2023-06-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bortsett från att människor inte är defekta så vill jag bredda perspektivet.
Det kan vara farligt att öppna bildörren om föraren blir skrämd.
Jag tror hon helt enkelt blev rädd och hanterade det med ilska.

Att hon är som hon är beror inte på att hon är defekt utan snarare på barndom och senare obearbetade upplevelser.
Det är ju tekniskt möjligt att komma ut som en trygg och harmonisk Carro på andra sidan om var hon är nu.

Jag ville inte insinuera att hon är defekt. I detta fall kan det ju vara så att hon har valt att i hennes verklighet så är det livsfarligt att öppna bildörren när man kör. Om det i din eller min verklighet inte är det är irrelevant eftersom det inte finns en singulär objektiv verklighet överhuvudtaget. Så därför har frågan om det är farligt att öppna dörren under färd inget korrekt svar.
Citera
2023-06-23, 22:39
Medlem
Abelssuns avatar
Hur orkar ni sitta här och tjafsa, älta och analysera från morgon till kväll?

Angående Carros reaktion, så är det helt förståeligt. Man går inte över avspärrningar, öppnar bildörrar under färd och spikar i hyrstugor. Det är uppenbart för alla normala människor.
Citera
2023-06-23, 23:26
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Hur orkar ni sitta här och tjafsa, älta och analysera från morgon till kväll?

Angående Carros reaktion, så är det helt förståeligt. Man går inte över avspärrningar, öppnar bildörrar under färd och spikar i hyrstugor. Det är uppenbart för alla normala människor.
Det beror väl på vilka avspärrningar man hoppar över? August hoppade över en tvättlina mellan 3 konor runt nåt litet hus. Värre hade väl varit om han hoppat över en avspärrning mot ett stup, då hade man förstått Carros reaktion. Om man inte kan öppna bildörren 50 cm i farten utan att föraren får ett jävla psykbryt då skall inte personen köra bil. Lite självinsikt hade inte varit skadligt för carros del. SVT hyr stugor, och säger i princip att deltagarna får göra vad de vill med dessa stugor. Paren får fria händer att fixa stugan så de skall definiera varje par. I detta läget skulle du kunna måla om stugan och slå in en ruta om du vill. SVT återställer allt. Annars hade det ju funnits tydliga regler. August ville spika med några små spikar i en mörk taklist och carro reagerar som vanligt med hysteri som om han planerade att tända eld på stugan. Där tror jag nämligen även att SVT hade dragit en form av gräns. Carros reaktioner är gravt överdrivna och det är för att hon stört sig på August sedan hon såg honom första gången. Hon har ut sin besvikelse och frustration på honom.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-23 kl. 23:34.
Citera
2023-06-23, 23:36
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det beror väl på vilka avspärrningar man hoppar över? August hoppade över en tvättlina mellan 3 konor runt nåt litet hus. Värre hade väl varit om han hoppat över en avspärrning mot ett stup, då hade man förstått Carros reaktion. Om man inte kan öppna bildörren 50 cm i farten utan att föraren får ett jävla psykbryt då skall inte personen köra bil. Lite självinsikt hade inte varit skadligt för carros del. SVT hyr stugor, och säger i princip att deltagarna får göra vad de vill med dessa stugor. Paren får fria händer att fixa stugan så de skall definiera varje par. I detta läget skulle du kunna måla om stugan och slå in en ruta om du vill. SVT återställer allt. Annars hade det ju funnits tydliga regler. August ville spika med några små spikar i en mörk taklist och carro reagerar som vanligt med hysteri som om han planerade att tända eld på stugan. Där tror jag nämligen även att SVT hade dragit en form av gräns. Carros reaktioner är gravt överdrivna och det är för att hon stört sig på August sedan hon såg honom första gången. Hon har ut sin besvikelse och frustration på honom.

Varför måste man ta sig över avspärrningar överhuvudtaget då och öppna bildörr under färd? Till vilken nytta?
Citera
2023-06-23, 23:37
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Varför måste man ta sig över avspärrningar överhuvudtaget då och öppna bildörr under färd? Till vilken nytta?
Varför inte?
Citera
2023-06-23, 23:43
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Varför inte?

