2023-06-23, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Åkte du pendeltåg sent på kvällen? Då lär en stor del av de du ser vara invandrare till Sverige, eftersom dessa är de som oftast har de lågavlönade jobben på udda tider, kväll/natt. Man kan säga att "de bygger Sverige".

Utan dessa hjältar skulle Sverige kunna vara som i slutet på 1980-talet, dvs i stort sett bankrutt, stagnerat, utan framtidstro. Skyhög skuld, skattetryck nästan 10 procentenheter högre än nu. Sannerligen skrämmande tider.

Vad jag tycker om det jag ser idag i Sverige? Superbra får man nog säga för helheten. Det är svårt att hitta ett mer lyckat land än Sverige 2023, som är mer i takt med tiden så att säga.

Du verkar inte ha dom som röstade i valet med dig i din analys. Svenskarna var less på vad dom såg ute på gator och torg.

Sverige styrs av ett brunt parti som i sin tur accepteras av dom blåa. Sen när det kommer till skolvalen som genomfördes -22 hade SD och M egen majoritet.

Ni storstadsneoliberaler gör ständigt samma misstag att ha eran observationsplats inom vissa få gator i sthlms innerstad, med enorm kameraövervakning och mycket poliser/ordningsvakter. Samt att ni tror att superkompetenta Indiern som är er kollega utgör en norm för dom två miljoner som kommit sen 9/11. Ni bortser från kaouset som finns så fort man kommer utanför era HÅRT bevakade gator i innerstaden.

Din samtid/framtidssspaning suger elefantpung. Vi har aldrig haft en sån rektionär och konservativ generation som GenZ som kommer rösta -26.
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2023-06-23 kl. 22:46.
Citera
2023-06-23, 22:16
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Åkte pendeltåg nyss och vart man än vänder blicken ser man araber, afghaner och svarta afrikaner sitta överallt. Man ser en och annan svensk sitta tyst där också. Många svenskar som är födda på 80-talet och bakåt vet ju att Sverige alls var så här när vi växte upp. Jag undrar vad som försegår i deras huvuden när de ser hur de andra folkgrupper fullständigt tar över på det här sättet, om det ens föregår någon hjärnaktivitet i huvudtaget på dem. Vissa svenskar har till och med skaffat barn med dem och således låtit sina gener försvinna bort i den mörka massan.

I och med att svenskar till skillnad ifrån Amerikaner är ett folk vars kultur är lågmäld och att man håller käft och inte uttrycker vad man känner och tycker i offentligheten, så vet man ju inte om de vita svenskar man ser tycker om det dom ser eller inte.

Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?

Mitt tips till dig - flytta från den där skithålan (antar att det är Stockholm du bor i?). Finns fina små byar och småstäder ute på landet dit inga nysvenskar någonsin har satt sin fot. Åker man in till storstan blir man ju fan deprimerad av allt jävla pack som står och hänger i varenda gathörn, fy fan. Skulle mitt enda val vara att bo i Stockhollm så hade jag hellre tagit chansen att flytta utomlands, finns många storstäder som slår Stockholm i det mesta, bland annat i mindre kriminalitet. Titta t.ex. på sydostasien.
Citera
2023-06-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Mitt tips till dig - flytta från den där skithålan (antar att det är Stockholm du bor i?). Finns fina små byar och småstäder ute på landet dit inga nysvenskar någonsin har satt sin fot. Åker man in till storstan blir man ju fan deprimerad av allt jävla pack som står och hänger i varenda gathörn, fy fan. Skulle mitt enda val vara att bo i Stockhollm så hade jag hellre tagit chansen att flytta utomlands, finns många storstäder som slår Stockholm i det mesta, bland annat i mindre kriminalitet. Titta t.ex. på sydostasien.
Inga jobb, inga tjejer i de mindre ställena.

Annars har du delvis rätt. Det lilla av Sverige som överlever återfinns i små byar, även om de allra flesta har en del invandrare.

Småstäder? Nej, alla städer har många invandrare nuförtiden.
Citera
2023-06-23, 22:44
Medlem
Jag måste ända säga att jag tänker på vad Martin Luther King sa i sitt kända tal .
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character."

Har du moral, har du ryggrad, är du en bra medmänniska. Jobbar du. Betalar du skatt. Uppfostrar du dina barn. Begår du ej brott.
Respekterar du Sverige och svenskarna?
Lär du dig språket och tar dig ann kulturen som din egen.
Då är du ok för mig
Citera
2023-06-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tänker så här: knulla alla invandrartjejer. Walla. Invandrartjejer älskar svenska fb-dasar. De är så trötta på alla kaosblattar som inte respekterar dom. Det är dags att vi svenskar tar för oss och snor invandrarkvinnorna som vikingarna hade gjort. Walla mannen.
vem f-n vill ligga med en tjock och hårig arabisk kvinna? dessutom har dom slöja
Citera
2023-06-23, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomteboende
Inga jobb, inga tjejer i de mindre ställena.

Annars har du delvis rätt. Det lilla av Sverige som överlever återfinns i små byar, även om de allra flesta har en del invandrare.

