Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
BBC rapporterar:
"This is not a military coup, but a march of justice. Our actions do not interfere with the troops in any way." (Yevgeny Prigozhin)
Undrar vad fan han är ute efter? Sergei Shoigus skalp?
han verkar ha tappat förståndet, började ju med uttåget från bakhmut, det verkar ha stigit han åt huvudet.
han vågar inte nämna putin, men shaigo och övriga militära ledningen. Tydligen enligt honom så är det bara två förstörda leopard 2, filmade/fotade i olika vinklar, generlaerna ville bara kriga för att få medaljer, shaigo för att bli marshall
ryska armen är värdelösa, har inga skor, bara tre patroner var...
han missar att nämna vilka som krigat på alla andra fronter, förutom bakhmut där wagner gjorde ett bra jobb, till stora förluster av frivilliga, ca 25 000, men de lyckades. Men problemet för denne galning är ju att fronten är lite större än bakhmut, och wagner är inte akriva nu, ändå fortgår kriget och ryssland avancerar under ukrainas offensiv.
jag tror denne man blir avsatt eller nått strax, kanske en krafit avbön med hänvisning till alkoholproblem, han låter fan inte frisk, och hans ordval är inte heller friskt.
det finsn en 30-minuters film jag letar med översättning, helt sinnesjukt det han säger. Hade jag varit putin hade jag givit nackskottet själv.
det pågår just nu en diskussion i ryssland ang legaliteten av frivilliga samlingar av soldater, som hittills ej ingått i RF befärlsstrukturen, nu måste de skriva kontrakt för att få vara med så att säge, men det ingår även fördelar som sjukvård, lön och sådant.
det som pregozhin säger sig att inte skriva under medans akhmat har gjort och ett 20 tal andra (i förrgår, kan vara fler nu)
han är antingen psyop ett oligarkernas val (USA marionett), det funkar inte med "maidan" (colour revolution i moskva) så de försöker med honom, eller lockar han fram putins fiender och pseudo-patrioter i ryssland ... mycket konstigt är det iallafall