2023-06-26, 21:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Wagner kolonnen ska nu ha nått Belarus. https://t.me/vchkogpu/39567

Ska alla Wagner flytta till Belarus?
Citera
Medlem
lapons avatar
Det som räddat Ryssland var folkets patriotiska sinne. Och så ett tack till Lukasjenko. "Wagner" råddes att samarbeta med Försvarsministeriet, återvända till sina familjer eller åka till Vitryssland.
-
Senast redigerad av lapon 2023-06-26 kl. 21:24.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det beror på att i stort sett hela den ryska armén finns i Ukraina. I Ryssland finns bara lite inrikestrupper och poliser. Ryssland har i praktiken ingen armé i Ryssland - just nu.

Om någon vill invadera Ryssland så är det rätt tillfälle nu. Eller tja... Om det inte var för kärnvapnen förstås. De kan sätta käppar i hjulet.
Kan kocken traska nästan hela vägen till Moskva med några hundra gubbar helt utan motstånd... och ryska militären bara står och glor på som dumma kor utmed vägen.

Då kan ju ryssjävlarna fråga sig vad Det Kollektiva Väst™ kan åstadkomma när hundratals attackflyg och bombflyg koordinerat penetrerar gränsen och slår ut 90% av ryska militärledningen, högkvarter, flygplatser, kommunikationer o.s.v. inom minuter.

Kocken kan rulla in med typ 200 gubbar och ta Rostov utan att någon ens gör något motstånd.

Det Kollektiva Väst™ kan Demilitärisera & Denazifiera™ Ryssland på en eftermiddag.

Och alla ryssjävlar vet det.
Citera
2023-06-26, 21:24
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Så Putin tänker åtala kocken? Eller nåt. Dåligt tal.

Det är det enda av vett jag fick ut av Putins dravel. "Upprorsmakare ska hållas ansvariga." Bla bla bla. Generiskt och tandlöst dravel.

Vi får se om Luka har något vettigare att komma med.
Citera
2023-06-26, 21:27
Medlem
guldkorns avatar
Jaha, ruskigt antiklimax. Ber om ursäkt att jag skapade förväntningar i tråden - men jag skyller på Peskov. Inga små ord han använde för att få folk att slå på TV apparaterna…

Summan är alltså att:
1. Putins löfte om att Prigozhin skulle gå fri inte gäller
2. Att alla säkerhetstjänster och förband tackas för sitt utmärkta (icke-existerande) försvar av landet
3. Att det hela tiden var Putins avsikt att inte skapa strider i landet. Trots att han beordrat just detta. Så att Wagner kom 20 mil från Moskva var åter igen ett drag i 5D schackspelet.
4. Att de Wagner som vill nu antingen kan förläggas till Belarus eller åka hem. Medan de återstående Wagnertrupperna ”sväljs” av MoD.
Citera
2023-06-26, 21:27
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Kan kocken traska nästan hela vägen till Moskva med några hundra gubbar helt utan motstånd... och ryska militären bara står och glor på som dumma kor utmed vägen.

Då kan ju ryssjävlarna fråga sig vad Det Kollektiva Väst™ kan åstadkomma när hundratals attackflyg och bombflyg koordinerat penetrerar gränsen och slår ut 90% av ryska militärledningen, högkvarter, flygplatser, kommunikationer o.s.v. inom minuter.

Kocken kan rulla in med typ 200 gubbar och ta Rostov utan att någon ens gör något motstånd.

Det Kollektiva Väst™ kan Demilitärisera & Denazifiera™ Ryssland på en eftermiddag.

Och alla ryssjävlar vet det.

Ja.. Ryssarna suger ju mega-fett.. Dårar..
Citera
2023-06-26, 21:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Alla Wagnersoldater får välja om de skall gå med i ryska armén eller om de skall flytta till Vitryssland. Borde vara säkrare att åka till Vitryssland, annars blir de bara kanonmat vid fronten i Ukraina. Men Ryssland förlorar nu många av sina bästa trupper. Kanske Ukraina kan bomba Wagner i Vitryssland?
https://twitter.com/wartranslated/status/1673410921811570695
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det var inte så spännande.

Tack, Wagner, för att ni — sanna patrioter — vände och undvek blodspillan. Detta har räddat Ryssland. Typ.

Putin pratar som en ryggradslös stjärtgosse som nyss fått stryk.
Citera
Avslutad
Citat:

Det är det enda av vett jag fick ut av Putins dravel. "Upprorsmakare ska hållas ansvariga." Bla bla bla. Generiskt och tandlöst dravel.

Putins lama försök att spela stark ledare misslyckades fullständigt. Han såg rädd ut, osäker och man såg paniken i ögonen.

Ryssland är förstört av den här missbildade lilla husnegern till wannabe tsar.
Citera
2023-06-26, 21:30
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Jaha, ruskigt antiklimax. Ber om ursäkt att jag skapade förväntningar i tråden - men jag skyller på Peskov. Inga små ord han använde för att få folk att slå på TV apparaterna…

Summan är alltså att:
2. Att alla säkerhetstjänster och förband tackas för sitt utmärkta (icke-existerande) försvar av landet
3. Att det hela tiden var Putins avsikt att inte skapa strider i landet. Trots att han beordrat just detta. Så att Wagner kom 20 mil från Moskva var åter igen ett drag i 5D schackspelet.
4. Att de Wagner som vill nu antingen kan förläggas till Belarus eller åka hem. Medan de återstående Wagnertrupperna ”sväljs” av MoD.
Den vanliga ryska stinkande offerkoftan hade galningen på sig🤬
Citera
2023-06-26, 21:30
Medlem
Citat:

Jag trodde han åtminstone skulle skicka en hälsning till luka, typ:

I want my kock back 🤣
Citera
2023-06-26, 21:31
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Summan är alltså att:

Spot on typ! Att ryssarna inte skäms ihjäl är ett frågetecken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in