Bra svar!
Han är otroligt barnslig och obstinat, eller så är han störd.
Citera
2023-06-23, 23:47
Avslutad
Citat:
Han tittade närmare på en byggnad med fjällpanel, en klockstapel. Han är byggintresserad i jösse namn, han har byggt sitt eget hus och andra byggnationer. Carro som enbart är intresserad av att pimpa vin och gräva i sin egen psykiska hälsa kan naturligtvis inte uppskatta att Agust är händig och arkitektur- och konstruktionsintresserad. Agust är miltals ovanför Carro i bildningsnivå. Han frågar vilken kung som är Carros favoritkung, hon vet väl knappt att Sverige är en monarki. När det gällde bildörren berättade Agust om förhållandena i Sydafrika och illustrerade bilkapning. Agust försöker ha ett samtal om nåt som intresserar honom, men eftersom det inte gäller Carros psykiska hälsa är Carro inte intresserad.
Citera
2023-06-23, 23:52
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Man öppnar bildörrar under färd alltid, bara för att testa, orkar jag hålla emot nu i 170? i 80 så är det som att fisa, man öppnar och stänger en dörr som inte är heltstängd, vem, fan har inte gjort det? När hon gick igång på det där, tyckte jag Agust skulle sagt, okej, hej då och tack för det här programmet
Citera
2023-06-23, 23:53
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Bra svar!
Han är otroligt barnslig och obstinat, eller så är han störd.
Det får stå för dig. Alla lever inte som torra träbitar. Beklagar om du är lika dötråkig som Carro. Du kanske skall lägga in en stöt.
Citera
2023-06-23, 23:58
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Man öppnar bildörrar under färd alltid, bara för att testa, orkar jag hålla emot nu i 170? i 80 så är det som att fisa, man öppnar och stänger en dörr som inte är heltstängd, vem, fan har inte gjort det? När hon gick igång på det där, tyckte jag Agust skulle sagt, okej, hej då och tack för det här programmet
Hon betedde sig så jävla illa mot honom. August skulle ju flytta in till henne och hon ömsom skällde ut honom och ömsom bara frös ut honom. För att han öppnade bildörren några centimeter. Fint välkomnande… August skulle bara ha gått. Men han får en eloge för att han verkligen försökte få ett dödsdömt förhållande att fungera med en torr träbock.
Citera
2023-06-24, 00:12
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han tittade närmare på en byggnad med fjällpanel, en klockstapel. Han är byggintresserad i jösse namn, han har byggt sitt eget hus och andra byggnationer. Carro som enbart är intresserad av att pimpa vin och gräva i sin egen psykiska hälsa kan naturligtvis inte uppskatta att Agust är händig och arkitektur- och konstruktionsintresserad. Agust är miltals ovanför Carro i bildningsnivå. Han frågar vilken kung som är Carros favoritkung, hon vet väl knappt att Sverige är en monarki. När det gällde bildörren berättade Agust om förhållandena i Sydafrika och illustrerade bilkapning. Agust försöker ha ett samtal om nåt som intresserar honom, men eftersom det inte gäller Carros psykiska hälsa är Carro inte intresserad.

Att August hoppade över avspärrningen p.g.a. sitt "arkitekturintresse" tror jag inte mycket på. Han är snarare rabiat som en barnunge och vill göra allt han inte får. Han ska säkert testa gränser i allting.
Citera
2023-06-24, 00:26
Medlem
Gertrud1s avatar
[quote=Grantoppen2|84852328]
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis

Det har du helt rätt i. Jag är lika lättskrämd som Carro och hade fått lätt panik om någon öppnade bildörren när jag körde. Så jag förstår henne. Och ja det är ju verkligen farligt att göra det med en nervig förare för du stör ju deras koncentration när de blir rädda.
Är man så lättskrämd undrar jag hur man hanterar riktigt farliga situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in