2023-06-26, 22:01
Medlem
lyktstolpes avatar
.
Senast redigerad av lyktstolpe 2023-06-26 kl. 22:09.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Haha! Såg inte putains tal men körde han en Lövfen mån tro, fast med fler ord?

"Vi/jag såg det inte komma!"
Han såg ut och lät som en sån här arg gubbe som kommer upp i nåt strategispel och skäller för att man dödat några av deras soldater utan att förklara krig. Rätt harmlöst.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Vem kommer betala deras löner om de sticker till Belarus måntro?

De som de slåss för. De är legosoldater, de slåss för den som betalar.
Citera
2023-06-26, 22:02
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Mycket bra och balanserat tal av Putin.

Jämför med biden, Amerikas president, helt omöjligt att förstå vad han säger

Haha, riktigt antiklimax, bara det att du behöver jämföra med andra länders folkvalda ledare för att boosta din husse till skyarna.

Nej, Putin har tappat kontrollen, vilket är farligt då man inte vet hur ett trängt djur kan bete sig.

Talet började alltså med att Putin säger ”jag talar till er igen” och han har samma kläder på sig som i lördags.

De kör alltså en förinspelat meddelande från i lördags
Citera
2023-06-26, 22:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Ett som "utan överdrift kommer avgöra Rysslands öde" t.o.m.
-

Alla åhörare som förväntade sig ett kraftlöst och andefattigt tal blev inte besvikna. Putin levererar som alltid.
Citera
2023-06-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Alla åhörare som förväntade sig ett kraftlöst och andefattigt tal blev inte besvikna. Putin levererar som alltid.

Han har inte direkt levererat någon seger i femdagarsoperationen...
Citera
2023-06-26, 22:10
Medlem
Ken Drydens avatar
CNN:

Mark Warner, ordförande i den amerikanska senatens underrättelsekommittet och som överser bl a CIAs verksamhet säger: "Som jag förstår det, så befinner sig Prigozjin i Minsk". Vi kan nog vara ganska säkra på att så är fallet.
Citera
2023-06-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han såg ut och lät som en sån här arg gubbe som kommer upp i nåt strategispel och skäller för att man dödat några av deras soldater utan att förklara krig. Rätt harmlöst.

Jag tror att Putler tycker det är lite jobbigt eftersom han går en smal balansgång och inte vill stöta sig med någon. Han vet ju att Prigo är populär och framför allt att han har stöd inom militären.
Prigos anhängare vill ha hårdare tag i Ukraina, men Putin är mer återhållsam och tålmodig. Han har själv talat om evigt krig.
Kanske är Putin till och med rädd för seger. Det kan komma surt efter och en annektering av Ukraina skulle aldrig erkännas av världssamfundet. Att ha ett ständigt pågående krig kan ha sina fördelar. Man gynnar försvarsindustrin och man kan skicka arbetslösa, brottslingar och missbrukare till fronten.
Kriget ger också helt andra möjligheter på hemmaplan att utöva tvång och våld mot den egna befolkningen. Putin kan behålla makten över nästa val trots att hans mandatperiod egentligen skulle vara över.
Citera
2023-06-26, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Haha, riktigt antiklimax, bara det att du behöver jämföra med andra länders folkvalda ledare för att boosta din husse till skyarna.

Nej, Putin har tappat kontrollen, vilket är farligt då man inte vet hur ett trängt djur kan bete sig.

Talet började alltså med att Putin säger ”jag talar till er igen” och han har samma kläder på sig som i lördags.

De kör alltså en förinspelat meddelande från i lördags

Det kommer ett tal till strax

https://twitter.com/visegrad24/status/1673421474579750912?s=20

Putin är på hugget ikväll
Citera
2023-06-26, 22:14
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Inget är i Wagners kontroll. Wagner är den ryska statens förlängda arm även om det inte är officiellt.

Sen ser jag en del problem med att dessa legoknektar sugs upp av MoD.

Dels tror jag inte att dom har något större intresse av det och dels kommer dom nog inte passa in så värst bra.
Visst, men det är inte riktigt så enkelt heller - ”ryska staten” i det här fallet är en grupp enskilda individer som låter en del hamna i egen ficka och en del i statskassan. Det är en enormt lukrativ verksamhet. Mao - den som kontollerar Wagner har möjlighet att tjäna stora pengar.

Att det kommer att bli motsättningar med ordinarie reguljära armén har du helt rätt i.
Kan bli väldigt spänt.

Jag tror att en anledning till att delar av Wagner nu hamnar i Belarus beror på att de inte vill skicka dem tillbaka till fronten, åtminstone inte som en enhet, eftersom de inte litar på dem. Men eftersom PMCs egentligen är förbjudna på rysk mark enligt ryska konstitutionen kan de heller inte tekniskt sett förlägga dem där… lösningen blir då att skicka dem till Belarus - tills vidare…
Citera
2023-06-26, 22:16
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det kommer ett tal till strax

https://twitter.com/visegrad24/status/1673421474579750912?s=20

Putin är på hugget ikväll

De hade väl råkat klippa bort förmycket, shit va pin.
Citera
2023-06-26, 22:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, mitt inlägg är lite parodi, men det var ändå ungefär vad jag uppfattade att han ville säga... Vi kom undan med blotta förskräckelsen!

förstod det. En fylleetratt på en parkbänk inger ju mer respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in