Citat:
Ursprungligen postat av
Dozah
Finns inte en chans att man går mot Kyiv igen från Belarus. De fick ordentligt mycket dick förra gången, vad talar för att det går bättre nu? Några tusen Wagner-soldater? Den fronten är dessutom så otroligt hårt bevakad, NATO har koll på varenda myra som rör sig längst med gränsen.
Nä ni, Naziryzzland hade sin chans i början av tredagarsoperationen men sumpande det hela ganska så rejält.
Jag skulle inte helt utesluta det, men gör de det blir det en total slakt som kommer att få alla tidigare ryska fiaskon att blekna. Ukraina har befäst och minerat området helt i fred utan strider i området i mer än ett år. De kommer att ha bunkrar och skyttegravar
av betong. Territorialtrupperna har numera tunga vapen också.