2023-06-24, 00:51
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Detta kan inte vara sant............

https://twitter.com/Kiranbutt2424/status/1672370986979827712?t=jssKsFGbFohJ8PysdwIbfA&s=19

"This page doesn't exist"
Citera
2023-06-24, 00:52
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag har bara svårt att se hur Wagner tror sig kunna göra en statskupp? Hur många är dem? Hur fan ska de kunna strida mitt i Moskva, i Rysslands hjärta och hemmaplan?

Känns som att de går mot en säker förlust...
Ja, hur många de är. Jag är inte så säker på att de vet det själva. 25000 pers lär ju inte ha så stor chans. Men det är å andra sidan 25000 som inte kommer att sätta foten i fronten i Ukraina igen åtminstone.

Förhoppningen är kanske att Rysslands egna förband får feeling och ansluter sig lite on the go. Eller åtminstone lägger ned vapnen.
Citera
2023-06-24, 00:52
Medlem
löls avatar
Wagner omgrupperade till gränsen vid Belgorod efter att ryska separatister börjat gå över gränsen.

Jag ser ett samband 😎
Citera
2023-06-24, 00:53
Medlem
KillPus avatar
Men är inte Prigozjin galnare än khujlo? Finns det inte risk att om han tar över makten då mobiliserar han 10 mille orcher för att vinna kriget? Och krigar mot NATO med tills det blir helt slut med Mordor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Ja det här gick fort. Helvete vilken cirkus.
Om Putin blir avsatt, vad kommer då härnäst? Risken är väl att det blir någon riktigt tokig jävel.

Det första som kommer hända är att flera med mer federala stater kommer lämna tillhörigheten till Ryssland omedelbart.
Med detta kommer den ekonomiska situationen bli ett icke skådat kaos sedan 30-talet i Moskva.
Eftersom att de inte har varken valet eller makten att underminera de andra staterna i federationen så kommer moskoviterna sitta i en evighetslång regeringskris medans de andra oblasten/staterna lever ut som de redan har förberett sig på sedan runt 2005.

Den enda förloraren kommer och är Moskva med det lilla inhemska BLINDA styret det har.

Resten utav Ryssland kommer snabbt bli fungerande och anpassade till omgivningar som världslig marknad. Vad det gäller kärnvapen placerade i dessa oblast så kommer nog (min egen hum hum) till att likvideras och nullifieras under avtal med VÄRLDEN om att starta om på nytt och få igång riktiga funktioner istället för slaviskt skitsnack
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jag har bara svårt att se hur Wagner tror sig kunna göra en statskupp? Hur många är dem? Hur fan ska de kunna strida mitt i Moskva, i Rysslands hjärta och hemmaplan?

Känns som att de går mot en säker förlust...

Det bygger på att dom får hjälp.
Citera
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, ensam kan inte Prigozin lyckas, men tror inte han är ensam här. För ensam tror jag inte han kört igång detta. För då är han garanterat finito.

Ja, det är det jag menar.
Men vem är då mer inblandad i detta om han inte är ensam?

Hur hanterar Wagner t.ex. Dagestan och Tjetjennien? De har riktigt bra soldater, muslimska galningar, som inte backar. Hur ska dessa hanteras? De är Putinlojala.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Enligt agenda free tv så har de nu framfört meddelandet att Pirogens video på anfallet hans wagner utsatts för är fejk. Och det var i stort sett det...
Helt klart. Det är fake.

Men inte så fake att man inte i panik extrasänder mitt i natten på TV. Inte så fake att högt uppsatta i militären och ministerierna inte uttalar sig mitt i natten. Inte så fake att FSB inte uttalar sig mitt i natten. Inte så fake att åklagaren inte går ut med info mitt i natten. Inte så fake att man inte börjar stänga av folks möjligheter att no Google via internet mitt i natten. Inte så fake att militären inte ökar aktiviteten i Moskva och Rostov mitt i natten. O.s.v.

Men helt klart fake.

Only in Russia. LMAFO.
Citera
2023-06-24, 00:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Vem sa det?

Någon postade en twitter-länk. Den är borttagen nu.
Citera
2023-06-24, 00:55
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Men är inte Prigozjin galnare än khujlo? Finns det inte risk att om han tar över makten då mobiliserar han 10 mille orcher för att vinna kriget? Och krigar mot NATO med tills det blir helt slut med Mordor?

Tror han skiter i Ukraina faktiskt. Han är en maffialedare som drivs av makt och pengar. Kan han få det på enklare sätt så kommer han lämna Ukraina för att styra upp internt i Ryssland istället.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kul att det rör på sig iaf. Självklart skall detta arma kuvade folk resa sig till slut.

Mmmm....mjo.....men de har ju inte sådär överjävligt bra track record när det gäller revolutioner. Arma kuvade folk har en tendens att fortsätta kuva folk.....Putin är ingen trevlig karl att ha som chef, men han är ändå en mild bris jämfört med Stalin. Endast gudarna veta vad för dåre som tar över om Putin faller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ditt inlägg är komiskt och i skenet av kvällens händelser sanslöst komiskt , inser du det?

kan du specificera händelserna?

pregozhin har uttalat sig helt sinnesjukt sedan wagner lämnade bakhmut

ryssland kräver att frivilliga organisationer som strider ställer sig under RF MoD

pregozin vägrar

han fortsätter beskylla alla andra för eventuella brister, har uttalat att han vill president i ukraina

han är verkligen nedsättande mot ryska armen, kräver all cred för sig själv, trots att hans pmc inte strider just nu så avancerar ryssland på vissa ställen och försvarar sig väl, utan hans interagerande.

jag sade i ett annat inlägg.. han är en rysk psyop eller USA/oligark marionett.. isåfall visade han sina kort för tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in