Småstäder? Nej, alla städer har många invandrare nuförtiden.

Samtidigt har ju Sthlm negativ balans mellan inflyttare/utflyttare av etniskt svensk ursprung. Började kring -17 och numera är den (relativt) så pass stor att det skett en mängd utredningar varför detta sker?

Sen ökar dock Sthlm sin befolkning totalt via EBO lagen.

Kranskommuner i mälardalen är dom stora vinnarna här. Läs; Sigtuna, Knivsta, Norrtälje. Dit drar dom unga barnfamiljerna nu i stora antal. I skåne samma tendens där Staffanstorp ökar sin befolkning stort för varje år.

Sen har ju alltid Sthlm fyllts på med unga kvinnor från hela landet ända efter kriget, men med dagens bostadsbrist så är det nästan omöjligt för Lisa 19 från Övik att flytta till Sthlm och ta ett arbete hos random detaljist på drottninggatan (som skriker efter unga söta etniska svenskor).
Senast redigerad av Hitler.was.a.vegan 2023-06-23 kl. 23:02.
Citera
2023-06-23, 23:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Och värre blir det. Se på dagisgrupperna. Ofta är det inga barn med svenska rötter alls i många grupper.
Mycket märklig känsla.
Mycket märkligt är det inte? Lika söker lika. Endast ett fåtal svenskar accepterar att ha 90% babbe ungar i sina klasser. Regeringen försöker förbjuda detta, säger en hel del.

Med andra ord; kan på rak arm peka ut fyra 6års klasser som har bara vita och bara negrer i sina respektive klasser.
Citera
2023-06-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Åkte pendeltåg nyss och vart man än vänder blicken ser man araber, afghaner och svarta afrikaner sitta överallt. Man ser en och annan svensk sitta tyst där också. Många svenskar som är födda på 80-talet och bakåt vet ju att Sverige alls var så här när vi växte upp. Jag undrar vad som försegår i deras huvuden när de ser hur de andra folkgrupper fullständigt tar över på det här sättet, om det ens föregår någon hjärnaktivitet i huvudtaget på dem. Vissa svenskar har till och med skaffat barn med dem och således låtit sina gener försvinna bort i den mörka massan.

I och med att svenskar till skillnad ifrån Amerikaner är ett folk vars kultur är lågmäld och att man håller käft och inte uttrycker vad man känner och tycker i offentligheten, så vet man ju inte om de vita svenskar man ser tycker om det dom ser eller inte.

Vad tänker ni andra svenskar när ni sitter på pendeltågen och knappt känner igen er längre? Är det endast ett problem om araberna uppför sig stökigt, eller är det ok för er att de fullständigt tar över Sverige om de sitter tyst med sina mobiltelefoner i handen?
Man behöver ju inte åka pendeltåg för att se skiten, Sverige är större än så och de är överallt!
Citera
2023-06-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Samtidigt har ju Sthlm negativ balans mellan inflyttare/utflyttare av etniskt svensk ursprung. Började kring -17 och numera är den (relativt) så pass stor att det skett en mängd utredningar varför detta sker?

Sen ökar dock Sthlm sin befolkning totalt via EBO lagen.

Kranskommuner i mälardalen är dom stora vinnarna här. Läs; Sigtuna, Knivsta, Norrtälje. Dit drar dom unga barnfamiljerna nu i stora antal. I skåne samma tendens där Staffanstorp ökar sin befolkning stort för varje år.

Sen har ju alltid Sthlm fyllts på med unga kvinnor från hela landet ända efter kriget, men med dagens bostadsbrist så är det nästan omöjligt för Lisa 19 från Övik att flytta till Sthlm och ta ett arbete hos random detaljist på drottninggatan (som skriker efter unga söta etniska svenskor).
det talas väldigt tyst om att i princip varenda svensk kvinna som avklarar universitetsutbildning lämnar landet direkt efter dom är ute animerade. Kvar blir konsumtrashet i kassan som föder hybrider i rask takt. Sossarna och vänstern myser som aldrig förr. Så fort amerikanarna är klara med Ukraina så är det dags för örnen att "rädda" Norden.

Judarna är inte dumma dom.
Citera
2023-06-23, 23:14
Medlem
Sibiriens avatar
Nyckeln är väl att segregera sig själv så gott det går, och i det är den första åtgärden att ordna så man inte behöver åka pendeltåg. Det finns bra data på demografin i Sveriges kommuner, så det är bara att ta det därifrån.
Citera
2023-06-23, 23:17
Medlem
Heltids aktivitetskrav på alla bidrag och ett eventuellt bidragstak(det förstnämnda är viktigaste)
Citera
2023-06-23, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirien
Nyckeln är väl att segregera sig själv så gott det går, och i det är den första åtgärden att ordna så man inte behöver åka pendeltåg. Det finns bra data på demografin i Sveriges kommuner, så det är bara att ta det därifrån.

Jo, vi svenskar har tvingats att ta till dessa lösningar. Samtidigt lite roligt att just Stockholm anses vara världens mest segrererade stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in