2023-06-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleinad
Man testar absolut ute i fält, finns många olika metoder just som det beskrevs.

Afan, måste ju vara en otroligt stor kostnad att gå igenom en hel berg och dalbana?
Citera
2023-06-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet95
Kan någon ha tappat något av misstag på spåret när de åkte Jetline?
(Men man får inte ha med sig lösa grejer och exempelvis väskor officellt)

Jo man får ha väskor i Jetline och lösa föremål i fickan framför sig.
Citera
2023-06-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gula-Gardiner
Jo man får ha väskor i Jetline och lösa föremål i fickan framför sig.
När började de tillåta det? Jag har inte åkt på några år men då fick man lämna väska i förvaringsskåp...

Edit: Åkte sista gången 2017
Citera
2023-06-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Det finns inte jättemånga trettiofemåriga Nadjor i Sthlm. Söker man på hitta.se kommer det upp typ fyra stycken. Har mina misstankar om vem det kan vara.

Jag får upp 27 st i Stockholms län......
Citera
2023-06-26, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Balkmannen borde få Serafimermedaljen för sina insatser.
Har väl inte gjort några insatser mer än att vara rädd och försiktigt klättrat ut...
Citera
2023-06-26, 14:32
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Afan, måste ju vara en otroligt stor kostnad att gå igenom en hel berg och dalbana?

Jag vet inte exakt hur det går till, men jag tror inte man går igenom HELA, åtminstone inte årligen. Det gör man möjligen vart fjärde år eller så, den årliga är nog mer stickprovskontroll och driftprov, kan jag tänka mig. Det lär visa sig.
Citera
2023-06-26, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Ur expressen ” Kvinnan i 35-årsåldern omkom i den svåra olyckan, och hennes syster skadades allvarligt, enligt Expressens uppgifter.

Barn till kvinnorna var kvar nere på marken när olyckan inträffade.”

Fy fan vad fruktansvärt. Barn från kvinnorna var nere på marken. Vill bara gråta när jag läser den meningen.
För jävligt
Citera
2023-06-26, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Ja. Det är en stenrik oligark som äger företaget. Det är någon rysshatare som ligger bakom det som hänt.
I slutändan så kommer det här innebära att Putin anfaller Sverige.

Nä trams. Det är syskonen Tidstrand som äger Parks and Resorts. Samma storföretag som mördade schimpanserna i Furuviksparken.
Citera
2023-06-26, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Hade tänkt åka till Grönan i Juli med ungarna men nu kommer jag inte sätta min fot där oavsett vad utredningen visar.
Furuvik har jag redan bojkottat eftersom dom är djurplågare.

Får hyra en kanot eller nåt istället.
Exakt och samma skitföretag bakom båda ställena, Parks and Resorts
Citera
2023-06-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag hade nog överlevt till äldre dagar utan också. Men som sagt, rätt skoj

https://www.youtube.com/watch?v=DVorornYtik

Helt vansinnigt
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2023-06-26 kl. 14:49.
Citera
2023-06-26, 14:41
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Man borde ha flera oberoende företag som går genom tekniken inte bara ett företag.

Nånting har ju uppenbarligen missat bland alla dessa tekniker som ska ha kollat igenom vagnarna och banan.

3 dödsfallet hos gröna lund och det är 3 för mycket men samtidigt mycket säkrare än att köra bil.

Mina fördomar säger mig att dom här kontrollerna, inte är så hårda som dom får det att låta.

Dom här dagliga kontrollerna görs säkert av mindre utbildat folk som kollar basic stuff. Inte mer avancerat än så. Sen har dom säkert en expert som dagligen finns på plats som dom måste säga till när dom ser något konstigt och denna person har säkert tusen saker att gå igenom dagligen. Säkert en enorm press från alla håll.

Rätt nyfiken på hur utbildade alla inblandade är. Sådant där brukar det tummas på då sådana människor kostar pengar även hos företaget som gjorde kontrollen.
Borta är dom gamla farbröderna i overall, med ölskum i mustaschen och oljekannan i bakfickan, som hade jobbat med banan i åratal, och kunde varenda skruv på vagnarna.
Citera
2023-06-26, 14:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja då det drunknar 400-500 pers om året i Sverige men bara några få som dött på Grönan sen öppningen 1883 så är man en idiot om man tror att ens barn är säkrare i en kanot än på Grönan.
Hur många åker berg och dalbanan kontra befinner sig i eller på vattnet varje år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in