2023-06-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
Mamman, Marie Thure**on på Adelsö
Finns två med det namnet på fb där jag är rätt säker att den som har ”frilansare” i sin profil är korrekt.
Citera
2023-06-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlamWirdemo
Finns två med det namnet på fb där jag är rätt säker att den som har ”frilansare” i sin profil är korrekt.

Du har fel. Sluta sprida vilda gissningar på forum.
Citera
2023-06-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Du har fel. Sluta sprida vilda gissningar på forum.
Inte särskilt vild gissning när andra outat namnet.
Citera
2023-06-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlamWirdemo
Inte särskilt vild gissning när andra outat namnet.

Men det är inte den profilen. Så ja, gissningen är inte bara vild, den är felaktig. Och då är du det också.
Om du hade läst en enda mening om personen i fråga hade du fattat det och inte gjort dig till åtlöje.
Citera
2023-06-20, 20:56
Avslutad
Nån som vet om Mikaela Olsson fortfarande är gift med Richard? Borde hon inte ta tillbaks namnet Thuresson annars?
Citera
2023-06-21, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Men det är inte den profilen. Så ja, gissningen är inte bara vild, den är felaktig. Och då är du det också.
Om du hade läst en enda mening om personen i fråga hade du fattat det och inte gjort dig till åtlöje.
Berätta för mig vad jag skulle ha läst om personen i fråga för att inte göra mig till åtlöje.
Citera
2023-06-21, 13:07
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Nån som vet om Mikaela Olsson fortfarande är gift med Richard? Borde hon inte ta tillbaks namnet Thuresson annars?
Hon är inte gift. Hon flyttade till Adelsö 13 juni, bor med en man Thuresson, som jag förmodar
är hennes pappa.
Hon flyttade till Rasjöbo 16,78392 Stora Skedvi
2022-08-10. Där bor Rickard.
Citera
2023-06-21, 13:23
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Det mest sjuka med hela jäkla historien är att Rickard Olsson kommer att komma ut från fängelse och helt oberört köra på som tidigare. Han kommer självklart hitta människor som han kan utnyttja, manipulera och dupera till att jobba för honom och han kommer att fortsätta som han alltid gjort i stil med business as usual. Inga konstigheter alls som han själv skulle uttrycka det.

Det är helt obegripligt att personer som honom kan fortsätta i all evighet utan att de stoppas och har vi verkligen ett sådant uruselt rättssystem där bedragare, fifflare och förövare kan komma undan gång på gång trots att det finns en uppsjö med bevis och vittnesmål? Hur är det ens möjligt att Rickard och andra fullblodspsykopater kan härja fritt och begå brott efter brott? Och hur är det öht ens möjligt att Rickard kommit undan med sina bedrägerier när det finns en uppsjö med ljudmaterial där han glatt skryter om hur han blåser folk och fifflar? Eller är det så lätt att vara en fifflare här i samhället och komma undan med det utan några större påföljder?
Tyvärr är det väl så lätt att komma undan rent juridiskt i många fall. Det beror väl delvis på vårt rättsystem att hellre fria än fälla och det är ju många av dessa "misstänkta" medvetna om och har väl lärt sig att skylla på något/någon genomgående. Detta i kombination med vanligt hederligt folks benägenhet att tro gott om människor utnyttjar ju dessa bedragare, parasiter och lögnare.
I vissa av de här fallen hoppas i alla fall jag på en mer gammaltestamentlig rättvisa, men det är ju i väldigt få fall som det sker
Men om nu inte rättssystemet kommer åt dem så kan man ju åtminstone vara tacksam för Flashback så att man kan hänga ut dem och i alla fall göra deras tillvaro lite mer otrevlig, i alla fall ett tag och emellanåt. De kommer ju förstås försöka vända det till sin egen fördel....
Citera
2023-06-26, 10:04
Medlem
Är denna mikaela olsson frisläppt nu?
Citera
2023-06-26, 12:06
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Är denna mikaela olsson frisläppt nu?
Hon fick väl tre år. Så det verkar inte sannolikt, varför tror du det?
Citera
2023-06-26, 15:08
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Hon fick väl tre år. Så det verkar inte sannolikt, varför tror du det?

Tre år. Det var dyra slick men ack så goda
Citera
2023-06-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesF
Tre år. Det var dyra slick men ack så goda

tre år alltså, sen sitter man två tredjedelar av det ja.. ja men då måste hon vara ute nu ja.. i ett större land hade hon säkert kunnat blåsa ytterligare mer människor trots fängelsestraff.. I sverige blir det nog att ligga lågt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in