2023-06-25, 15:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Någon som vet om Lisebergsbanan har orsakat skador någon gång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Varför skriver du ett personligt meddelande till henne på flashback? Ta kontakt med henne istället om du mår så dåligt.

"Ni kommer ha stängt några dagar" Ja vad annars är rimligt, en vecka, en månad? Motivera

Trött på hennes försök till att låta så förstående o berörd. Dom ska stänga för säsongen om dom menar allvar att dom är så berörda. Vi snackar fan inga jävla skrubbsår här
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Den finns dock inte kvar.
Jetline lär ju inte heller finnas kvar efter detta
Citera
2023-06-25, 15:49
Medlem
Finns bilder/videos från olyckan eller efterspelet? Orkar inte gå igenom 91 sidor…
Citera
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incinerate!
Dock undrar jag om någon insatt vet i vilken mån typ belastningskontroller/analyser osv görs vid besiktningar? Det säger sig självt att enkom okulära besiktningar inte räcker.

Jag jobbar på ett besiktningsföretag där bl a åkattraktioner är något vi gör. Osäker på om vi har just Grönan.
Det ska göras åtminstone årliga besiktningar så vitt jag vet, men det styrande organet som sätter regler och ser till att dessa efterföljs och dessutom utdelar viten etc. är Polisen, och enligt kollegor är väl de som där lagom intresserade av det uppdraget. Detta leder sannolikt till att tillstånd ibland dröjer eller inte utfärdas och vad gäller efterkontroller av besiktningar så...ja det funkar väl sådär som jag förstått det rätt.

Det bör finnas myndigheter som är bättre lämpade för det uppdraget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPerSullivan
Som jag uppfattat det från de spridda uppgifter vi har fått så har hjulen lossnat, varpå operatören dragit i nödbromsen i hög fart.
Då har de slitna byglarna gett vika och folk har slungats ur.
Sen har den instabila vagnen fallit ner från spåret.

Men nu säger ju folk tydligen att alla vagnar står kvar, så det är svårt att veta.

Vagnarna står kvar men det främre hjulparet är helt borta på första vagnen. Den har alltså hängt kvar, men antagligen flängt och tippat lite hit och dit.
Citera
2023-06-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Trött på hennes försök till att låta så förstående o berörd. Dom ska stänga för säsongen om dom menar allvar att dom är så berörda. Vi snackar fan inga jävla skrubbsår här
Orimligt. Då får de lägga ner helt. Ska vi säga så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Slädarna till hjulen som brustit från ekipaget.
Förstår inte riktigt vad du menar och har inte klart för mig hur hjulupphängningen ser ut. Jag vet att det är hjul som löper mot rälen från flera håll för fasthållning, men vad menar du med "slädar till hjulen" som skulle suttit i ekipaget? Såvida det inte är någon syn- eller perspektivilla så ser det ju ut som hjul löper mot balken, så den kan inte gärna ha suttit fast i vagnarna. Jag ser heller ingenting blått i bilder på själva vagnarna, bara bana och räl (och boggi).
...
Edit: Kan inte bara alla som skitpostar som här nedan om "kanske någon skruvat på muttrarna" eller "blattar" bara ta och hålla käften! Hederligt och förnuftigt folk vill faktiskt läsa tråden i sin helhet då det är vanlig jävla netikett. Den växer dock snabbare än vad man hinner läsa, p.g.a. alla jävla skitinlägg. Det ska fanemig inte vara Zenos paradox att behöva läsa en jävla tråd!
Senast redigerad av DjILY 2023-06-25 kl. 15:53.
Citera
Medlem
Skurt365s avatar
Kanske någon filur som gått runt med skiftnyckel och skruvat på muttrarna
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Man måste öppna gröna lund så snabbt som möjligt eftersom det kommer bli dyrt att betala skadestånd till offrets familj. Den här kvinnan hade inte räknat med att dö jävla mördare.
Nää det blir inga skadestånd - hemförsäkringen gäller inte på Grönan.
Folk har inte fått något skriftligt avtal om att de är försäkrade.. blir inget skadestånd alls.
Citera
2023-06-25, 15:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jetline lär ju inte heller finnas kvar efter detta

Nej man hoppas ju det i alla fall.
Citera
2023-06-25, 15:51
Bannlyst
Är gröna lund stängd just nu efter olyckan eller åker folk vidare på andra attraktioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in