2023-06-27, 08:32
Medlem
Jag tycker att befrielseoffensiven går så bra som det kan förväntas.
Trycket är stort på den naziryska ockupanten,och ett genombrott kan komma under Juli månad.
Skulle det inte fungera på grund av att naziryssen grävt ned sig så torde nästa steg bli flyg som kan eliminera ryssarna i deras skyttegravar.
Naziryssland tillåts inte vinna i Ukraina.
Maffiabossen Putin kan inte vinna.
Citera
2023-06-27, 08:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag undrar vad som skulle hända om man kidnappade Putins döttrar eller Lavrovs och hotade att skära halsen av dem ifall inte Ryssland lämnar Ukraina. Vad är viktigast för dessa herrar. Kriget eller familjen?

Ja precis. Och vad säger BRICS-vatniksen om det faktum att Prigge hade över 50 miljoner USD i cash i Wagnerhögkvarteret? Är det inte lite lustigt att ryssen väljer den utdöende värdelösa dekadenta västvalutan som nödproviant?
Citera
2023-06-27, 08:50
Avslutad
Varning Varning

Ukrainsk drönare visar film på Ukrainska soldater som fastnat i ett minfält. Man ser när dom går på minor live.
Ni måste ha Telegram appen.
Hemskt att se och tragiskt att denna konflikt fortsätter.
Scrolla uppåt lite. när ni kommit in.

https://t.me/voenacher/47396
Citera
2023-06-27, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag tycker att befrielseoffensiven går så bra som det kan förväntas.
Trycket är stort på den naziryska ockupanten,och ett genombrott kan komma under Juli månad.
Skulle det inte fungera på grund av att naziryssen grävt ned sig så torde nästa steg bli flyg som kan eliminera ryssarna i deras skyttegravar.
Naziryssland tillåts inte vinna i Ukraina.
Maffiabossen Putin kan inte vinna.

Offensiven, om det kan kallas det med förflyttning förvisso på bredden, men på djup endast 1 km har nu kört fast fullständigt

Jag såg ett klipp med en högre indisk general som menade att det efter detta är Rysslands tur att göra en offensiv och då har Ukraina slut på vapen , resurser, ork och västligt stöd.

Man är då kort sagt en uttorkad röksvamp som bara behöver ett lätt tramp för att pulveriseras. Jag har varnat för detta men ingen lyssnar
Citera
2023-06-27, 08:54
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Har Shoigu och Gerasimov dykt upp ännu? Wagner menade ju att de neutraliserat dem?
De var väl kallade till ett möte med Putin idag?

Då kanske vi får veta något om deras framtid?
Citera
2023-06-27, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Offensiven, om det kan kallas det med förflyttning förvisso på bredden, men på djup endast 1 km har nu kört fast fullständigt

Jag såg ett klipp med en högre indisk general som menade att det efter detta är Rysslands tur att göra en offensiv och då har Ukraina slut på vapen , resurser, ork och västligt stöd.

Man är då kort sagt en uttorkad röksvamp som bara behöver ett lätt tramp för att pulveriseras. Jag har varnat för detta men ingen lyssnar
Rysslands motoffensiver har slagits tillbaka och Ukraina har inte ens satt in huvudanfallet än så sitt still i båten och njut av showen.
Citera
2023-06-27, 08:56
Medlem
Citat:

Enligt vem då? Dig?

Det mesta verkar för tillfället tyda på motsatsen.
Citera
2023-06-27, 08:57
Medlem
Citat:

Orsaken till att ingen tar dina varningar ligger i din posthistorik. Inte ofta du du har rätt i dina analyser eller fakta.

Du vill inte förse oss med en länk till din indiska general?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Enligt vem då? Dig?

Det mesta verkar för tillfället tyda på motsatsen.

Samtliga bedömare är eniga. Även ukrainska presidenten har sagt att det går så långsamt.
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:

Ukraina avancerar hela tiden och ryssen flyr.

Det ser positivt ut för Ukraina,.

Den ryska ledningen verkar lamslagen av kuppförsöket och de ryska trupperna skriker sig hesa efter flygunderstöd som inte kommer.
Citera
2023-06-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Är det bara jag, eller är Putins tal klippt och klistrat?

Till exempel vid 4:24 i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=rj-EVP9yhoE
Telegramkanalen general svr säger samma sak, talet är klippt och gjort av en dubbel

Sedan beslöt man att ta en inspelning av talet av presidentens dubbelgångare den 24 juni på kvällen, efter fullbordandet av upproret, som presidenten "förkastade" då och förbjöd det att sändas, redigera (spela in) så att det passade dagens verklighet och sända den. Det bör noteras att när den slutliga versionen av den redigerade "överklagandet" presenterades för Patrushev, skrattade han som aldrig förr. Senare lämnades videon till Putin för granskning, han började göra motstånd, men han var övertygad om att det var bättre än ingenting. I presidentadministrationen kallades videon för en stand-up-föreställning, men den sändes fortfarande. De senaste händelserna har visat hur svag inte bara kärnan i Vladimir Putin-systemet är, utan själva systemet ser redan ut som ett korthus, redo att kollapsa när som helst. Lämnade lite.
Citera
2023-06-27, 09:01
Medlem
Citat:
Samtliga bedömare är eniga. Även ukrainska presidenten har sagt att det går så långsamt.

Det senaste jag hörde från Zelensky var när han inatt menade att måndagen var en bra dag och att det gjordes framsteg.

Det rimmar väldigt dåligt med din hemsnickrade "analys", och dina "samtliga bedömare" kan du ärligt talat stoppa upp där de hör hemma.
Senast redigerad av Sidlinjen18 2023-06-27 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in