2023-06-26, 13:38
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Dom kommer ju få betala ut massiva skadestånd...

Nä, det är Sverige inte USA.
Citera
2023-06-26, 13:39
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
Bra jobbat, men jag är nog nöjd som jag är:P klarar inte av höjder

Jag hade nog överlevt till äldre dagar utan också. Men som sagt, rätt skoj
Citera
2023-06-26, 13:40
Medlem
ErikPerSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Dom kommer ju få betala ut massiva skadestånd...

Nej, vi bor i Sverige.
Citera
2023-06-26, 13:41
Medlem
Vem är den döda?
Citera
Medlem
Kan någon ha tappat något av misstag på spåret när de åkte Jetline?
(Men man får inte ha med sig lösa grejer och exempelvis väskor officellt)
Senast redigerad av Lejonet95 2023-06-26 kl. 13:51. Anledning: ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Precis så. Framförallt nu när vi inte vet vad orsaken var. Det är häxjakt hit och dit. Det kan såklart ha varit slarv från tekniker och reparatör men det vet vi inte ännu. Det kan också ha varit en olyckshändelse utan uppenbar orsak. Saker går sönder ibland även om de precis blivit servade och inga fel går att hitta.

Och alla som kommer med kommentarer om att de "visste" att något var fel när de åkte Jetline för en dag sedan då de tyckte att den svängde mer häftigt än tidigare. Allt sådant är troligen bara efterkonstruktioner. De var ändå inte oroliga nog att anmäla det till parken (vilken man såklart skulle göra om man kände sig otrygg på riktigt).
Alla som påstår att Grönan lät starta trots att de visste att det var fel på Jetline är naturligtvis idioter.

Vi får se vad Havkom kommer fram till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
En tydlig pekpinne från Liseberg till Grönan. Tror göteborgsparken har ganska god uppfattning om varför detta har hänt utan att ens invänta haverikommissionens initiala utlåtande.

Ja nått måste VD för Liseberg veta om han anser att man inte behöver invänta haverikommissionens utlåtande utan anser man kan köra på som inget hänt
Citera
2023-06-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Jadu det finns många sätt som jag skrev om tidigare. Röntgen, ultraljud, virvelströmstestning (eddy current testing) är metoder som används vid besiktning av åkattraktioner.

Testar man ute i fält? Det är väl ganska känsliga metoder? Känns rimligare att man byter ut känsliga delar efter en underhållsinstruktion.
Citera
2023-06-26, 13:43
Medlem
Att folk sätter sig i en sån med den hjulkostruktionen är en gåta .Kolla bara hjulen måste skruvas åt typ efter varje färd
Citera
2023-06-26, 13:44
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Klart man kan? Om ett flygplan störtar så slutar man väll inte flyga förens utredningen är färdig!?

Det är inte jämförbart. Varför envisas ni med att jämföra nöjesparker med motorvägar och flyg. Det är inte själva vägen det handlar om. Det är mer jämförbart med om en viss bilmodell visar sig vara felkonstruerad så att bensintanken har hög risk att explodera, då drar man in den bilmodellen, man fortsätter inte sälja en felaktig och farlig bilmodell. Om jag bedriver ett limousinföretag och det visar sig att mina bilar har körförbud på grund av tekniska problem och bromsarna fungerar inte och 20 personer dör i min limousin (det är ett äkta exempel från usa för övrigt), då kan jag inte fortsätta driva min limousin firma som om ingenting har hänt, det blir nämligen rättsliga efterspel. Försök nu att tänka efter nästa gång innan ni skriver en dylik kommentar
Citera
2023-06-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Det finns inte jättemånga trettiofemåriga Nadjor i Sthlm. Söker man på hitta.se kommer det upp typ fyra stycken. Har mina misstankar om vem det kan vara.

Var hon exakt 35 år då och inte i 35-årsåldern? Stor skillnad. 35-årsåldern brukar i massmedia vara 35-39 år
Citera
2023-06-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Att folk sätter sig i en sån med den hjulkostruktionen är en gåta .Kolla bara hjulen måste skruvas åt typ efter varje färd

Stämmer knappast. Tar tid att utföra det och åken går ju ständigt, vagnarna fylls på, innan man knappt hinner ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in