2023-06-25, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Du baserar det endast på egna antaganden alltså?
Polisen tror jag knappast agerar så, dom måste agera på alla tips dom får in oavsett var dom kommer från, finns det ngt att gå på så måste dom göra en insats annars begår dom tjänstefel
Vad finns för dokumentation att S&P ens har ringt polisen. När blev någonsin en polis dömd för tjänstefel pga av ett tips? Aldrig skett.
Du är djävulens advokat.
Senast redigerad av Perpetuate 2023-06-25 kl. 18:03.
Citera
2023-06-25, 18:04
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxiee
Hur hade du velat bli informerad om att din dåvarande man är pedofil? Du har visat dig väldigt kritisk till att han blev avslöjad. Träffar han sina biologiska barn?

"Släktens bil den rullar och rullar och rullar ...."
Hade kunnat va dumpen eller polis som kontaktade anhöriga. Jag är inte kritisk mot avslöjandet i sig vilket framgår tidigare med utan på vilket sätt och hur det kan drabba anhöriga och ev barn. Alla människor respekterar inte anhöriga och barn ska inte behöva bli mobbade eller utfrysta för det deras förälder gör. Du kanske tycker det är ok? Du är väldigt inne på just honom, lite små sugen?
Citera
2023-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Hade kunnat va dumpen eller polis som kontaktade anhöriga. Jag är inte kritisk mot avslöjandet i sig vilket framgår tidigare med utan på vilket sätt och hur det kan drabba anhöriga och ev barn. Alla människor respekterar inte anhöriga och barn ska inte behöva bli mobbade eller utfrysta för det deras förälder gör. Du kanske tycker det är ok? Du är väldigt inne på just honom, lite små sugen?
Jag frågar mig själv, varför går ni drabbade inte till motattack? Är inte speciellt komplext.
Citera
2023-06-25, 18:55
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Jag frågar mig själv, varför går ni drabbade inte till motattack? Är inte speciellt komplext.
Mot dumpen? Ja, jag kan ju bara tala för mig själv. Jag har prioriterat mina barns och mitt eget mående.
Citera
2023-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Mot dumpen? Ja, jag kan ju bara tala för mig själv. Jag har prioriterat mina barns och mitt eget mående.
Är ju positivt. Men det är bara ni som kan stänga ned det här spektaklet.
Citera
2023-06-25, 19:04
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Är ju positivt. Men det är bara ni som kan stänga ned det här spektaklet.
Jasså? Inget jag är insatt i hur det ens skulle gå till. Tror nog andra kan om dom vill. Det är ju positivt om det kommer en lagändring, men känns lite tvivlande tyvärr eftersom inget skett än.
Men föräldrar har ju också ett ansvar om att skydda barnen, inte låta dom hänga på sociala medier vind för våg och prata med barnen om farorna som finns.
Citera
2023-06-25, 19:06
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Eftersom Dumpen har politiska ambitioner kan inte de agera då det skulle legitimera Dumpen. Går inte, så görs bara i polisstater, den politiker som stöder detta måste avsättas. Det är redan känsligt då en polis på sin privata tid lobbar för det politiska projektet Dumpen.

Lagförändringar måste komma från folket genom politiska partier, inte genom enskilda i myndigheter tar egna beslut. Därför är det no no för polis att samarbeta med Dumpen, även om de därmed missar att lagföra, så kan de inte hantera på så sätt att det kan tolkas som stöd.

Men dom gör det redan idag på flera platser i Sverige

Hur tror du annars dumpen var på plats när polisen sågade upp dörren hos skohandlaren utanför Mönsterås?

Polisen tar emot och agerar på dom anmälningar dom får in oberoende var dom kommer från
Citera
2023-06-25, 19:07
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Vad finns för dokumentation att S&P ens har ringt polisen. När blev någonsin en polis dömd för tjänstefel pga av ett tips? Aldrig skett.
Du är djävulens advokat.

Hur skulle dom annars vart på plats när gäddan från Mönsterås fick sin dörr uppsågad?
Citera
2023-06-25, 19:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Men dom gör det redan idag på flera platser i Sverige

Hur tror du annars dumpen var på plats när polisen sågade upp dörren hos skohandlaren utanför Mönsterås?

Polisen tar emot och agerar på dom anmälningar dom får in oberoende var dom kommer från
De gör fel, utom om det är ett mycket grovt brott, där liv och hälsa är i omedelbar fara.
Citera
2023-06-25, 19:09
Medlem
Citat:
Hur skulle dom annars vart på plats när gäddan från Mönsterås fick sin dörr uppsågad?
Ett undantag, gör det knappast till kutym.

Den snubben har väl inte blivit åtalad för ett skvatt.
Senast redigerad av Perpetuate 2023-06-25 kl. 19:12.
Citera
2023-06-25, 19:28
Medlem
Citat:
Klart det har med dumpen att göra

Dumpen fick reda på att dessa personer hade övergreppsmaterial och kontakta på polisen, lämnade över de bevis dom hade och polisen i sin tur gjorde en husrannsakan och hittade materialet som sedan fick dom dömda

Utan Dumpen hade dom aldrig blivit upptäckta utan kunnat fortsätta diskutera övergrepp och övergreppsmaterial med likasinnade

Utan dumpen hade dom aldrig blivit upptäckta? Din tilltro till polisen är väldigt låg. Du menar alltså att utan dumpen så skulle dessa aldrig någonsin ha åkt fast. Vad har du för bevis för det? Är det bara dina egna spekulationer eller vet du något vi inte vet? Sitter du på kännedom om något pedofilnätverk som bara pedofiler känner till eller hur kan du veta att de som åkt dit aldrig skulle ha lämnat spår på vanliga globala internet som svenska polisen förr eller senare hade snappat upp?
Citera
2023-06-25, 19:38
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De gör fel, utom om det är ett mycket grovt brott, där liv och hälsa är i omedelbar fara.

Så du menar att polisen alltså bara ska ignorera tips om exempelvis barnporrnografibrott bara för att tipsen kommer från dumpen?

Tanken är att vi ska vara lika inför lagen, att oberoende av vad vi gör eller vilka vi är så ska de uppgifter vi lämnar till polis behandlas lika oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in