuftiga i att sluta strida och få leva ett tag till.

Citat:
Ukrainians reported today that "Klischiivka [near Bakhmut] is a matter of time, a number of Russian strongpoints have been burned" and some Russian forces ended up in an encirclement and were captured/destroyed.

In the video, fighters of the Ukrainian 80th Air Assault Brigade demonstrate clearing trenches in Klischiivka.

https://twitter.com/wartranslated/status/1674070461221617665
Citera
2023-06-28, 17:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En asiat som rest till Europa för att mörda och begå krigsbrott i ett olagligt krig. Varför gör man det?

Tvång förmodligen, finns nog inte så värst många alternativ när den ryska staten kallar.
Citera
2023-06-28, 17:14
Medlem
Tillssons avatar
Ryska Ka-52 helikoptrar är ruskigt effektiva.

https://twitter.com/Roberto05246129/status/1674043881946578946
Citera
2023-06-28, 17:15
Medlem
leachs avatar
Larvröv tycker väst skall komma med seriösa fredsförslag. Kanske hen borde titta på mot vem henlandet krigar!

Russian foreign minister: No "serious proposals" from West on peace settlement with Ukraine
“There were no serious proposals from anyone at all. I mean the West,” said Lavrov in an interview with the Big Game program, excerpts of which were published on the official website of the foreign ministry.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-06-28-23/h_157b0257478ae72900175dc88a617564
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in